A The Verge-nek nyilatkozó egykori és jelenlegi munkatársak elmondásai alapján az derül ki, hogy a Telltale-nél dolgozni nem a legkellemesebb dolog. A beszámolók alapján a céges kultúra nem jó, állandóak a túlórák, a menedzsment pedig toxikusan viselkedik és elnyomja a kreativitást.
Mindez azután kezdődött, hogy 2012-ben hatalmas sikert értek el a The Walking Deaddel, majd ennek nyomán hatalmas növekedésnek indultak: a körülbelül 100 főt foglalkoztató cég néhány éven belül 300 fő fölé hízott, és olyan fontos licenceket tudott megszerezni, mint a Batman vagy a Game of Thrones.
A beszámolók szerint a sikerekért alapvetően két ember, a The Walking Dead fejlesztését irányító Jake Rodkin és Sean Vanaman munkája a felelős. Őket annyira tisztelték a cégen belül, hogy volt erejük ahhoz, hogy kiálljanak a már akkor is erősködő és kizárólag a saját akaratát érvényesíteni akaró cégvezetéssel szemben.
Azonban Rodkin és Vanaman elhagyta a vállalatot, hogy saját stúdiót alapítsanak Campo Santo néven, és elkészítsék a nagyon sikeressé váló Firewatch-ot. Később aztán egyre inkább jellemzővé vált, hogy az igazán tehetséges és megbecsült alkalmazottak sorra léptek le, például Adam Hines is, aki aztán az Oxenfree-t csinálta meg.
A Telltale az ilyen emberek távozása után keletkező űrt sosem tudta betölteni. A társalapító Kevin Bruner egyre keményfejűbbé és rugalmatlanabbá vált, és sosem dicsérte az alkalmazottait, nehogy azok elbízzák magukat és lelépjenek a cégtől.
Bruner diktatórikus viselkedése azt eredményezi, hogy egyre inkább szűnik meg a kreativitás a stúdión belül: a fejlesztőknek mindent az ő ízlése szerint kell megcsinálni, legyen szó karakterekről, történetről vagy játékmechanizmusokról, és a nyilatkozók szerint Bruner azt hiszi, hogy az ő ízlése szerint készült játékok lesznek igazán sikeresek.