Shop menü

UNJÁK AZ EMBEREK A GYENGE INFOTAINMENT RENDSZEREKET, ANDROIDOT AKARNAK AZ AUTÓKBA

A JD Power friss felmérése szerint a cégeknek jobban kellene igyekezni a fedélzeti rendszert érintő fejlesztésekkel, miközben a villanyautókkal egyre elégedettebbek a népek.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Unják az emberek a gyenge infotainment rendszereket, Androidot akarnak az autókba

Sok éven keresztül hanyagolták az autógyártók a fedélzeti számítógépek fejlesztését, és az emberek egy ideig nem is érezték ezt problémának. A Tesla érkezésével azonban ezen a fronton is komoly változás kövezett be. Korábban a felhasználókban nem is merült fel az igény arra, hogy videózzanak, ne adj isten játszanak a központi kijelző, ma viszont már más a helyzet.

A JD Power friss járműipari felmérése most először trendszerű visszaesést mutat a tulajdonosi elégedettségben az infotainment megoldások miatt. 28 éve készülnek ilyen elemzések, és ez az első alkalom, hogy ilyen eredmény született. Az 1000 pontig terjedő skálán mostanáig az elégedettség folyamatosan felfelé kúszott, ezúttal viszont a 845 pontos eredmény kettő ponttal elmarad a 2022-es, és három ponttal pedig a 2021-es adattól.

Annak köszönhető ez a fordulat, hogy az embereknek elege van már abból, hogy a személyautókban található fedélzeti rendszer egyszerűen nem tekinthető korszerűnek a mai viszonyok között. Napjainkban, mikor már minden háztartásban számítógépek, okostelefonok, valamint okostévék vannak, az emberek nem akarnak bénázni a drágán megvásárolt gépjárművük infotainment környezetével.

A kutatás részleteiből kiderül, hogy például a személyautók gyári hangrendszerét, lejászóját egyre kevesebben kedvelik. Már csak 56 százalék használja ezt elégedetten, szemben a 2020-ban mért 70 százalékos szinttel. Ennél is nagyobb a visszaesés, ha a navigációról van szó, már kevesebb mint az emberek fele szereti a gyári navit alkalmazni az alternatív megoldásokkal szemben, és hasonló a helyzet a hangutasítások, valamint a vezetés közbeni kihangosított telefonhívások esetén is.

Nagyon gyorsan növekedik a felhasználók körében a mobiltelefon tükrözésére szolgáló funkciók alkalmazása. Dübörög az Apple CarPlay és az Android Auto szekere. Néhány év alatt ezeknek a felhasználói tábora a többszörösére nőtt. Ehhez persze az is hozzájárult, hogy eleve egyre több autóban jelent meg a natív tükrözési megoldások támogatása.  Az is egyértelműen látszik a JD Power új felméréséből, hogy egyre inkább szeretnék az emberek az autókban is ugyanazokat az appokat elérni, mint amit a mobiljukon, nem alternatívákra vágynak.

Most úgy fest, hogy a megfelelő út az lesz, ha modern operációs rendszert kapnak a személyautók is. Lehetőleg a megszokott platformokkal. A JD Power kutatásában kirajzolódik, hogy az AAOS, vagyis az Android Automotive operációs rendszer egyre népszerűbb, magasabb az elégedettségi mutatók azoknak a tulajoknak a körében, akiknek ilyen megoldást használó infotainment rendszere van. Ennél is tovább ment a felmérés, és azt is kimutatta, hogy a Google Automotive szolgáltatáscsomaggal megtoldott járműveknél még magasabb az elégedettség.

Az AAOS nincs a Google rendszereivel összekötve, lehet használni a GAS nélkül is, csak a jelek szerint ezt a kompromisszumot sem feltétlen szeretnék az emberek. A Ford, a GM és a Volvo teljes mellszélességgel beállt a Google mögé, Androidot és Google szolgáltatásokat is nyújt a vásárlóknak, és ezekkel a márkákkal különösen elégedettek a vásárlók a fedélzeti rendszer szempontjából. A Stellantis csoport járműveiben az Android már egyéb appokkal együtt van használatban, például az Amazon szolgáltatásait alkalmazzák, és itt a JD Power számaiból érződik is, hogy nem olyan jól szerepelnek.

Összességében a villanyautók is egyre jobban szerepelnek a felmérésben az elégedettséget tekintve. Olyannyira sikeresen nyomulnak előre, hogy a kompakt SUV kategóriában az első három szereplő teljesen elektromos. Az első helyen holtversenyben a Kia EV6 és a Nissan Ariya futott be, ezeket pedig a Mustang Mach-E követi.

Galéria megnyitása

A Tesla továbbra is átlagon felül teljesít a JD Power tesztjeiben, de folyamatosan csökkenő trendet mutat az emberek elégedettsége, ami leginkább a konkurencia megerősödésének tudható be. És persze annak is, hogy igazán komoly innovációt nem mutatott a vállalat az utóbbi időben, nincsenek nagy modellfrissítések. Panaszra viszont így sem lehet ok, de 9 ponttal esett az emberek elégedettsége 878 pontra.

A JD Power kutatása nagyjából 85 ezer új autó tulajdonos véleménye alapján állt össze, akiket 90 nappal a vásárlást követőn kérdeztek meg a tapasztalataikról, élményeikről. Minden esetben 2023-as modellévű autók tulajdonosait vonták be a felmérésbe.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére