A hét eleje hamar érdekessé vált a virtuális valóság szempontjából, ugyanis a Sony és a Meta is fontos bejelentéseket hozott magával, ám kivételes módon nem mindegyik hír pozitív. Kezdjük a negatív hírrel, ami a Metával kapcsolatos.
Úgy tűnik, hogy az infláció már a virtuális valóság ajtaján is kopogtat. Hamarosan a Meta Quest 2 100 dolláros árnövekedéssel kell szembenézzen, ráadásul nem csak a gyári csomag ára nő, az utólag megvásárolható kiegészítők és cserealkatrészek is drágábbak lesznek hozzá.
Az árváltozás ráadásul már augusztus 1-től érvénybe lép, vagyis jó eséllyel már nem sokan fognak tudni olcsóbban szemüveget venni, hiszen a készletek máris kifogyóban vannak.
Az amerikai árnövekedés már biztos, ám egyelőre nem érkezett információ azt illetően, hogy az EU-ban milyen drágulásra lehetne számítani. Az viszont biztos, hogy bárki vásárol idén augusztus 1-től december végéig szemüveget, az ingyen megkapja majd rá a Beat Sabert ajándékba. A Meta szerint a Quest 2 elképesztően népszerű, 1 milliárd dollárt költöttek el csak az appokra eddig a felhasználók, ám az előállítási és a szállítási költségek az utóbbi időben akkorát nőttek, hogy muszáj módosítaniuk az árazást.
A Meta Quest 2 szinte minden hardvergyártó szerint előállítási költség alatti szemüveg volt eddig, a HTC korábbi európai elnöke interjúban mesélte nekem, hogy szerintük máshogyan nem jöhet ki a matek, csak úgy, ha a Facebooknál minimum hardveráron értékesítenek, de inkább annál is olcsóbban. Az új ár a PS VR2 érkezése előtt különösen érdekes lépés, nem is beszélve arról, hogy a Pico a Neo 3 nevű szemüvegét egyre inkább szeretné a Quest 2 ellenfeleként pozícionálni a nyugati piacon is.
Mindezek mellett a Sony sem hagyta pihenni a VR világot, ők is új bejelentésekkel érkeztek.
A PS VR2 áráról egyelőre még mindig nem tudunk semmit, viszont megismerhetünk pár új funkciót, amit a szemüvegtulajdonosok fognak majd tudni kihasználni az új eszköz esetében. A Sony passthrough rendszere „see-through” névre fog hallgatni, és lényegében ugyanazt kínálja, mint a legtöbb bentről-kifelé követő VR headset a piacon. Segítségével a szemüveg levétele nélkül láthatjuk majd a külső világot, így felvehetjük a kontrollert az asztalról, leülhetünk a helyünkre, vagy ihatunk egy jót, a szobánk ugyanis fekete-fehérben megjelenik majd előttünk.
A Questhez hasonlóan érzékelni fogja a tereptárgyakat és azok magasságát, mélységét is, így virtuális terepet tud generálni nekünk, amivel dinamikusabban, könnyebben készíthetjük majd elő a játékterünket.
Visszatér a Cinematic Mode, vagyis a headseten belül fogyaszthatunk majd 2D-s tartalmakat, illetve játszhatunk majd nem VR játékokkal is. Ilyenkor 1920x1080-as felbontás mellett, HDR-ben és 120 Hz mellett élvezhetjük majd a dolgokat. A VR Mode-ban pedig 4000 x 2040-es felbontású 360-as, HDR videókat fogunk tudni majd nézni.
Ami inkább érdekesebb lesz - és más VR szemüvegnél nem nagyon láthattunk ilyet (maximum PC-n segédprogramokkal, például Liv) - az a PS5 HD kamerával való kapcsolódása esetén lesz érdekes. Ilyenkor ugyanis a PlayStation körbevág majd minket, és belerak majd a felvett videókba, hogy könnyebben és látványosabban oszthassuk meg a VR élményünket.
Megjelenési dátum, ár, vagy esetleges PC kompatibilitásról még nem volt szó, de a fejlesztők hamarosan hozzáférhetnek majd a fent vázolt funkciókhoz.