Egy kerekasztal-beszélgetésen, melyet azt követően tartottak, hogy véglegessé vált a Bethesda felvásárlása a Microsoft által, a Bethesda Game Studios vezetője meglepően nyersen beszélt a Fallout 76 megjelenésével kapcsolatban:
"A megjelenéskor egy rakás problémánk volt, sok vásárlónkat cserben hagytuk, és őszintén szólva nagyon kevés dolog volt, amit nem rontottunk el" - kezdte Todd Howard.
Mint emlékezetes, a Fallout 76 tényleg rengeteg problémával indult. Olyan alapvető dolgok hiányoztak belőle, mint a szöveges csevegési lehetőség, a játékmenet egyáltalán nem volt meggyőző, és még a Fallout világát jellemzően színessé tévő NPC-k sem voltak a helyükön, a rengeteg bugról nem is beszélve. Egyszóval, a Fallout-rajongók hatalmasat csalódtak a játékban.
Howard ugyanakkor úgy véli, hogy egy hasonlóan nagyszabású, szolgáltatás alapú játék elkészítése könnyebb lehet a jövőben azután, hogy a Bethesda bekerült a Microsoft szárnyai alá. Ez azt is jelentheti, hogy nagyobb tesztelői kapacitáshoz férnek hozzá, valamint azt is, hogy a Game Pass ökoszisztémája egyszerűbbé teszi majd publikus bétatesztek levezénylését.
Howard szerint a Fallout 76 első hónapjai jóval könnyebben mentek volna, ha akkor a játék rögtön elérhető egy olyan rendszeren, mint a Game Pass. Szerinte az üzleti modell is nagyon jó, és ezzel olyan játékok fejlesztésén is elgondolkozhat a Bethesda, amikkel kapcsolatban korábban hezitáltak volna.
Elárulta azt is, hogy a Fallout 76 kapcsán már viszonylag korábbi az együttműködés a Microsofttal. Howard ugyanis a megjelenést követően felhívta az Xbox-főnök Phil Spencert, aki a cégen belülről segítséget tudott neki adni, mégpedig abban, hogy az embereivel összerakatott egy csomó aggregált adatot különböző, a Fallout 76-hoz hasonló játékok kapcsán az Xbox Live rendszeréből, ami nagy segítséget nyújtott a Bethesdának a korai problémák megoldásában.
Howard korábban is meglepően őszintén nyilatkozott a Fallout 76 kapcsán. Beszélt például arról is, hogy már a megjelenés előtt tudták, hogy problémás lesz a rajt, és hogy a fejlesztés közben is számos komplikációval voltak kénytelenek megküzdeni. Elmondta, hogy a Fallout 76 elkészítése közben nagyot nőtt a stúdió, és a játékon egyszerre négy csapatuk dolgozott Észak-Amerika különböző pontjain.
Ez a fajta munkaszervezés, illetve eleve a Fallout 76 számukra teljesen új, online szolgáltatásos műfaja azt eredményezte, hogy nem voltak megfelelően felkészülve az indulásra, és a játék sem volt megfelelő állapotban.