Minden jel arra utal, hogy egyes játékosok ismét kellemetlen, és sokba kerülő leckét kaptak arról, hogy milyen veszélyekkel jár a közösségi finanszírozás, és a be nem fejezett alkotások elővásárlása.
A 2013-ban útjára indult, önéletrajza szerint a Skyrimen és a Dungeon Defendersen is dolgozó Alex „Jigs” Fundora nevéhez fűződő The Stomping Land határozottan érdekes játéknak tűnt. Egy olyan sandbox címről van szó ugyanis, amiben nem zombik, vagy egy posztapokaliptikus pusztaság nevesincs rémségei között kell napról napra előteremteni a túléléshez szükséges javakat, hanem történelem előtti időkben kell helyt állni az embereket leginkább zsákmánynak, vagy bosszantó kis apróságoknak tartó dinoszauruszok között. A program húszezer helyett száztizennégyezer dollárt tudott összekalapozni, így szinte biztosnak tűnt, hogy majdnem hatszoros túlfinanszírozás mellett el fog készülni. Ám, ezt követően alig-alig lehetett róla bármit is hallani, csak hébe-hóba reppent fel egy-egy hírmorzsa.
Legutóbb a játék 3D modellezője, Vlad Konstantinov nyilatkozott. A férfi januárban, a játék weboldalának fórumán tudatta a közönséggel, hogy Fundora több mint egy hónapja nem válaszol az üzeneteire. Ráadásul, mivel a projekt vezetője súlyos összegekkel tartozik neki az eddig elvégzett munkája fejében, ha rövid időn belül nem kapja meg a neki járó jogos jusst, nincsen más választása, mint hogy továbbáll, és hogy ne vesszen kárba több havi munkája, egy másik, hasonló témájú alkotást készítő stúdiónál próbál szerencsét.
Mivel Fundora ezt követően sem lépett, Konstantinov beváltotta fenyegetését, és február hatodikától kezdve a Beasts of Prey fejlesztőinél, az Octagon Interactive-nál folytatta pályafutását. Ennél egyértelműbb bizonyíték pedig nem is nagyon kell ahhoz, hogy biztosra vehessük, hogy a The Stomping Landből semmi sem lesz, hiszen a Kickstartert kezdeményező férfi, ha tényleg azt akarná, hogy ötletéből játék legyen, mindent megtenne azért, hogy legjobb embere ne pártoljon át a konkurenciához.
A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy bár száztizennégyezer dollár önmagában is tekintélyes summa, ez még távolról sem a teljes kárösszeg. A játékot ugyanis korai hozzáférésű címként 2014 májusa óta kapni lehet a Steamen, bár megjegyzendő, hogy ugyanazon év szeptembere és októbere között már egyszer kikerült a bolt kínálatából. Így nem csak az Kickstarteresek, hanem a lelkes, és kissé naiv elővásárlók is pórul jártak.
Hogy pontosan hány ember vethet majdnem biztosan keresztet a pénzére, azt nem tudni. De gyaníthatóan sokak agyában merül most fel, hogy nem ártana valamiféle garanciarendszer, vagy akár felárért köthető biztosítás az ehhez hasonló esetek kivédésére.