Shop menü

ÜNNEPEL AZ NVIDIA: MÁR 500 JÁTÉK ÉS ALKALMAZÁS RENDELKEZIK RTX TÁMOGATÁSSAL

Az is érdekes, hogy az RTX ökoszisztémán belül helyet foglaló RT és DLSS támogatás milyen arányban érhető el az egyes játékok és alkalmazások alatt.
Víg Ferenc
Víg Ferenc
Ünnepel az Nvidia: már 500 játék és alkalmazás rendelkezik RTX támogatással

Az Nvidia csapata rendkívül komoly mérföldkőhöz ért a minap, ugyanis immár 500 olyan játék és alkalmazás érhető el, amelyek rendelkeznek RTX támogatással. A technológiákban rejlő előnyöket egyebek mellett a GeForce RTX sorozatú videokártyák segítségével kamatoztathatjuk, de a tartalomgyártókat célzó professzionális videokártyákkal is kiaknázhatóak a bennük rejlő lehetőségek.

Az RTX ökoszisztémába a valósághű tükrőződésekről, visszaverődésekről, illetve a fény viselkedését valósághűen ábrázoló effektekről gondoskodó RT technológia mellett a DLSS technológia is a kínálat részét képezi, ami AI alapú felskálázással gondoskodik a teljesítmény növeléséről. Ahogy az lentebb is kiderül, az egyes alkalmazásokban és játékokban az RTX ökoszisztéma nem minden esetben képviselteti magát mindkét technológiával.

Galéria megnyitása

Az RTX ökoszisztémába tartozó DLSS és RT technológiák még 2018. augusztusában debütáltak, vagyis nagyjából 5 esztendőre volt szükség ahhoz, hogy az RT és/vagy DLSS támogatással rendelkező alkalmazások száma meghaladja az 500-as szintet. Ezeket a technológiákat elsőként a GeForce RTX 20-as sorozatú videokártyák használhatták teljes egészükben, a rajt pedig eléggé döcögős volt, ugyanis kezdetben csak egyetlen játék, a Battlefield V támogatta mind az RT, mind pedig a DLSS technológiát.

Ahogy a DLSS és az RT fejlődött, egyre szélesebb körben emelték be a játékkiadók alkalmazásaikba, az igazi áttörést pedig a DLSS 2.0 megjelenése hozta, onnantól kezdve ugyanis ütőképes AI alapú felskálázó technológiaként gondolhattunk rá. Jelenleg éppen a DLSS 3-nál tartunk, ami a Frame Generation támogatásával csak a GeForce RTX 40-es sorozatú videokártyák esetében érhető el, míg a DLSS 3.5 Ray Reconstruction funkciója a GeForce RTX 30-as és a GeForce RTX 40-es modellekkel egyaránt használható.

Galéria megnyitása

Az Nvidia összeállított egy beszédes kis infografikát a fontos mérföldkővel kapcsolatban, ami alapján úgy tűnik, az RTX ökoszisztéma technológiáit az Alan Wake II alatt kapcsolják be leggyakrabban a GeForce RTX 40-es sorozatú videokártyával szerelt rendszereken játszók: ők 99%-ban használnak DLSS és/vagy RTX támogatást. A MineCraft ugyanezen a szinten helyezkedik el, míg a Naraka: Bladepoint esetében 98%-az arány, a CyberPunk 2077 alatt 97%, a Diablo IV esetében pedig 96%.

Érdekes az is, hogyan oszlik meg a játékok és az alkalmazások aránya az RTX ökoszisztémát használó szoftverek esetében. Az összesítés alapján 75% a játékok és 25% az egyéb alkalmazások aránya, utóbbiak között egyebek mellett a tartalomgyártóknak szánt szoftverek is jelen vannak, amelyek az Nvidia Omniverse ökoszisztémájára támaszkodnak.

Galéria megnyitása

További érdekes adalék, hogy az egyes alkalmazások között hogyan oszlik meg az AI, az RT, illetve a DLSS támogatás aránya – ez a TechPowerUp összesítéséből derül ki, ami az Nvidia saját listájának adatain alapul. A legnagyobb, 62%-os értéket az AI gyorsítást használó szoftverek adják, míg az alkalmazások 31%-a rendelkezik RT támogatással, illetve 7%-uk használja a DLSS valamelyik kiadását. DLSS téren a DLSS1 és a DLSS2 magabiztosan uralják a piacot, ugyanis kombinált részesedésük 89%, míg a DLSS 3 Frame Generation támogatással kiegészített változata 10%-os részesedéssel bír, a DLSS 3.5 Ray Reconstruction funkciót pedig az alkalmazások 1%-a támogatja. Ray Tracing támogatás terén érdekesség, hogy az RTX ökoszisztémát használó szoftverek 64%-a egyszerűen nem kapott RT támogatást, míg 34% rendelkezik valamiféle RT implementációval, és csak 2% büszkélkedik teljes Ray Tracing támogatással, amiben minden benne foglaltatik.

Az Nvidia ígérete szerint a következő hét folyamán új bejelentésekre lehet számítani RTX témakörben.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére