Az ukrán Frogwares bejelentette, hogy leveszi a The Sinking City című, Lovecraft által inspirált játékát a Steamről és más fontosabb online boltokból, miután jogi csörte alakult ki a kiadóval. A dolog azt követően alakult ki, hogy a fejlesztő szerint a kiadó megsértette a licencekre vonatkozó megállapodásokat.
Valójában az ügy még pár hónappal korábban kezdődött, amikor is a "nézeteltérések" miatt a Frogwares szerződést bontott kiadó Naconnal, azonban a kiadó még ezt követően is részesült a bevételek után, így a Frogwaresnek nem volt más választása, mint hogy levegye az áruházakból a The Sinking City-t.
A Frogwares jelenleg azt állítja, hogy a Nacon körülbelül 1 millió euróval tartozik neki jutalékok formájában.
A stúdió beszámolója szerint a történet egészen 2017-ig nyúlik vissza, amikor már a The Sinking City már két éve fejlesztés alatt állt. Ekkor kapcsolódott be a Nacon (ami akkor még Big Ben Interactive néven futott), és pénzzel szállt be a fejlesztésbe, cserébe pedig megkapta a jogot, hogy Steamen, Epic Store-on, PS4-en és Xbox One-on értékesítse a játékot, azonban a szellemi tulajdon a készítőknél marad, és a bevételek után a Frogwaresnek járulékot kellett volna kapnia.
A Frogwares most azt állítja, hogy a Nacon már a fejlesztés közben is rendszeresen hónapokkal később fizetett, holott mindent időre teljesítettek, és a játék is elkészült időben. Innen aztán egy még furcsább dolog következik: miután a Nacon megvette a francia Cyanide-ot, arra kötelezte a Frogwarest, hogy adja át nekik a The Sinking City forráskódját.
Ezt a stúdió visszautasította, amit követően az állításuk szerint négy hónapig egyáltalán nem láttak pénzt a kiadótól.
Az igazi problémák azonban 2019 júniusában kezdődtek, amikor a The Sinking City megjelent. A Frogwares szerint a Nacon ekkor döntött úgy, hogy töröl minden korábbi teljesített mérföldkövet, és nem ad részesedést a bevételek után a fejlesztőnek. "Visszamenőlegesen mondták azt egy már megjelent játékról, hogy nem készült el időre, ami szerintünk elfogadhatatlan. Itt kezdődtek a jogi csaták" - közölte a stúdió.
A Nacon közben elkezdte a sajátjának tekinteni a The Sinking City szellemi tulajdonát, így például a Frogwares lekerült a PS4-es és Xbox One-os dobozokról, és megjelent egy asztali szerepjáték is, amiről semmilyen tudomása nem volt a készítőknek, holott elvileg csak az ő engedélyükkel kerülhetett volna ilyen termék a piacra.
A Frogwares azt is mondja, hogy a Nacon elkezdett egy rakás domain címet beregisztrálni a The Sinking Cityvel és a stúdió korábbi játékával, a Sherlock Holmes-anyagokkal kapcsolatban, holott erre semmilyen joga nem volt.
A jogi felszólítás után a Nacon végül elkezdett fizetni a stúdiónak, azonban az értékesítések követhetetlenek voltak, így az sem volt tiszta, hogy mennyi jutalék járna a Frogwaresnek a bevétel után. A fejlesztők azt mondják, hogy a Nacon még azzal is előállt kifogásként, hogy az egyik konzolgyártó nem fizetett nekik jutalékot öt hónapja, holott ugyanez a konzolgyártó más játékokkal kapcsolatban percre pontosan fizetett a Frogwaresnek korábban.
Végül, miután már közel egy éve harcoltak egymással, a Frogwares végül idén áprilisban függesztette fel a szerződést a kiadóval. a kiadó viszont azt állítja, hogy ezt nem lehet megtenni a jelenleg érvényben lévő francia különleges törvények miatt, amik a vállalkozásokat védik a koronavírus-járvány árnyékában.
Végül júliusban döntött úgy a bíróság, hogy a jelenlegi helyzetre az aktuális francia törvények nem vonatkoznak, így a szerződést jogszerűen megszakították. Na, most ezt követően a Nacon továbbra is begyűjtötte a bevételeket az értékesítések után, így történt, hogy a Frogwaresnek nem maradt más választása, mint levenni a játékot az online áruházakból.
Hogy ezután mi következik, azt egyelőre még nem lehet tudni.