Shop menü

TÖRIK ÉS ZÚZZÁK A TV-KET A VR SZEMÜVEG FELHASZNÁLÓK

Angol biztosítók szerint átlagosan 650 fontnyi értékben okoznak kárt a játékosok.
Török Roland
Török Roland
Törik és zúzzák a TV-ket a VR szemüveg felhasználók

Akinek van VR szemüvege az bizonyára tisztában van vele, hogy a használatuk programtól függő mértékben, de általában mozgással jár. Ha valaki új ebben az egészben, akkor viszont hajlamos megfeledkezni arról hol van a valóságban. Előfordulhat, hogy valaki rá akar támaszkodni az előtte megjelenő ping-pong asztalra, elfelejti, hogy nincs a közelben szék, amire rá akar ülni, de akár az is megtörténhet, hogy a játékban futás helyett a való világban kezd el futni, egyenesen neki a falnak vagy a TV-nek.

A Tik-Tok-on és YouTube-on számtalan virtuális valóság-baleset videó terjed. Ez nem véletlen, hiszen a VR-nak pont az a feladata, hogy átverje az embert azzal kapcsolatban, hogy hol van. Persze előbb utóbb mindenkinél kialakul, hogy tudat alatt felfogja mit engedhet meg magának és mit nem, amikor a VR szemüveg a fején van, bármikor előfordulhat, hogy valakit baleset ér.

Saját magam példájából kiindulva, estem én is már neki a mögöttem lévő gipszkarton falnak amikor a SUPERHOT VR-ban éppen a lövedékeket kerülgettem (sikerült továbbjutnom), illetve pont a múlt héten, amikor egy nagyobb csapat kígyószerű harcos lény támadt a kis csapatunkra, akkor tankként kötelességemnek éreztem a társaim megvédését, és nagyon messziről akartam magamhoz vonzani az ellenséget, ami egy gránátdobás-szerű varázslattal lehetséges, ám lendítés közben a körmöm és a szobámban található polc ütközőpályára került, így az részben beszakadt.

Alapvetően viszont vannak olyan játékok, amik hirtelen és gyors mozgással járnak, könnyű balesetet szenvedni ezekben, így nem minden otthon örül ezen címek elindításának. Ilyen játék például a Gorn vagy az ingyenes és rendkívül népszerű Gorilla Tag is, aminél én 1 perc után eldöntöttem, hogy azért nem fogok játszani vele, mert azonnal beleütöttem a kontrollerem a falba (a kontrolleremnek nem lett baja, a falnak igen).

Ezek után van olyan, aki meglepődik azon, hogy az utóbbi időben megszaporodtak a VR-ral kapcsolatos biztosítási esetek? Erről ír ugyanis a Guardian, mely szerint 2016-óta 68%-kal nőtt a VR szemüvegek által okozott biztosítási esetek száma a brit Avive biztosító szerint. Az egyik leggyakoribb ok a szolgáltatásuk igénybevételére az a TV-k bezúzásával kapcsolatos, az indok viszont nem az, hogy a VR után úgy érzik, nincs többé szükség a tévéjükre, hanem az, hogy egyszerűen indokolatlan módon, a televízió elé állva kezdenek el játszani, így természetesen annak húznak be egy nagyot, mikor a VR-ban éppen leütnének valakit. A jelenség hasonló ahhoz, mint annak idején a Wii esetében is történt, mikor a játékosok nem húzták a kezükre a szíjat.

Az Aviva szerint átlagosan 650 font körüli összeggel érkeznek hozzájuk az ügyfeleik, amiket eddig mind teljesítettek. Úgy látják, hogy mivel 2021 karácsonyán sok VR-eszköz került új játékosok birtokába, még több hasonló esettel számolnak a jövőre nézve. A biztosító azt kéri az emberektől, hogy vigyázzanak magukra, a bútoraikra és mindenképpen ellenőrizzék, hogy a lakásbiztosításuk a VR szemüvegek használata közben okozott károkra is kiterjed-e.

A VR szemüvegekben számtalan olyan fejlesztés van, ami segít abban, hogy ilyen balesetek ne forduljanak elő. A játékosok felelőssége viszont az, hogy például a játékteret meghatározó virtuális falat úgy húzzák fel, hogy lehetőleg ne legyen benne a TV vagy a fotelban ülő nagymama.

Borítókép a Gorn traileréből egy jelenet.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére