Az 1.2-es tapaszban a The Secret World Lair rendszere alapos átdolgozást kap, jelentette a Funcom. Aki nem tudná, hogy mik is azok a 'Lair'-ek, azoknak annyit, hogy kalandzónák, átlagnál erősebb ellenfelekkel. Eddig mindegyik három főre volt tervezve, ezeken a helyeken szerezhettetek akár QL10-es szintű felszerelést is.
Az új patchben több szempontból is felülvizsgálták ezeket a zónákat, így próbálva több játékosnak is vonzóvá tenni őket. Szeretnék közelebb hozni a casual játékosokhoz is ezeket a végjátéknak szánt kalandokat, de ez persze csak az egyik aspektus volt a felújításnál.
 
[list type="unordered"]
[*]A Lair-ek mostantól 5 játékosra lesznek szabva. Az 1.2-ben bejön az új csapatkereső (LFG) eszköz, ami megkönnyíti az 5 ember egymásra találását.
[*]Minden Lair-Anima Well távolságot felülvizsgáltak. Ahol úgy találták, hogy túl messze vannak a kazamaták a feltámadó helytől, ott behoztak újabb Anima Welleket. Így nem lesz annyira lesújtó egy wipe (=minden játékos meghal egy csatában). Mi több, az Anima Wellek mostantól találkozási pontként is szolgálnak, hogy könnyebben és gyorsabban belevághassatok a közös játékba.
[*]Minden Lair új tárgy missziót kap, összesen három küldetést adnak majd darabonként. Mindegyikből rituálé darabokat kaptok majd, amik segítenek megidézni a 'Playfield' ellenfeleket a Lairben.
[*]A Lair-ek a zsákmányt is progresszívebben adják, minden, ami szükséges lehet a Lair következő szintjéhez, kiesik az aktuálisban. Magyarul:
[*]A nomál Lair mobok teljes szettre való zöldeket dobnak és eséllyel BoP (hozzád kötődik mikor a zsákodba kerül) kékeket is, valamint jöhetnek belőlük pecsétek (signet) és Playfield Boss rituálé darabok.
[*]A Playfield Boss-ok (3 van minden Lair-ben) többségében zöldeket dobnak, és csak néhány kék talizmánt. Igaz, garantáltan dobnak néhány BoP kék talizmánt, kék pecsétet és Regional Boss rituálé darabokat.
[*]A Regional Boss-ok (1 van New Englandben, Egyiptomban és Erdélyben) teljes szettre való kék felszerelést dobnak. Garantált néhány BoP 10-es minőségi szintű lila, egy lila pecsét és néhány rituálé darab, hogy könnyebb legyen a szörnyet újraidézni.
[*]A Regional Boss-ok dobnak még náhny különös és nagy hatalommal kecsegtető rituálé darabot is, ezek még egyelőre nem kaptak funkciót. (Talán a következő taratalompakkban lesz szerepük.)
[/list]
Ez az újítás remélhetően azokat is bevonzza, akiknek még nincs meg a felszerelésük a Nightmare fokozatú kazamatákhoz. A hardcore játékosoknak nincs mitől tartani, maradnak a kihívások is, hisz ott lesznek az Elite és Nightmare kazamaták. A Lair-ek maradnak nyílt területen.
Ami a (remélhetően) szokásos frissítéseket illeti, az Issue #2: Digging Deeper kis késéssel, szeptember 11-én érkezik (eredetileg augusztus 28-ra ígérték).