Shop menü

ÚJRA FELSZÍNRE KERÜLT AZ IRAKI HÁBORÚT FELDOLGOZÓ SIX DAYS IN FALLUJAH, MÁRIS BOTRÁNY VAN KÖRÜLÖTTE

A játék állítólag hűen mutatja majd az eseményeket, de bizonyos dolgok azért kimaradnak.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Újra felszínre került az iraki háborút feldolgozó Six Days in Fallujah, máris botrány van körülötte

Úgy tűnik, újra előkerült a Six Days in Fallujah nevű játék, ami onnan lehet ismerős, hogy 11 évvel ezelőtt már megpróbálták elkészíteni. Peter Tamte, aki akkor is és most is a projekt mögött állt és áll, akkoriban nem járt sikerrel, hiszen az események még nagyon frissek voltak, ráadásul eleve komoly médiafelháborodás övezte az iraki háborút, így végül a játék mögé eredetileg beálló Konami kihátrált projektből.

A fejlesztést most Tamte vezetésével a Highware nevű stúdió folytatja, akik között egyébként a Bungie számos veteránja megtalálható, így például a Halo egyik vezető dizájnere, Jaime Griesemer és a legendás zeneszerző, Marty O'Donnel.

A játék újrabemutatása azonban nem ment zökkenőmentesen, ugyanis nem olyan rég Tamte azt nyilatkozta, hogy a Six Days in Fallujah egyáltalán nem hordoz politikai hangvételt. Erre (ismét) lecsapott a média, alaposan szétszedték ezt a kijelentést. Tamte azt mondta, hogy a játékosoknak természetesen szüksége van egyfajta kontextusra, hogy megértsék, miért vannak az amerikai katonák Fallúdzsa városában, és miért harcolnak az al-Kaida ellen, azonban ezt a kontextust meg tudják adni anélkül, hogy politikai színezete lenne a dolognak. "Ez nem egy politikai állásfoglalás" - fejezte be a témát az úriember.

Mivel ezt láthatóan kevesen akarták elhinni, a stúdió kénytelen volt újabb magyarázattal előállni, és kicsit jobban belemenni a dologba. Egyrészt most már biztos, hogy a Six Days in Fallujah tartalmaz majd dokumentarista elemeket, amikben eddig összesen 26 iraki civil és amerikai katona osztotta meg a tapasztalatait az eseményekkel kapcsolatban.

Egy ideig úgy tűnt, hogy a játékban lesznek olyan szegmensek is, ahol egy iraki civilt kell irányítani, ezt azonban Tamte először cáfolta: "Ez nem sok embert érdekelne, senki nem játszana ilyen játékkal. Az embereket az érdekli, milyen lehet harcban lenni. Hasonló a helyzet, mint a túlélőhorroroknál: az emberek olyan szituációkban szeretnék kipróbálni magukat, ami kívül esik a normális életen. Éppen ezért a valószerű harci élményekre koncentrálunk".

Azonban azóta nagy úgy tűnik, hogy az eredeti híresztelések mégis igaznak bizonyultak, ugyanis az új közleményben már ez szerepel: "A játékmenet során olyan sztorikat élhetünk majd át, melyeknek a dokumentumfilmes betétek adják meg a körítést. Minden küldetésben valós katonai és civil helyzeteket kell majd megoldanunk, olyan részeit megismerve ezzel a háborúnak, amiknek a bemutatására semmilyen más médium nem alkalmas. Úgy véljük, hogy ezeket a történeteket el kell mesélni a katonák, a tengerészgyalogosok és a jelen lévő civilek szemszögéből".

"Megértjük, hogy a Six Days in Fallujah által elmesélt eseményeket nem lehet elválasztani a politikától" - teszi hozzá az új közlemény. Néhány nap alatt nagyot fordultak tehát a dolgok, ami alapján úgy tűnik, hogy a csapat egyelőre nincs a kommunikációs helyzet magaslatán. De hogy mennyire lesz valósághű a játék? Nos, annyira már nem, hogy például az amerikai hadsereg által a valóságban vegyi fegyverként használt fehér foszfort a játékban is használnunk kelljen.

"Nem arra kérjük a játékosainkat, hogy szörnyűségeket kövessenek el. Ezzel lehet, hogy visszafogottabban mutatjuk be az eseményeket? Nem hinném, hogy ilyen szörnyűségekre lenne szükség ahhoz, hogy érthető legyen, mennyi emberéletbe került ez az egész" - közölték a készítők.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére