Shop menü

TOVÁBB SZÁRNYAL AZ NVIDIA – KÉTSZERESÉRE NÖVELTE TELJES ÉVES ÁRBEVÉTELÉT, ÉS NEGYEDÉVES SZINTEN IS REMEKELT

Mindezt úgy sikerült elérni, hogy a gamer videokártyák szegmensében korlátozott teljesítményt tudtak felmutatni, nagyrészt azért, mert az AI és HPC piaci gyorsítók gyártása került előtérbe.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Tovább szárnyal az Nvidia – Kétszeresére növelte teljes éves árbevételét, és negyedéves szinten is remekelt

Az Nvidia háza táján minden ok megvan az ünneplésre, az előző negyedéves pénzügyi teljesítmény kiváló lett, az előző pénzügyi év folyamán pedig gyakorlatilag több, mint duplájára emelték a teljes árbevételt, amihez természetesen masszív profit is társult. A vártnál jobban fogytak a negyedik negyedév folyamán a Blackwell alapú AI gyorsítók is, ám a Gaming üzletág nem teljesített olyan jól, mint kellet volna, ez pedig annak köszönhető, hogy nem készült elegendő GeForce sorozatú gamer videokártya. Nézzük is, milyen képet mutatnak a számok, kezdve a negyedik pénzügyi negyedév eredményeivel.

Galéria megnyitása

A 2025-ös pénzügyi év negyedik pénzügyi negyedéve ismét figyelemreméltó növekedést mutat, hiszen negyedéves szinten 12%-kal, míg éves szinten 78%-kal javult a teljesítmény, ami 39,33 milliárd dolláros teljes árbevételt takar. A bruttó árrés egy picit csökkent, egészen pontosan 3%-kal, így „csak” 73%-os értéket tett ki, a profit azonban így is parádés, hiszen 22,091 milliárd dollár szerepel a mérlegben. A bruttó árrés csökkenését egyébként az okozta, hogy fel kellett futtatni a Blackwell alapú termékek gyártását, valamint az alacsonyabb kihozatali arány is rontotta a képet.

A 2025-ös pénzügyi év negyedik negyedévében természetesen továbbra is a Datacenter üzletág volt a húzóágazat, ami nem kevesebb, mint 35,58 milliárd dolláros teljes árbevételt érhetett el, ez negyedéves szinten 16%-os, míg éves szinten 93%-os növekedést takar. Az említett összegből 32,556 milliárd dollárt tett ki az AI gyorsítókból befolyó összeg, míg a hálózati termékekből 3,024 milliárd dollár jött össze. Rendkívül beszédes és meglepő adat, hogy a Blackwell architektúra köré épülő AI gyorsítókból 11 milliárd dollárnyi árbevétel folyt be, ami jelentősen magasabb érték, mint amire az Nvidia illetékesei korábban számítottak. A Blackwell sorozatú AI gyorsítók iránt egyébként lehengerlően hatalmas a kereslet az AI és a HPC szegmensben, ami megmagyarázza, miért sikerült ennyire masszív árbevételt elérni.

Galéria megnyitása

Sajnos a Gaming üzletág csillaga már nem ragyog ilyen fényesen, ott éves szinten 11%-os, míg negyedéves szinten 22%-os csökkenés következett be, hiszen csak 2,54 milliárd dollárnyi árbevételt sikerült összehozni. A teljesítmény azért is alakult ennyire kedvezőtlenül, mert egyszerűen nem készül annyi GeForce RTX 50-es sorozatú videokártya, amennyire szükség lenne a piacon. Utóbbihoz valószínűleg sok köze van annak, hogy az új gamer videokártyák ugyanazt a csíkszélességet használják, mint az AI és HPC piaci gyorsítók, vagyis e kettő ugyanazokért a gyártósori kapacitásokért versenyez egymással házon belül, és nyilván azt részesítik előnyben az Nvidia illetékesei, amelyik nagyobb profittal kecsegtet. Ezért is lehet hiány a szóban forgó videokártyákból, azokat ugyanis magasabb profittal lehet értékesíteni, mint a gamer videokártyákat.

A ProViz divízió, ami a professzionális piacra szánt vizualizációs eszközöket tömöríti, ezúttal 511 millió dolláros teljes árbevételre tett szert, ami éves szinten 10%-os, negyedéves szinten pedig 5%-os növekedést takar. Az OEM & Other sorban 126 millió dolláros árbevétel szerepel, ami éves szinten 40%-os, negyedéves szinten pedig 30%-os növekedést takar, azaz jókora növekedést produkált. Az Automotive divízió, ami az autóipari fejlesztéseket tömöríti, összességében még ennél is nagyobb növekedést produkált, hiszen negyedéves szinten 27%-os, éves szinten azonban már 103%-os növekedést hozott össze a maga 570 millió dolláros teljes árbevételével.

Galéria megnyitása

A teljes 2025-ös pénzügyi év is masszív növekedést mutat, remek példa erre a teljes árbevétel, ami 130,5 milliárd dollárra rúgott. A 2024-es pénzügyi év alkalmával ehhez képest csak 60,9 milliárd dolláros teljes árbevétel jött össze, azaz a növekedés 114%-os, ami rendkívül kivételesnek mondható. A rekordteljes árbevétel mögött nagyrészt a Datacenter divízió kiváló szereplése bújik meg, ez a részleg ugyanis 115,2 milliárd dollárt termelt, ami 142%-os növekedésként fogható fel éves szinten. A Gaming divízió mindössze 9%-os növekedést ért el, azaz 11,35 milliárd dollárt tudott felmutatni. A ProViz divízióban 1,88 milliárd dolláros árbevétel keletkezett, ami 21%-os növekedés, míg az Automotive részleg 1,694 milliárd dollárt hozott össze, ez 55%-ös javulás. Az OEM & Other esetében 389 millió dolláros árbevétel mutatkozott éves szinten, ami 27%-os növekedést takar.

A pénzügyi részleg most úgy számol, a 2026-os pénzügyi év első negyedévében összesen 43 milliárd dollár körüli teljes árbevétel jöhet össze, amihez 70,6%-os bruttó árrés társul. Utóbbi mögött az áll, hogy a Blackwell alapú újdonságok gyártását fel kell futtatni, ami extra kiadást jelent.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére