Az AMD a GDC 2019 alkalmával jelentette be, több nyílt forráskódú szoftvere fejlesztéseken esett át az elmúlt időszakban, így a játékfejlesztők már használhatják is a vállalat legújabb vívmányait, amelyek eredményesebbé és hatékonyabbá tehetik a munkát. A nyílt szabványokra támaszkodó szoftverek között számos hasznos eszköz található, de a FreeSync 2 HDR változatának terjedését segítő példakódokat is elérhetővé teszi a vállalat a GPUOpen kezdeményezés keretei között. Lássuk is, mely alkalmazások milyen újításokkal és funkciókkal gazdagodtak.
Kezdjük a sort a Radeon GPU Profiler 1.5-ös kiadásával. Az AMD három új szolgáltatással bővítette az alacsonyszintű, hardverközeli API-k futásának optimalizálást segítő eszközt, ami a DirectX 12 mellett a Vulkan és az OpenCL API-t is támogatja. Az Instruction Timing funkcióval nyomon követhetik a fejlesztők az egyes utasításuk végrehajtásának menetét, míg a Shader ISA jóvoltából a shader kódot tekinthetik meg a futószalag-fázisban. A harmadik újítás a Market Display nevet kapta, célja pedig az, hogy a fejlesztők teljesebb képet kaphassanak azzal kapcsolatban, min dolgozik éppen a GPU.
Fejlődött a Radeon GPU Analyzer is, ami immáron a 2.1-es verziójához érkezett. Ennek az eszköznek a legfontosabb újítása, hogy mostantól új felhasználói kezelőfelületet nyújt a Vulkan és OpenCL alapú alkalmazások analizálásához, valamint azt is lehetővé teszi, hogy azt a shader fordítót használják a fejlesztők, ami az adott Radeon Software driver kiadáshoz tartozik, ahelyett, amit az alkalmazás beépítve kínál.A Microsoft PIX alkalmazása az AMD és a Microsoft együttműködésének köszönhetően mostantól hatékonyabb optimalizációt tesz lehetővé Windows 10 alatt a DirectX 12-es támogatást használva, ugyanis a hibakereső és teljesítmény-analizáló alkalmazás már az AMD GPU specifikus High Frequency Counter adataihoz is hozzáférhet futás közben.
Frissült a pehelykönnyű nyílt forráskódú OCAT alkalmazás is, amely most már az 1.4-es kiadásnál tart. Az alkalmazás segítségével elemezni lehet egy adott játék vagy alkalmazás futása közben elérhető FPS értékeket, valamint a képkockák készítéséhez szükséges időtartamot. Az új kiadás most már hanggal is figyelmeztet, ha elindult a mérés, a játékban megjelenő felületén pedig folyamatosan frissülő Frame Time grafikon, illetve API Display is rendelkezésre áll.
Az AMD TrueAudio Next fejlesztőkörnyezete, amely az audió jelek GPU gyorsítás melletti feldolgozását segíti a még élethűbb térbeli hangzás megteremtéséhez, mostantól képes együttműködni a Steam Audio Beta februárban kiadott 17-es verziójával.
Végül, de cseppet sem utolsó sorban az AMD Radeon FreeSync 2 HDR terjedését is segíteni szeretné a vállalat, így példakódokkal segíti majd a fejlesztőket annak érdekében, hogy jobban optimalizálhassák játékaikat az említett technológiához. A példakódok technikai blogposztok formájában érkeznek az elkövetkező hónapok folyamán.