Új stúdiót alapítottak a Dishonored alkotói

Az AAA-kategóriás fejlesztés hátrányairól is sokat beszéltek a bejelentésben.

Új stúdiót alapítottak a Dishonored alkotói

Az Arkane stúdió társalapítója, Raphael Colantonio két éve hagyta ott a csapatot, hogy egy kicsit relaxáljan, most azonban összeállt az Arkane egykori executive producerével, és egy új, inkább az indie-k felé hajló vállalkozást alapítottak WolfEye Studios néven.

Colantonio elmondta, az elmúlt két évben azért foglalkozott játékokkal, tanácsadóként szolgált több stúdiónál is, azonban most már készen valami újra. Szerinte az AAA-kategóriás piac kerüli a kockázatokat, és ezért elmarad az innováció, azonban ő játéktervezőként új ötleteket és megközelítéseket akar kipróbálni. Ezzel együtt a csapat láthatóan nem annyira akar szakítani a már bevett irányvonallal, a bejelentés szerint ugyanis olyan játékokat szeretnének készíteni, ahol mindenki a saját útját járhatja egy részletesen szimulált világban, és ahol a világ is reagál a játékos döntéseire és tevékenységére.

Mindez tehát nem tűnik olyan nagy meglepetésnek olyan játékok után, mint a Dishonored, vagy a Prey, viszont Colantonio szerint azzal, hogy elszakadnak az AAA-kategóriától jóval több innovációt tudnak majd belevinni. Mint fogalmazott: "Úgy érzem, hogy lassan már kettő vagy három generáció óta ugyanazokkal a játékokkal játszom. Csak annyi a különbség, hogy szebbek lettek, több a shader, nagyobb a felbontás, de a játék nagyjából ugyanolyan".

Az eredeti Dishonored és a Prey között, amik egy generáció különbséggel jelentek meg, az jelentette a legfőbb különbséget Colantonio szerint, hogy a büdzsé a duplájára növekedett, ami pedig azt jelenti, hogy több ember dolgozott a játékon. Míg korábban egy modell 3 hónap alatt készült el, addig az új generációban ez már 6 hónap, több optimalizációra van szükség, és minden részletből több kell. De minél inkább elmegy az ember az ilyen irányú fejlesztés felé, annál kevésbé tud flexibilis lenni menet közben.

"Egy olyan világban, ahol a játékoknak az innovációról, a kutatás-fejlesztésről és a próbálkozásról kellene szólnia, ha valaki teljesen elmegy a grafika felé, az kötötté teszi a munkamenetet, nem lehet valamit kidobni, és kipróbálni valami mást, mert minden nagyon drága, és a csapatnak sem fog tetszeni, ha menet közben irányt váltasz" - nyilatkozta Colantonio.

A jelenlegi tervek szerint nem nagyon növekednek majd 20 fő fölé, ráadásul az alkalmazottak jelentős része távmunkában is tud dolgozni. Colantonio elmondta, olyan embereket vesznek fel, akikben megbíznak, akik "eléggé felnőttek ahhoz, hogy tudják menedzselni a saját munkaidejüket, és nem kell ott állni a hátuk mögött, hogy el legyen végezve a munka". Végső soron ezt szerinte azt eredményezi, hogy a munkavállalók jobban érzik magukat, és több munkát végeznek el még akkor is, ha kevesebb ideig dolgoznak.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap