Shop menü

TIKTOK HELYETT XIAOHONGSHU?

Hirtelen brutálisan felpörgött egy korábban nem különösebben ismert alkalmazás népszerűsége.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
TikTok helyett Xiaohongshu?

Egyre közelebb vagyunk ahhoz, hogy az Egyesült Államokban tényleg betiltsa a kormány a TikTok használatát. Az emberek elkezdtek alternatívát keresni, és ennek eredményeként megint egy olyan applikációt sikerült felkapniuk, ami kínai gyökerekkel rendelkezik, és eddig szinte csak a Távol-Keleten volt ismert.

A Xiaohongshu neve nem cseng túl jól a nyugati világban, angolra fordítva ez azt jelenti, hogy RedNote, de hivatkoznak erre szimplán RED-ként is. Egy olyan közösségi platformról van szó, ami a multimédiás tartalmakra helyezi a hangsúlyt, és a TikTokhoz hasonlóan remek felületet nyújt a virális tartalmak terjedésének.

Az Apple App Store legnépszerűbb alkalmazása lett a Xiaohongshu, miközben néhány hete még valószínűleg senki nem hallott róla a Kínán és a környező országain kívül. Megelőzte a toplistán még a ChatGPT-t is, és a közösségi média appok körében magabiztos vezetővé vált. Eredetileg a Xiaohongshut úgy emlegették, mint Kína válaszát az Instagramra. Szinte csak 1990 után született felhasználói vannak a platformnak, azon belül is jellemzően a női közönség a nagyobb. A felhasználói tábor összetétele nagyon hasonlít a TikTok kezdeti időszakában látottra.

Galéria megnyitása

A Xiaohongshu felülete leginkább a Pinterestre hasonlít attól függetlenül, hogy az Instagram kínai versenytársának szánták, és most a TikTok helyét veheti át. Azt azonban egyelőre még nem jelentenénk ki, hogy tényleg ez lesz majd a TikTok utódja. Hiszen egyelőre az sem biztos, hogy szükség lesz olyan applikációra, ami átveszi a TikTok helyét. Nagyon forró a talaj a szolgáltatás lába alatt, de sokan még mindig bíznak abban, hogy lesz megoldás az ügyére, és talpon maradhat.

A TikTok mostanra rengeteg amerikai állampolgár megélhetését jelenti, vagy legalábbis jelentős mértékben függ a platformtól, és az ott kialakított, felépített követői táborától. A Xiaohongshu számos kereskedelmi funkciót is biztosít amellett, hogy teret ad a tartalmak, fotók, videók megosztására a követőkkel. Éppen ezért került a látótérbe, mint lehetséges menekülőút.

Galéria megnyitása

A platformon tömegével jelentek meg azok a bejegyzések, amelyekben a felhasználók a #TikTokRefugee címkét használják. Ezzel igyekeznek bevonzani olyan követőket, akik ugyancsak a TikTokról „menekültek” a Xiaohongshura. Nehéz azt megmondani ezen a ponton, hogy mi lesz majd a Xiaohongshu népszerűségének felfutásából, de az mindenképpen ironikus lenne, ha az amerikai felhasználók az egyik kínai alkalmazásból a másikba vonulnának át. Miközben éppen azzal az indokkal tiltják be a TikTokot, mert a származása, háttere miatt nemzetbiztonsági kockázatot jelent.

A Xiaohongshu egyébként olyannyira nem új, hogy 2013-ban indult, több mint 11 éves, de a COVID-19 alatt kapták fel először igazán. 2020 előtt csak néhány tíz millió regisztrált használta, 2024-re viszont 300 milliós felhasználói kört ért el. Eddig jellemzően Ázsiában hódított, most viszont ez megváltozhat.

Az évek során a Xiaohongshu olyan támogatókra tett szert, mint az Alibaba, a Tencent, a ZhenFund, és lehetne még sorolni a listát hosszasan. Egy 2024-es befektetési körben már 17 milliárd dollárra értékelték, ha pedig tényleg sikerülne a nyugati világban is érvényesülnie, akkor valószínűleg hirtelen hatalmasat nőne.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére