Az Age of Empires sorozat felélesztése eléggé jó üzletnek bizonyult a Microsoft számára, hiszen nem csak a legújabb rész, de a felújított és újra kiadott régebbi részek is tarolnak Steamen és Xboxon. Rengeteg stratéga játszik velük, számtalan mod készül hozzájuk, ami az időtlen játékmenetüknek is köszönhető.
A Microsoft korábban bejelentette, hogy készül a legújabb felújítás, méghozzá az Age of Mythology univerzumában. Egyelőre nem túl sokat tudunk a készülő játékról, most azonban a fejlesztők megmutatták, hogy hol tartanak.
Az Age of Mythology: Retold fejlesztői videóját Melinda Rose vezette le, aki a játék művészeti vezetője. Rögtön az elején leszögezte, hogy a fejlesztés nem egyszerűen motorfrissítésből és pár játékélmény javító lépésből áll, hanem minden művészeti rétegét javítják a játéknak. Ennek köszönhetően új animációk, 3D modellek, textúrák, felhasználói felület és effektek is érkeznek.
A karakter modellek bár legtöbbször a magasból láthatók, odafigyeltek arra, hogy minden szögből remekül nézzenek ki. Kidolgozott és részletes megjelenést kaptak, egyedi animációkkal és magas felbontású textúrával. Az egységeken látszódni fog, ha fejlesztésen mennek keresztül, vagyis könnyebb lesz átlátni, hogy milyen fajta harcosokkal van dolgunk.
A titánok brutálisan erősek lesznek, ha megjelennek a csatatéren. Se víz, se szikla nem állíthatja meg őket. Az biztos, ha megérkeznek, akkor az változásokat fognak hozni az erőviszonyokban.
A játék producere, Earnest Yuen szerint a játék több lesz, mint amit általában egy felújított kiadással szoktak csinálni. Azt szeretnék elérni, hogy a játék annyira jó legyen, mint amilyen a játékosok emlékezetében van, ehhez pedig olyan módosításokat tesznek, ami miatt úgy érezzük, tényleg a mi emlékezetünket alkották újra.
A játék több effektet, ray tracing támogatást és több egységet fog tudni megmozgatni, mint valaha, a kompetitív megközelítés pedig az e-sport élménynek is jót fog tenni.
A 2002-es játék felújítása még idén meg fog jelenni Xbox-ra, Game Pass-ba és PC-re.