A Mavic termékvonalon tavaly szállt le a Mavic 3, és az új generációs drón egészen lenyűgöző lett, hatalmasat lépett előre minőségben. De brutálisan meg is drágult, a konzumer masina több mint 2000 euróba került, és pillanatok alatt felszökött az ára 2800 euróra. Az újdonságot fapados kivitelben már 1500 euróért hazavihetik a vásárlók, miközben majdnem ugyanazt kapják.
A Mavic 3 már egy egészen magas szintre ért termék lett, professzionális videózásra is bőven alkalmas, készült is belőle egy olyan változat, a Mavic 3 Cine, ami még jobban ki lett hegyezve a tartalomgyártók számára. Messze került a széria attól a vonaltól, amit eredetileg képviselt. A Mavic 3 Classic pedig egy kicsit visszafordul a gyökerek irányába, és ez leginkább abban nyilvánul meg, hogy már nincs ráakasztva kettő kamera.
Tavaly a Mavic 3 a főkamera mellett rendelkezett egy optikai zoomolásra felkészített képalkotóval is, melynek fixen 162 milliméternek megfelelő volt a gyújtótávolsága egy 1/2 colos, 12 megapixeles érzékelő mellett. Erről kell itt lemondani, minden más szinte teljesen változatlan a Mavic 3-hoz képest, ami azt jelenti, hogy itt is megkapjuk a m4/3-os formátumú, 20 megapixeles szenzorra épülő kamerát, ami Hasselblad márkajelzéssel is el lett látva. Nagyon fontos, hogy lehet szabályozni a kamera rekeszét F/2.8 és F/11 állások között - egyébként ennek 85 fokos a látószöge (24 mm).
Bár a Mavic 3 Classic elveszítette a zoomolásra alkalmas kameráját, így nem képes több mint 5-szörös közelítésre magas minőség megőrzése mellett, de ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán ne tudna zoomolni. Digitálisan lehet háromszoros mértékben közelíteni, és magas képminőséget fog nyújtani ebben a tartományban, hála a nagyméretű érzékelőnek. 12 bites RAW anyagok megörökítésére is képes a Mavic 3 Classic, és állítólag 12.8 stop a dinamikatartománya, ami már az olcsóbb MILC-ekkel vetekszik. 10 bites D-Log alkalmazására is lehetőséget nyújt a masina, és van HLG támogatás is.
Akár 5.1K videókat is meg tud örökíteni a drón maximum 50 FPS-es felvételi mód támogatása mellett, DCI 4K esetén pedig gond nélkül biztosítja a 120 FPS-t. Ha még nagyobb sebességre van szükség, például lassított felvételekhez, akkor Full HD kiválasztását követően a 200 FPS is elérhető. H.264 és H.265 formátumokat lehet itt elérni, és 200 Mbps jelenti a plafont a mozgóképfelvételek bitrátáját tekintve. Rendelkezik egy 8 GB-os tárhellyel, de persze a videózáshoz úgyis memóriakártyákat használnak majd a tulajdonosok.
Lehetőség van ND szűrők használatára. Megkapott a masina szinte minden repülést támogató megoldást, hogy biztonságosan lehessen használni. Van benne APAS 5.0, folyamatosan érzékel maga körül mindent, hogy az akadályokat hatékonyan kerülje el akkor is, ha az irányítója nem feltétlenül rutinos. Nemcsak vízszintesen, hanem alul és felül is vannak érzékelők a fedélzeten. A DJI által korábban létrehozott követőmódok is elérhetőek itt, és meg lehet neki adni nagy pontossággal lekövetendő útvonalakat (ActiveTrack 5.0).
A MasterShots is biztosított, melynek köszönhetően a kezdő drónpilóták is nagyon szép felvételeket örökíthetnek meg egy-egy tárgyról, témáról. Ugyanezt a célt szolgálva biztosított a QuickShots is, a panorámával és a Hyperlapse révén pedig még jobban fel lehet dobni a videókat. Az elkészült anyagoknak a feldolgozása pedig alapszinten mobileszközökön is megoldható, hála a DJI szoftvereinek. Tényleg a lehetőségek széles tárháza áll majd rendelkezésre a szoftveres oldalon.
Akár 30 kilométeres távolságban is el tud repülni a drón, és még 15 kilométeres távolságól is tud HD felbontású élő képet küldeni a távirányító irányába az O3+ rendszernek köszönhetően. A Mavic 3 Classic képességei is bőven túlmutatnak a Mavic széria korábbi tagjain. A drón magában 895 grammot nyom, ami azt jelenti, hogy könnyebb, mint a Mavic 2 Pro volt. Ez nem nagy dolog, de egy drónnál minden gramm számít, hiszen minél alacsonyabb tömeget kell a levegőbe emelni, annál stabilabban és hosszabb ideig tudja ezt megtenni.
Nagyon hosszú ideig képes lesz a levegőben maradni a drón, ha ideális körülmények között kell szolgálatot teljesíteni. Akár 75 km/h is lehet a tempója, bár az EU-ban ez vissza lesz fogva, mert itt a 70 km/h átlépése nem megengedett, és még szélben is képes 40 km/h fölé menni, ami különösen akkor lehet jó, ha vihar elől „haza” kell sietnie. A DJI által megadott üzemidő 46 perc, ami kiemelkedően jónak számít a maga nemében. Ráadásul itt is pillanatok alatt lehet akkumulátort cserélni, és máris újra az égbe szállhat a szerkezet. Ugyanazt a telepet használja a Classic modell, mint a Mavic 3.
A DJI Mavic 3 Classic magában 1500 euró, ez tiszta sor, de valószínűleg a legtöbben minimum az 1600 eurós csomagban fogják venni, amiben már benne van az RC-N1 távirányító is, a DJI RC kontrollerrel pedig 1750 eurót fog kóstálni, de ennek is megvan az előnye. A Fly More kombó 600 euróval fogja tovább drágítani a csomagot. Ezzel együtt már a Mavic 3 Classic is több mint 2000 euró, de már jól fel van szerelve.