Úgy tűnik, újra előkerült a Six Days in Fallujah nevű játék, ami onnan lehet ismerős, hogy 11 évvel ezelőtt már megpróbálták elkészíteni. Peter Tamte, aki akkor is és most is a projekt mögött állt és áll, akkoriban nem járt sikerrel, hiszen az események még nagyon frissek voltak, ráadásul eleve komoly médiafelháborodás övezte az iraki háborút, így végül a játék mögé eredetileg beálló Konami kihátrált projektből.
A fejlesztést most Tamte vezetésével a Highware nevű stúdió folytatja, akik között egyébként a Bungie számos veteránja megtalálható, így például a Halo egyik vezető dizájnere, Jaime Griesemer és a legendás zeneszerző, Marty O'Donnel.
A játék újrabemutatása azonban nem ment zökkenőmentesen, ugyanis nem olyan rég Tamte azt nyilatkozta, hogy a Six Days in Fallujah egyáltalán nem hordoz politikai hangvételt. Erre (ismét) lecsapott a média, alaposan szétszedték ezt a kijelentést. Tamte azt mondta, hogy a játékosoknak természetesen szüksége van egyfajta kontextusra, hogy megértsék, miért vannak az amerikai katonák Fallúdzsa városában, és miért harcolnak az al-Kaida ellen, azonban ezt a kontextust meg tudják adni anélkül, hogy politikai színezete lenne a dolognak. "Ez nem egy politikai állásfoglalás" - fejezte be a témát az úriember.
Mivel ezt láthatóan kevesen akarták elhinni, a stúdió kénytelen volt újabb magyarázattal előállni, és kicsit jobban belemenni a dologba. Egyrészt most már biztos, hogy a Six Days in Fallujah tartalmaz majd dokumentarista elemeket, amikben eddig összesen 26 iraki civil és amerikai katona osztotta meg a tapasztalatait az eseményekkel kapcsolatban.
Egy ideig úgy tűnt, hogy a játékban lesznek olyan szegmensek is, ahol egy iraki civilt kell irányítani, ezt azonban Tamte először cáfolta: "Ez nem sok embert érdekelne, senki nem játszana ilyen játékkal. Az embereket az érdekli, milyen lehet harcban lenni. Hasonló a helyzet, mint a túlélőhorroroknál: az emberek olyan szituációkban szeretnék kipróbálni magukat, ami kívül esik a normális életen. Éppen ezért a valószerű harci élményekre koncentrálunk".
Azonban azóta nagy úgy tűnik, hogy az eredeti híresztelések mégis igaznak bizonyultak, ugyanis az új közleményben már ez szerepel: "A játékmenet során olyan sztorikat élhetünk majd át, melyeknek a dokumentumfilmes betétek adják meg a körítést. Minden küldetésben valós katonai és civil helyzeteket kell majd megoldanunk, olyan részeit megismerve ezzel a háborúnak, amiknek a bemutatására semmilyen más médium nem alkalmas. Úgy véljük, hogy ezeket a történeteket el kell mesélni a katonák, a tengerészgyalogosok és a jelen lévő civilek szemszögéből".
"Megértjük, hogy a Six Days in Fallujah által elmesélt eseményeket nem lehet elválasztani a politikától" - teszi hozzá az új közlemény. Néhány nap alatt nagyot fordultak tehát a dolgok, ami alapján úgy tűnik, hogy a csapat egyelőre nincs a kommunikációs helyzet magaslatán. De hogy mennyire lesz valósághű a játék? Nos, annyira már nem, hogy például az amerikai hadsereg által a valóságban vegyi fegyverként használt fehér foszfort a játékban is használnunk kelljen.
"Nem arra kérjük a játékosainkat, hogy szörnyűségeket kövessenek el. Ezzel lehet, hogy visszafogottabban mutatjuk be az eseményeket? Nem hinném, hogy ilyen szörnyűségekre lenne szükség ahhoz, hogy érthető legyen, mennyi emberéletbe került ez az egész" - közölték a készítők.