Kezdésnek fontos megjegyezni, hogy az Epic nem tőzsdén jegyzett cég, így nem tud egyszerűen újabb papírok piacra dobásával tőkét bevonni, hanem inkább bizonyos időközönként tart egy-egy eseményt, ahol nagyobb befektetőknek ad lehetőséget részesedést vásárolni.
A legújabb befektetési kör most zajlott, melynek keretében az Epic 1 milliárd dollár készpénzhez jutott, a cég értéke pedig így összesen 28,7 milliárd dollár. Az egyik legnagyobb befektető ezúttal is a Sony volt a maga 200 millió dollárjával, rögtön azután, hogy tavaly júliusban már 250 millió dollárt fektetett az Epicbe. A maradék 800 millió különböző nevesebb befektetési alapoktól és vállalatoktól érkezett be.
Fontos, hogy Tim Sweeney még ezután is annyi részvénnyel rendelkezik, hogy egyedül tud döntést hozni a vállalatban.
Sweeney elmondása szerint a beérkező tőkéből tovább fogják építeni azt, amit ő csak "metaverse"-nek hív. Ezt korábban az Epic vezetője úgy írta le, mint egy nyílt játékos univerzumot, ahol a barátok és ismerősök játékról - játékra ugrálhatnak, nincsenek külön fizetési falak, minden egységes, és az sem számít, hogy ki milyen hardveren játszana fizikailag. A dolog alapját nyilvánvalóan a Fortnite, a Rocket League és a Fall Guys képezi majd.
Akit bővebben érdekel, hogy mit gondol "metaverse" kérdésben az Epic vezetője, és hogy nagyjából milyen terveket fektetett le a jövőre nézve, az alábbi videóban elég részletesen kifejti:
Sweeney azért erőlteti ennyire ezt a jellegű fejlesztést, mert (mint mondta), nagyon fél attól, hogy egy újabb évtizedet elvesztegetünk azzal, hogy az olyan nagy platformtulajdonosok, mint a Microsoft vagy Apple harcol egymással, és bezárja a felhasználókat a saját fizetős ökoszisztémájába.
Ezen kívül Sweeney számára természetesen nagyon fontos, hogy az Unreal Engine segítségével egyre több helyre szivárog be, így a játékkészítés mellett már a filmek és sorozatok világába. Ráadásul az Epic Online Services és az Epic Games Store is olyan szolgáltatások, amiket egyre többen vesznek igénybe, és bizonyos szempontból leegyszerűsítik a fejlesztők dolgát, vagy épp kevesebb pénzt vesznek ki a zsebükből.