A hirdetésekkel megtámogatott Netflix előfizetés szekere a cég által vártnál lassabban indult be, de aztán ez szédült növekedésbe csapott át. Lassan már akár problémát is jelenthet a Netflix számára az, hogy ennyire sokan szeretnék hirdetésekkel nézni a szolgáltatásait. A reklám üzletágban több a rejtett bukkanó, mint amihez eddig a vállalat hozzászokhatott az egyszerű tisztán előfizetéses modellben.
Két évvel ezelőtt kezdett a Netflix hirdetéses előfizetési lehetőséget biztosítani a felhasználók számára. Idén májusban már arról szóltak a hírek, hogy 40 milliós tábora van a kedvezőbb áron elérhető csomagnak, a növekedési lendület pedig azóta is töretlen. Sőt mi több, csak egyre nagyobb tempóra gyorsul.
Arról számolt be a Netflix, hogy elérte a 70 milliót a reklámokkal megtoldott előfizetést használók tábora.
Egészen meredek az emelkedés, ezt pedig a cég részletesebb adatközlése is megerősíti. Azokban az országokban, ahol elérhető ez az opció, az új ügyfeleknek már több mint az 50 százaléka választja a hirdetésekkel megfűszerezett Netflixet. Abban bízott a platform, hogy lesz kereslet erre a lehetőségre, de abban nem reménykedett, hogy ez ennyire széles tábort fog megmozgatni. Általában csak a kritikus hangokat lehetett hallani ennek kapcsán, de végül igencsak rácáfol a Netflix a szkeptikusokra.
Persze azért azt is látni kell, hogy a vállalat az első évben elért sikereket látva már elkezdett azon dolgozni, hogy még tovább erősítsen ezen a területen. Hozzákezdett a legolcsóbb reklámmentes előfizetési lehetőségek felszámolásához. Ezáltal még nagyobb lett a különbség a hirdetésekkel megtoldott és a reklámok nélküli előfizetési opciók ára között. Persze, akik a jobb minőséget akarták élvezni, azok eddig sem a fapados Netflixet használták. A cég már saját reklámcégeket is elkezdett felállítani, hogy az üzletágat képes legyen kézben tartani.
A reklámokkal megtámogatott előfizetés remek dolog, ameddig a vállalat stabilan gondoskodni tud a hirdetőpartnerekről, és jó bevételt ér el ezekkel a szerződésekkel. Viszont azt látni kell, hogy van ebben némi rizikó is. Így a bevétel nem annyira stabil, jól számon tartható, mintha az összes pénz a magasabb előfizetési díjakból származna. A hirdetőknek való kitettséget mindenképpen érdemes szigorú kontroll alatt tartani.
Ameddig jól megy a Netflix szekere, addig nincs ezzel gond, de mégis csak egy extra veszélyfaktorról beszélhetünk a dollármilliárdos gépezetben. Sok pozitív példa van arra, hogy a reklámokkal milyen messzire lehet jutni, de van azért ellenpélda is. Ott van az X, ahol a hirdetők jelentős része elpártolt vagy erősen visszafogta a költéseket a platformon a számukra kedvezőtlen tartalmak, döntések miatt. A mikroblog éppen ezért most az ellenkezőjét csinálja, mint a Netflix, az előfizetéses modell felfuttatásával igyekszik megteremteni a függetlenségét.
Globálisan már 282,7 millió előfizetővel rendelkezik a Netflix, ez 5 milliós emelkedést jelent a korábbi adathoz képest. A vállalat részvényárfolyama az elnökválasztás óta már csaknem 10%-os emelkedésen van túl, és még mindig felfelé halad. Túl van már a korábbi csúcson is, soha nem volt akkor a Netflix, mint most. A becsült piaci értéke már elérte a 350 milliárd dollárt. Ahhoz pedig, hogy ennyire felkapott legyen a befektetők részéről is, kellett az erős pénzügyi beszámoló is.
A Netflix már 9,83 milliárd dolláros forgalmat bonyolított a harmadik negyedév során, a működési nyeresége pedig elérte a 2,91 milliárd dollárt. Nagyon erősen fordul rá a cég a 2025-ös évre, ami abból a szempontból biztosan érdekes lesz, hogy felhagy az eddigi legfontosabb mutatójának folyamatos közlésével. Jövőre már nem fog rendszeresen beszámolni arról a Netflix, hogy mennyi aktív előfizetővel rendelkezik.