Shop menü

ÜNNEPEL A REALME, NAGYSZERŰ MÉRFÖLDKŐHÖZ ÉRT A MÁRKA

A Realme több mint 200 millió okostelefont adott el, és ennek nagyrészét Kína határain túl értékesítette.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Ünnepel a Realme, nagyszerű mérföldkőhöz ért a márka

2018-ban indult a Realme, valamivel több mint 5 évre volt szüksége ahhoz, hogy elérje a 200 milliós értékesítési határt.

A márka kínai uralom alatt született, de érdekes módon nem Kínában igazán népszerű, hanem Indiában és más ázsiai, európai országokban. Valósággal berobbant a köztudatba annak idején, és az utóbbi időben már alább is hagyott a népszerűsége a kezdeti sikerekhez képest. A Realme az Oppo égisze alá tartozik, vagyis a BBK Electronics családjának a tagja. Sokáig volt fiókmárka, de ma már nagyobb szabadsággal üzemel, mint a OnePlus.

„Elképesztően büszkék vagyunk arra, hogy el tudtuk azt érni, hogy a világ 10 legnagyobb márkája között legyünk öt éven keresztül. Akkor léptünk a piacra, mikor több mint 700 különböző márkát tartottak számon globálisan.” – emelte ki Xu Qi, a Realme marketingigazgatója.

Galéria megnyitása

Az ötödik leggyorsabb gyártóként érte el a 200 milliós példányszámot a Realme, és a 2010-es évek után indult márkák között pedig nincs is ellenfele. Csak a Samsung, a Huawei, a Vivo és az Apple tudta le gyorsabban a 200 milliós eredmény elérését. A jövőben pedig újabb komoly mérföldköveket hódítana meg a márka, akár még gyorsabban is, mint a felsorolt ellenfelei. Egyébként összesen 14 márka van a világon, aminek sikerült átlépnie a 200 milliót.

Rögtön az indulást követően váratlanul sikeres lett a Realme, és egy ideje már azt lehet érzékelni, hogy mesterségesen fogják vissza, hogy az Oppo és a Vivo mögött maradjon. Az első 100 millió eladott mobilt 3 év alatt hozta össze, és valamivel rövidebb idő alatt sikerült a második 100 milliót hozzácsapni. De látni kell azt, hogy 2020 óta sokkal rosszabb volt a piaci helyzet, és ennek ellenére tudott a márka konzisztensen jól teljesíteni. Számos márka az elmúlt évek alatt egyszerűen eltűnt, a Counterpoint elemzései szerint a 2017-ben mért több mint 700 márka után most szeptemberre „csak” kb. 250 különböző márka maradt fenn.

Galéria megnyitása

A Realme annak köszönhetően lett népszerű, hogy a Xiaomi Redmi eszközök számára kiváló versenytársat biztosított, sok esetben jobb ajánlatokkal szolgált a különböző árszegmensekben. Ráadásul egészen széles körben elérhető lett, Kínán kívül tudott mély gyökereket ereszteni, eleve Indiából indult a pélyafutása. (Így írtunk annak idején a Realme 1-ről.) Most éppen arra próbál nagyobb figyelmet szentelni, hogy a felsőkategóriában is ütőképes ajánlattal rukkoljon elő.

Jön a Realme GT 5 Pro modell, ami már a Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 rendszerchipet fogja használni, és lesz más érdekessége is. A kamerarendszer egyebek mellett az új Sony Lytia szériás képszenzort fogja alkalmazni, az viszont még nem derült ki, hogy itt pontosan melyik egységről lesz szó. A Lytia sorozat eléggé színes lesz, és nem mindegyik olyan kiemelkedő, mint az első megoldások ezen a néven. De biztosan jó fotós lesz a készülék, miközben előre láthatólag az ár-érték aránya is rendben lesz.

Galéria megnyitása

India a Realme legfontosabb piaca, és az elmúlt időszakban képes volt stabilan a második helyre felérni a márka ott, ahonnan indult. 2024-nek úgy vág neki a cég, hogy jelentősen akarja emelni a kutatásra és fejlesztésre fordított pénzeket. Akár az ötszörösére is emelkedhetnek a K+F kiadások jövőre, és több saját technológiai megoldást akar a cég előhúzni a kalapból. Új partnereket is keresni fog a vállalat, hogy ilyen módon is erősítsen, minél több tudást igyekszik az eszközökbe zsúfolni, továbbra is korrekt árazás mellett.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére