Az elmúlt hetek folyamán egy meglehetősen furcsa probléma ütötte fel a fejét az Adobe Premiere Pro szoftvert használó MacBook Pro tulajdonosok körében: a videók szerkesztése közben sokan nagyon hangos, torz hangot hallottak a noteszgép hangszóróiból, ami kellemetlen végeredménnyel járt, ugyanis a folyamat során a hangszórók megsérültek. A hibajelenség többnyire akkor ütötte fel a fejét, amikor a felhasználók az adott videó hangsávjának beállításait módosították.
Az Adobe szakemberei azt ajánlották a hibát jelentő felhasználóknak, hogy tiltsák le a MacBook Pro mikrofonjának használatát Adobe Premiere Pro alatt – ezt úgy tehetik meg, hogy a Preferences menüponton belül, az Audio Hardware fülön belül a Default Input mezőnél a No Input opciót választják a mikrofon esetében. Az említett beállítás módosítása sajnos nem segített a felhasználók többségén, ők ugyanis továbbra is tapasztalták a hibát.
Február 19-én aztán az Adobe bejelentette, megtalálták a hibajelenség okát és már dolgoznak a megoldáson, ami segít a kockázat csökkentésében. A Premiere Pro legújabb, 13.0.3-as frissítése a jelek szerint már meg is kapta a hibajavítást, amit a Creative Cloud alkalmazáson keresztül lehet letölteni. A javítás a jelek szerint csökkenti a zaj-interakció mértékét, valamint segít az esetleges negatív hatások csökkentésében is. Az Adobe természetesen minden felhasználónak azt ajánlja, telepítsék a szóban forgó frissítést, arról azonban nem esett szó, milyen kárpótlásra számíthatnak azok a MacBook Pro tulajdonosok, akiknek a bug miatt hangszórókat kell cseréltetniük.Az egyik érintett felhasználó időközben már befáradt egy kanadai Apple Store-ba, ahol megtudta, a 2018-as gyártású 15,6 hüvelykes MacBook Pro hangszóróinak cseréjét 600 dollárnál is többért vállalnák. Hogy miért ilyen drága egy „egyszerű” hangszórócsere? Azért, mert ez a folyamat ezúttal finoman szólva sem egyszerű, ugyanis az Apple szerint a teljes felső házrészt cserélni kell, ami a hangszórók mellett a billentyűzetet, az érintőpadot és az akkumulátort is tartalmazza.
Az Adobe és az Apple egyelőre nem reagált arra a kérdésre, tervezik-e az érintett felhasználók kárpótlását, és ha igen, akkor ezt hogyan és mikor akarják kivitelezni.