A Xiaomi számára az idei év nagyon jól indult, miután már tavaly is nagyon jól zárt. A lendület tehát kitart, sőt mi több, nemcsak hogy kitart, hanem még felfelé ível, ugyanis soha nem látott pénzügyi eredményeket ért el az alakulat az első negyedév során. Megugrott szinte minden mutató, ami számít.
A vállalat bevétele 76,9 milliárd jüan (12,03 milliárd) volt a januártól márciusig tartó időszakban, ami már azét nagyon jól mutat a beszámolóban. Rögtön növekedett is a befektetési kedv a vállalat körül. Várható volt a rekord, de abban azért az elemzők sem bíztak, hogy több mint 50 százalékkal sikerül majd a tavalyi eredményt túlszárnyalni, márpedig ez történt, mert 54,7%-os növekedésről számolhatott be a vállalat.
A profitnövekedésre azt azért nem lehet mondani, hogy az egekbe szökött, mert az Apple és a Samsung a két fő riválisként azért bőven a Xiaomi előtt van, de nincs miért szégyenkeznie a cégnek, ugyanis csak hajszál híja volt a milliárd dolláros összeg eléréséhez, 949 millió dollár lett a Xiaomi nyeresége, vagyis 6,1 milliárd jüan. Egészen döbbenetes, 163,8 százalékos gyarapodást jelent ez.
A bevételének a 8 százalékát tudta a vállalat profitra váltani, ami magához képest egy nagyon jó eredmény. Nem arról híres a Xiaomi, hogy magas profittal dolgozik, és az azért továbbra is így van. A cégnek az a filozófiája, hogy amennyiben a mobilos területen 5 százaléknál magasabb a nyereségi mutató, abban az esetben az összes plusz bevételt beleforgatja a kutatás és fejlesztés támogatásába. Így lényegében a vásárlóknak lesz jobb, hiszen a jövőben fejlettebb termékeket kapnak majd a vállalattól.
Az okostelefonok adják a Xiaomi bevételének a jelentős részét, szóval ebből a szempontból nagyon hasonló a helyzete, mint az Apple-nek. Csak a mobilok eladásából 51,5 milliárd jüant folyt be. A Mi, Redmi és Poco modellek forgalma nagyon szépen alakult, ugyanis ez az adat 69,8 százalékkal jobb, mint az egy évvel korábbi volt. Azt is megtudhattuk, hogy a cég számításai szerint 49,4 millió eszközt adott el, ami 69,1%-os „fejlődést” jelent. Ezekből az következik, hogy az átlagos eladási ár nem különösebben változott.
Külön kiemelte a Xiaomi, hogy globálisan 4 millió prémium okostelefont tudott leszállítani, ami szép teljesítmény. Ugyanakkor azért azt hozzátennénk, hogy eléggé alacsonyan számolja az értékhatárát ezeknek. 300 euró és 3000 jüan felett a Xiaomi már prémiumnak veszi az mobilokat. Kínában 16,1 százalékkal emelkedett egy év alatt a kereslet a vállalat 4000 és 6000 jüan közötti árazással futó masinái iránt.
A különböző IoT és egyéb termékeknek az eladásából 18,2 milliárd jüan folyt be a Xiaomi kasszájába. Ezen a téren egy kicsit lassult a növekedés a többi szegmenshez képes, de így is 40,5 százalékkal tudott magasabb bevételt elérni a vállalat, mint 2020 azonos időszakában. Büszkén osztotta meg a cég, hogy globálisan 2,6 millió televíziót tudott leszállítani, és nagyon szépen erősített Kína határain túl. Európában és más piacokon 81,1%-os volt a forgalom növekedése.
Elmondta a Xiaomi a beszámolójában, hogy már 351,1 millió kapcsolódó terméke van használatban nemzetközi szinten. És ebben az okostelefonokat és notebookokat nem vette figyelemben, szóval nagyjából az IoT termékekről van szó. És 6,8 millió felhasználó esetében jelenthető ki biztosan, hogy több mint öt különböző kapcsolódó berendezést használ rendszeresen, ami közel 50 százalékkal jobb, mint az egy évvel korábbi adat. A televíziók és Mi Boxok felhasználói tábora pedig 34%-kal gyarapodott.
A Xiaomi más forrásokból is szép bevételt hajtott fel, és a jövőben azon lesz, hogy még több fronton tudjon erős piaci szereplővé válni. Hiszen az semmi esetre sem ideális, hogy az okostelefonok biztosítják a bevételeinek a kétharmadát, ahogy azt most láthatjuk. A vállalat már a járműgyártás irányába is elindult, és más szegmenseket is célba vehet, erősíthet majd.