Shop menü

TRILÓGIA LEHET A HORIZON: ZERO DAWN

Komoly tervekkel rendelkezik a Sony a népszerű játékot illetően.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Trilógia lehet a Horizon: Zero Dawn

Az elmúlt napokban több, a Sony ügyeivel kapcsolatban megbízható forrás is arról beszélt, hogy a vállalat gyakorlatilag teljesen zöld utat adott a Guerilla Gamesnek, hogy trilógiává bővítse a Horizont. Ebből ugyebár az első rész 2017-ben jelent meg, és több mint 10 millió példányt adtak el belőle, azonban az információk szerint a fejlesztők már nagyon régóta dédelgetik a terveket.

A Guerilla Games mindig is jó volt franchise-ok kiépítésében, hiszen korábban a Killzone-sorozat fűződött a nevükhöz, és már hosszú ideje próbálták kijárni a Sonynál, hogy adjon engedélyt a Horizon: Zero Dawn elkészítésére. Az ambiciózus, nyitott világú Horizon ötlete végül azután győzte meg a Sonyt, hogy a PS4 nagy sikert aratott, és láthatóan kelendőek voltak a történetre koncentráló first-party játékok.

Most a források arról számolnak be, hogy a Horizon: Zero Dawn folytatását még PS4-re szerette volna kiadni a Sony, és a fejlesztés el is indult rögtön az első rész befejezése után (még a DLC elkészülte előtt). Úgy tűnik azonban, hogy változtak a tervek, és a második rész már csak a PS5-re érkezik, így a fejlesztők nem is gondolkoznak több platformban, hanem teljesen átállították a folyamatokat az új konzolra.

Ennek köszönhetőzen a Horizon: Zero Dawn 2 egy egészen gigantikus méretű nyitott világot hoz majd magával, ami jóval nagyobb szabadságot ad majd a játékosoknak, mint az első rész. Habár konkrétan nem hangzott el az informátoroktól, de sokan ez alapján arra tippelnek, hogy megjelennek majd a repülő gépezetek, amiknek hála még kényelmesebb és gyorsabb lehet majd a felderítés. Ezt a PS4-en technológiai szempontból nem nagyon lehetett kivitelezni, azonban a PS5 extra gyors SSD-jének köszönhetően nem lesz akadálya ennek, hiszen szinte instant lehet majd betölteni bármit a memóriába.

A másik újdonság a kooperatív mód bevezetése lesz, azonban itt meg azt nem tudjuk egyelőre, hogy ezt a tő történeti szálba integrálják-e, vagy egy külön játékmód keretein belül valósul meg. Úgy tudni mindenesetre, hogy a Sony már az alapjátéknál is szorgalmazott valamiféle multiplayer módot, és a folytatásnál mindenképp ragaszkodott a kooperatív módhoz. Egyébként a készítők az első résznél is terveztek már ilyet, és több koncepciórajzon is feltűnik, hogy számos karakter harcol egyszerre, azonban végül ezt inkább törölték, hogy más dolgokra tudjanak koncentrálni.

Ezen kívül a Guerilla Games most már nagyban támaszkodik a PS5 új, DualSense néven futó kontrollerére, ami például az íj felhúzásánál és számos más játékelemnél jöhet jól, hiszen a fejlesztők változtatni tudják a ravaszok ellenállását, és a haptikus visszajelzés is nagyobb szerepet kap. 

Azt már 2017-ben megerősítette Shawn Layden, a PlayStation America akkori vezetője, hogy a Horizont mindig is egy franchise-ként képzelték el: "Hermen Hulst mindig is pontosan tudta, hogy merre akarja elvinni a Horizont, és mi legyen az útiterv. Ez az útiterv pedig több évre szól, úgyhogy véleményem szerint hosszú ideig komoly üzlet lesz nekünk a Horizon" - mondta ezt Layden arról a Hermen Hulstról, aki akkor még a Guerilla Games vezetője volt, mostanra már azonban a PlayStation Worldwide Studios nagyfőnöke.

Az mindenesetre biztos, hogy idén nyáron PC-re is megjelenik a Horizon: Zero Dawn, a játékot hajtó engine-t ugyanis átportolták, mivel a Death Stranding is ezt használja, az pedig ugyebár szintén érkezik PC-re. Ezzel párhuzamosan pedig egy képregénysorozat is indul, aminek a története az első játék után veszi kezdetét, így valószínűleg átkötést képez majd a második részhez.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére