Shop menü

ÚJ TERVEKKEL ÁLLT ELŐ A JÁRMŰIPAR SZÁMÁRA AZ NVIDIA

Az Atlan rendszerchipet kukázza a vállalat, jön helyette a Thor, és elképesztő ígéreteket lengetett be a cég.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Új tervekkel állt elő a járműipar számára az Nvidia

Az Nvidia folyamatosan dolgozik azon, hogy a különböző fejlesztéseit a lehető legtöbb módon kamatoztassa, és a vállalat hosszú ideje figyel a járműipar igényeinek kiszolgálására. Számos nagy autógyártó alkalmazza a vállalat különböző megoldásait, élen a Drive platformmal. Most pedig a cég arra készül, hogy alaposan felrázza a fejlesztéseket ezen a téren.

Tavaly az Nvidia bejelentette az Atlan SoC érkezését, most pedig kiderült, hogy ebből nem lesz semmi. Az Atlan a most alkalmazott Orin SoC helyét vette volna át a kínálatban, és a vállalat tervei szerint ez a mostani GPU architektúrát és a Grace CPU-t kihasználva tudott volna 1000 TOPS számítási kapacitás biztosítani INT8 műveletek végrehajtása közben. Azt is elmondta korábban az Nvidia, hogy a BlueField DPU-t is bevezette volna hálózati és biztonsági feladatok ellátására, ami az önvezető autóknál lett volna fontos.

Az Atlan azonban a mostani bejelentésből teljesen kimaradt, szóval ezt a fejlesztést valószínűleg elengedték a zöldek, de nem azért, mert ne tudták volna megvalósítani, hanem azért, mert valami sokkal ütősebbre fókuszálnak már. Jön a Thor nevű rendszerchip, és ez még gyorsabb lesz, mint amilyen az Atlan lett volna.

Egyelőre az Nvidia azért túlságosan mélyen nem ment bele a részletekbe, de néhány fontos számot közölt a fejlesztés alatt álló Thorral kapcsolatosan. Többet tudtunk meg erről, mint amit az Atlanról elárult tavaly. Ezt a lapkát a vállalat már az ARM által egyelőre csak Poseidon AE kódnéven emlegetett processzormagokkal fogja felszerelni. Ez már a 3 nm-es gyártástechnológiára is optimalizálva lesz, és direkt a járműipar számára kialakított verzió (AE) fog itt előkerülni, ami kiemelkedő megbízhatóságról is gondoskodni fog.

Az Atlan a most bejelentett Ada Lovelace GPU alapot használta volna, arról viszont a Thornál nem esett szó, hogy ebből a szempontból mit fog nyújtani. Talán már egy következő generáció architektúrának ágyaz meg. De ennél érdekesebb, hogy az Nvidia bejelentése szerint ez a Drive platformos SoC már 2000 TOPS számítási kapacitással fog szolgálni INT8 esetén. Tehát még a korábban tervezett Atlanhoz képest is kétszer energikusabbnak ígérkezik, a most alkalmazott Orintól pedig több mint 7-szer gyorsabb lehet, az ugyanis 275 TOPS számítási kapacitással rendelkezik magában.

A Thor rendelkezni fog dedikált Tensor feldolgozó egységekkel, melyek Transformer Engine támogatást is nyújtanak. Ez a gépi tanulás terén fogja segíteni a rendszer hatékony működését, bizonyos esetekben az Nvidia elmondása szerint ezáltal hatszor nagyobb sebesség érhető el a pontosság megtartása mellett. A Thor egy meglehetősen nagy lapka lesz jelen állás szerint, és egészen biztos, hogy sok érdekességet fog még tartogatni.

Az Nvidia arra nem tért ki, hogy pontosan milyen fizikai mérettel rendelkezik majd a Thor, de azt elmondta, hogy mennyi tranzisztor lesz benne. Ez alapján pedig igazából borítékolható, hogy nem lesz apró. 77 milliárd tranzisztort tartalmazhat majd a rendszerchip, ami majdnem annyi, mint a GH100 GPU (4 nm) által felvonultatott tranzisztormennyiség. Legjobb esetben 3 nm-en készülhet majd a chip, és az egészen biztos, hogy ez nem fog annyit hozni a konyhára, hogy 600 mm2-nél kisebb lehessen.

Galéria megnyitása

A Thor SoC alapú Drive platform már olyan lehetőségeket is biztosítani fog, amikkel a jármű biztonságos üzemelése is garantálható lesz. Meg tudja majd oldani különböző részegységek izolált vezérlését. Sőt mi több, akár különböző operációs rendszereket is képes lesz magában egy központi számítógép futtatni, és ezek az eltérő rendszerek különböző feladatokért felelhetnek. Ezzel jelentősen megkönnyítenék az autógyártók dolgát.

Galéria megnyitása

Általánosan a Drive-hoz köthető újítás, hogy az Nvidia beveti a Neural Reconstruction Engine-t, ami képes lesz gépi tanulást használva valós időben 3D környezeti modellt felépíteni a különböző szenzorok által biztosított adatokból. A vállalat szeretné azt is elérni, hogy a járművek képesek legyenek szimulációkból is tanulni, ne csak az utakon, valós körülmények között rögzített adatokból. Ezzel a cég lerövidítené az önvezetés megvalósításához szükséges időt.

Galéria megnyitása

Az Nvidia jelenleg az Orin SoC alapra épülő Drive platformot biztosítja a partnerei számára, mely jól skálázható, így a gyártók igényeihez igazítható. A vállalat kiemelte, hogy a biztonságra is ügyel, végponttól végpontig terjedő védelmet nyújt a területen érvényes előírásoknak megfelelően, és minden szabványhoz igazodva. A cég abban bízik, hogy a jövőben még több partnerkapcsolatot tud majd kialakítani, és a járműágazat egy meghatározó beszállítójává válhat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére