Manapság már kicsit azt érezhetik az olvasók, hogy már mindenki autót szeretne fejleszteni. Az Apple és a Huawei kapcsán hónapok óta vannak forró pletykák a járműipari elképzelésekről, most pedig hivatalosan bejelentette a Xiaomi, hogy ilyen irányba indul el. A kínaiak úgy látják, hogy nagyon erősek jelenleg, és ezért itt az ideje új területbe fektetni.
Az elektromos autózás terjedésének hajnalán vagyunk, és sokan úgy érzik, hogy most jó lehetőség van az új belépők számára. Hiszen ezt a területet most a nagy tapasztalattal rendelkező cégek is csak most ízlelgetik. A jelenlegi villanyautók még általában eléggé messze állnak a tökéletestől. Ami pedig extra lökést ad a techipar szereplőinek, hogy sokkal egyszerűbb egy elektromos hajtásláncot tartalmazó járművet megalkotni, mint korábban.
Nagyon leegyszerűsítve igazából ma már majdnem olyan könnyen lehet autót készíteni, mint egy okostelefont. A járművekbe ugyanis a különböző beszállítók egészen komplex csomagokat biztosítanak, és az elektromos meghajtású konstrukciók esetében már szinte minden beszállítóktól jön. A vállalatoknak csak az a feladata, hogy a megfelelő beszállítók kiválasztását követően egy ideális felépítést hozzanak össze. Néhány tucat tapasztal autóipari fejlesztő elcsábítását követően már reális esélyei lehetnek egy cégnek, hogy tud majd autót gyártani, illetve gyártatni.
A Xiaomi pontosan felmérte, hogyan néz ki jelenleg ez az ágazat, és átgondolt döntést hozott akkor, amikor elhatározta, hogy ebbe az irányba indulna el. A vállalat most nagyon szilárd alapokon áll, és eddig mindig sikerre vitte azt, amibe belevágott. Az okostelefonok terén a harmadik legnagyobb erővé nőtte ki magát, és úgy véli, hogy képes lesz még előrébb lépni, az IoT megoldások frontján pedig több mint 300 millió leszállított eszközzel szintén az élmezőnyben van.
„A döntést a Xiaomi partnereivel folytatott számos egyeztetést követően hoztuk meg, amire egy teljesen új terület felfedezéseként tekintünk” – nyilatkozta Lei Jun, a Xiaomi alapítója, elnöke és vezérigazgatója.
Azt is megtudhattuk, hogy Jun személyesen fogja igazgatni a járműfejlesztést. Sőt mi több, még olyan részleteket is megosztott a vezető, hogy mindössze 75 nap alatt született meg a döntés, de ez idő alatt nagyon komoly vizsgálatok és tanácskozások zajlottak. Az intenzív munka során több mint 200 szakértővel tanácskozott a Xiaomi közel 100 értekezlet keretében, négy belső vezetői tanácskozás zajlott ebben a témában, és a board is összeült kétszer.
Időkeretről a Xiaomi egyelőre nem beszélt, nem lehet azt tudni, hogy mikorra tervezik a saját autójuknak a forgalomba állítását, de azt elmondta, hogy mekkora összegből szeretné ezt megvalósítani. Az új vállalkozásba 1,52 milliárd dollárnak megfelelő jüant invesztált első körben, és ez még csak a kezdet. A következő tíz évben alaphangon további 10 milliárd dollárt szeretne erre fordítani. Ebből pedig az következik, hogy nem pillanatok alatt növesztené a járművekkel foglalkozó szárnyat.
Kínában az elektromos autók iránti igény nagyon gyorsan növekedik, és akkora piacról van szó, hogy az magában el tud tartani gyártókat. Ebből kiindulva pedig úgy véljük, hogy amennyiben meg is valósul a Xiaomi terve, egyhamar aligha jut majd el Európába, ahol a szabályozások az autóipari mamutok életét is egyre inkább megkeserítik. Viszont hosszútávon a globalitás a cél. „A Xiaomi reméli, hogy minőségi intelligens elektromos járműveket kínálhat majd, amiket a világon bárki és bárhol élvezhet az okos életmód mellett” – áll a cég közleményében.