Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a LucasArts játékainak licenceléséért felelős LucasFilm Games egy teljesen új megközelítéssel indítja az új évet, és a Bethesda készít majd egy játékot az Indiana Jones alapján. Ez azonban nem minden, ugyanis ezzel párhuzamosan a vállalat bejelentette, hogy partneri kapcsolatra lép a Ubisofttal is, és egy teljesen új Star Wars-játékot készítenek együtt, ami nyitott világú lesz, és a The Division 2 fejlesztői dolgoznak rajta.
Eredetileg a LucasArts kereken 10 évre szerződött le az Electronic Arts kiadóval a Star Wars-játékok elkészítésére, és úgy lehetett tudni, hogy ebben az időszakban a cég exkluzív jogokat kap a játékokra. Mivel a 2012-ben megkötött szerződéstől számítva még nyilvánvalóan nem járt le a 10 év, így könnyen lehet, hogy exkluzivitásról szó sem volt, vagy esetleg lehetett egy olyan záradék a szerződésben, aminek az Electronic Arts nem felelt meg, így a LucasFilm Games elkezdhetett új partnerek után nézni.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy az Electronic Artsnak vége ebben az üzletben.
"Az Electronic Arts eddig is és a jövőben is egy nagyon fontos stratégiai partnere lesz a Disney-nek, azonban úgy éreztük, hogy van itt még hely másik számára is" - mondta Seam Shoptaw, a Disney globális interaktív médiáért felelős vezetője.
A Disney eredetileg még 2013-ban döntött úgy, hogy szinte teljesen leépíti a belsős játékfejlesztői részlegét, így 150 embertől szabadultak meg, és ekkor határozták el, hogy inkább licencelik a szellemi termékeiket. Úgy látták, hogy ezzel kisebb kockázatot vállalnak, és alapvetően változatosabb termékeket tudnak elhozni a piacra az olyan címek alapján, mint a Star Wars és az Indiana Jones.
"A játékvilág rendkívül széles, és rengeteg stúdió készít különböző játékokat. Mi önmagunktól nagyon nehezen tudnánk megtenni azt, hogy felnőjünk ehhez a minőséghez, és még viszonylag gyorsan piacra is tudjuk dobni a játékot" - mondta Shoptaw, utalva ezzel arra, hogy például a Ubisoftnál megvan ehhez a szükséges technológia és tapasztalat.
De, hogy milyen lesz a Ubisoft által készített új Star Wars-játék? Nos, ez egyelőre még kérdéses.
Azt biztosan tudni, hogy a Ubisoft Massive dolgozik rajta, és hogy a The Division 2 és a The Crew kreatív igazgatója, Julian Gerighty vezeti a projektet. Ezen kívül azt is tudjuk, hogy a játék alatta a stúdió által kifejlesztett Snowdrop Engine dolgozik majd, minden más azonban egyelőre misztikum - így a karakterek és a történet is, de még azt sem tudjuk, hogy melyik érára számíthatunk.
Az viszont biztos, hogy a játék a hivatalos kánon részét képezi majd, mint ahogy minden új sorozat, film és könyv, mióta a Disney átvette a LucasFilm felett az irányítást. Ez viszont nem jelenti azt, hogy feltétlenül kapcsolódni fog bármihez is, amit eddig láttunk: "Szerintem az emberek kicsit túlképzelik ezt a dolgot, és azt várják, hogy minden kapcsolódjon mindenhez. Mi nem feltétlenül ezt gondoljuk, szerintünk ennek csak akkor kell bekövetkeznie, ha van értelme a történet szempontjából" - mondta James Waugh, a LucasFilm alelnöke.
Képünk illusztráció.
Ez az egész újfajta hozzáállás egyébként azt is jelenti, hogy a LucasFilm Games ajtaja mostantól félig-meddig nyitva áll, és szeretnének új ötleteket kapni különböző stúdióktól és kiadóktól - ahogy fogalmaztak, már most sem szűkölködnek a különböző ötletekben és lehetőségekben, amiket különböző fejlesztők felvetettek nekik. Egyébként a Bethesda nagyágyúja, Todd Howard is maga áll elő az ötlettel, hogy egy Indiana Jones-játékot szeretne készíteni, ugyanis a franchise nagy rajongója.
Ezzel együtt azt viszont a LucasFilm Games egyértelművé tette, hogy végső soron ők mondják ki az utolsó szót mindennel kapcsolatban, és mindent nekik kell jóvá hagyniuk - tehát azért mégsem adnak teljes kreatív szabadságot bárkinek, aki hozzá szeretne nyúlni a Star Wars-univerzumhoz. Ez nem újdonság, hiszen a Disney alatt mindenki nagyon szorosan fogja a különböző franchise-okat, de a filmek és sorozatok világában talán pont ez vezetett hatalmas sikerhez, hiszen egyszerűen tudják, mire van szükség.
Elmondásuk szerint ebből a játékokat sem szabad kihagyni, azonban kétségtelen, hogy ebben még nincs akkora tapasztalatuk.
"Ha a LucasFilm következő 50 évét nézem, akkor nagyon szeretném folytatni a játékok terén megteremtett hagyományainkat, ami rengeteg emlékezetes sztorit és karaktert adott a világnak. Ezek az új együttműködések lehetővé teszik, hogy friss ötleteket hozzunk a piacra és kreatív módokon bővítsük tovább a Star Wars és az Indiana Jones világát" - mondta Kathleen Kennedy, a LucasFilm elnöke.
Ami a LucasFilm Games és Shoptaw szerint fontos, hogy a játékok hosszú időre szólnak, Még egy mezei single player anyag is sok-sok órára leköti a játékost, egy nyitott világú cím esetében pedig ez akár több tíz óra is lehet. Ez sokkal több, mint amennyire a Disney le tudja kötni a felhasználóit a sorozatokkal és a filmekkel. Ezt azonban meg is kell szolgálni, Shoptaw szerint egyértelmű, hogy amikor valaki 70 dollárt ad ki egy szórakoztatóipari termékért, azért cserébe ennek megfelelő értéket is vár.
Végső soron a lényeg, hogy a LucasFilm (és a Disney) azt szeretné, hogy a felhasználói akkor se távolodjanak el a vállalat termékeitől, amikor éppen nem filmet vagy sorozatot néznek, hanem lehetőség szerint maradjanak ugyanazoknak a világokban.