Történetünk ott kezdődik, hogy ugyebár a 3D Realms eladta a Duke Nukem jogait a Gearboxnak, akik befejezték és kiadták a Duke Nukem Forevert. Ezt követően a 3D Realms a dán Interceptorhoz került, akik váratlanul bejelentettek egy Duke Nukem: Mass Destruction néven készülő anyagot.. Részleteket nem tudtunk a játékról, pusztán annyi derült ki, hogy egy PC-re és PS4-re készülő, felülnézetes akció-szerepjáték lett volna, melyben Duke különböző bolygókon tette volna rendbe az idegeneket, miközben megmenti az elnököt és a Földet egy apokalipszistól.
A játék megjelenése valószínűleg már nem lehetett messze, akadt azonban egy probléma: minden Duke Nukemmel kapcsolatos szabadalom és kapcsolódó szellemi termék addigra már a Gearbox tulajdonát képezte, őket pedig elfelejtették megkérdezni erről az egészről.
Ezért a Gearbox gyorsan a bíróságra ment, és egy végzéssel ütötte ki a projektet a nyeregből, azt a projektet, amivel kapcsolatban úgy látszik, hogy az Interceptor és a 3D Realms összejátszott valamilyen módon, és különböző jogi trükközésekkel próbáltak Duke Nukem-játékot kiadni.
Nem ez az az első eset, hogy Scott Miller és George Broussard különböző trükkökkel próbált meg pénzt szerezni, a Gearbox akkor azonban úgy érvelt, hogy most egyértelműen túlmentek egy határon, hiszen olyan szellemi tulajdont licenceltek az Interceptor számára, amihez egyszerűen nincs joguk többé. Ezzel pedig szándékosan megsértették a Gearbox védjegyeit és tulajdonjogait.
A dolog azért érthetetlen kicsit, mert a jogsértés tényét Scott Miller egy hivatalos nyilatkozatban is elismerte, melyben a két fél megerősíti a tényt, hogy 2010-től kezdve néhány kivételtől eltekintve minden Dukem Nukemmel kapcsolatos szellemi tulajdon a Gearboxhoz tartozik. A 3D Realms még befejezhetett volna korábban indult projekteket, mivel azonban ilyen nem volt, többé nem jelentethet meg, készíthet, vagy licencelhet Dukem Nukem-játékot. Éppen ezért az Interceptor átnevezte a készülő játékot Bombshellre, és a főszereplőt kicserélték egy nőre.
Akkor úgy tűnt, hogy ezzel végleg lezárul ez az egész történet, azonban láthatóan nem ez a helyzet.
Habár a két fél tisztázta, hogy ténylegesen és végleg a Gearbox uralkodik a Duke Nukem jogai felett, most a Gearbox újra beperelte a 3D Realmst, amiért az eredetileg trükközni próbált a szellemi termékhez kapcsolódó különböző jogokkal, és azokat nem adta át teljes egészében. Ez pedig úgy látszik, hogy megakadályozza a Gearboxot abban, hogy újra kiadjon Duke Nukem-játékokat, illetve újakat készítsen.
Nem egyszerű a helyzet. Arról van szó alapvetően, hogy még 2019-ben Robert "Bobby" Price zeneszerző és hangmérnök pert indított a Gearbox ellen, mondván, hogy a 2016-ban megjelent Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour (ami az 1996-os játék remake-je) olyan zenéket tartalmaz, melyek az ő tulajdonát képezik.
Price azt állítja, hogy korábban egy licencszerződés keretében adott át zenéket a 3D Realmsnek az eredeti Duke-játékokhoz, így ezek jogai továbbra is őt illetik meg, a Gearbox viszont erről nem tudott.
A Gearbox korábban arról beszélt, hogy megállapodott Price-szal, hogy felhasználhatják a zenéit a Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour érkező Nintendo Switch-es verziójához, azonban a jelenlegi helyzet bizonytalan, ugyanis nem tudni, hogy most akkor a zeneszerzőnek van igaza, vagy a 3D Realmsnek, és hogy valójában tényleg minden jog a Gearboxot illeti-e meg.
"Szó szerint középen állunk az ügyben. Vagy Bobbynak van igaza, és megérdemli, hogy kifizessük, vagy a 3D Realmsnek van igaza, és akkor Bobby téved. Mi egyszerűen nem tudjuk, úgyhogy be kellett hoznunk a képbe egy bírót, aki megvizsgál minden oldalt. A Duke Nukem kapcsán ez az egész már nem a profitról, hanem egyszerűen a jó szándékról szól" - mondta Randy Pitchford, a Gearbox vezetője.