The Secret World előzetes

Kicsivel több, mint egy év telt el azóta, hogy komolyabban foglalkoztunk a Funcom legújabb MMO-jával, lássuk milyen új információkkal szolgálhatunk a játékról.

The Secret World előzetes

1. oldal

Kicsivel több, mint egy év telt el azóta, hogy komolyabban foglalkoztunk a Funcom legújabb MMO-jával, a The Secret Worlddel (TSW). Az elmúlt hetekben külföldi kollégáinknak köszönhetően sikerült egy s mást megtudnunk a programról, így elérkezettnek láttuk az időt, hogy összegyűjtsük az új információkat. Mielőtt azonban belemerülnénk a részletekbe, röviden foglaljuk össze a játék lényegét. A TSW egy napjainkban játszódó MMORPG, melyben három frakció, az Illuminaty, a Templar és a Dragon tagjai küzdenek egymással, és a világot fenyegető gonosszal. A program nagy újdonsága, hogy a fejlődés nem szint és kaszt alapú lesz, helyettük több száz egyedi képesség fejlesztése áll majd a középpontban. A képességeket cserélgetni is tudjuk, így lehetőségünk lesz minden harchoz, szituációhoz egyedi kombinációkat beállítani, mintha csak egy nyerő kártyapaklit raknánk össze. Egy másik ok, amiért mindenképpen érdemes lesz időt szánni a játékra, az a történetközpontúság. Sajnos a sztorit a mai MMO-k többségében eléggé mostohán kezelik a fejlesztők, ám a Funcomnál nagyon fogadkoznak, hogy a TSW-ben ez másként lesz. Nem egyszerű a feladat, de nagyon bízunk Ragnar Tornquist-ben és csapatában, akik egyébként azt állítják, hogy hangulatában a The Secret World olyan lesz, mintha a Buffy, az X-Akták és a Lovecraft regények furcsa egyvelegét öntenénk játék formába. Mit is mondhatnánk? Ámen.

[bold]

A távoli jövő[/bold]

No de lássuk a beígért újdonságokat! Akármilyen furcsán is hangzik, a fejlesztők szerint már most, a játék megjelenése előtt egy évvel vannak terveik arra vonatkozóan, hogy a kiadást követő hét (!) évben miként fogják bővíteni a játékot, milyen új tartalmakkal, történetekkel fogják kiegészíteni. Bár az ezekhez kapcsolódó munkálatok még nem kezdődtek meg, pár vázlatot, képet már összedobtak a fejlesztő fiúk-lányok. Az megnyugtató, hogy hosszú időre terveznek a Funcomnál, de bízunk benne, hogy ez nem jelenti azt, hogy a játék az Age of Conan sorsára jut, amely sok játékosnál azért bukott meg, mert megjelenéskor még nem volt benne elég tartalom. Egy Ragnar Tornquist-tal folytatott interjúból azt is megtudtuk, hogy bár lehetőségünk lesz a különféle frakciók szervezetében magasabb rangra emelkedni, de a megjelenéskor még nem tudunk a legfelső szintre eljutni, csak a felszínt fogjuk kapargatni. Egy másik kérdéses játékelem, melyről még a fejlesztők sem tudják, hogy bekerül-e a játékba (és ha igen, akkor mikor), az a hátasok használatának lehetősége (mounts). Egy középkori fantasy környezetben ez nem jelent problémát, hiszen ott természetes, ha ló- vagy griffhátra pattanunk, de egy modernkori játékban furcsán nézne ki, ha sárkányháton reppennénk be New Yorkba. A fejlesztők azt is elmondták, hogy jelenleg nem is érzik igazán szükségét ennek a lehetőségnek, hiszen a gyorsabb közlekedés kérdését már megoldották a játékban, így e célból nem lesz szükségünk hátasokra.

2. oldal

A nagy kérdés természetesen az, hogy mikor lesz lehetőségünk arra, hogy beleszagoljunk e titokzatos világba? Az már biztos, hogy elsősorban PC-re készül a játék, és ha minden jól megy, valamikor 2012-ben kerül a boltok polcaira. A konzoltulajdonosoknak egyelőre nem tudunk jó hírrel szolgálni, mivel Ragnar szerint csak akkor lesz konzolos verzió, ha a program nagy sikernek bizonyul. Bár a megjelenés még messze van, bétatesztek már korábban is lesznek a játékhoz. Ezek közül az első hamarosan kezdetét is veszi, nagy kár, hogy ez egy belső, zárt teszt lesz, így esélyünk sincs bekerülni, de a fejlesztők elmondták, hogy egyáltalán nincs kizárva az, hogy a későbbiekben nyílt bétákat is indítsanak. Addig is be kell érnünk a különféle rendezvényeken bemutatott demókkal, melyeket nem is olyan régen több külföldi magazin munkatársai is megtekinthettek. Az egyik ilyen demonstráció például arról a küldetésről szólt, amelyben egy New England-i kisvárosban, Kingsmouth-ban kellett felderíteni a zombi invázió okát. A bemutatott játékmenet alapján úgy tűnik, hogy a legtöbb MMO-hoz hasonlóan harc közben csak ki kell jelölnünk az ellenfelünket, akit támadni akarunk, és nem kell a célkereszttel nekünk célozni. A demóban egy szőke hölgyet láthatott a közönség, aki két pisztolyt használt és képes volt felgyújtani a zombikat, ha úgy akarta. Arról már korábban is volt szó egyébként, hogy a csatákban a különböző állapotok nagyon fontosak lesznek majd. Például ha az ellenfél ég, akkor néhány fegyver/mágia jobban sebez rajta. A beszámolók alapján a harc igencsak dinamikus, pörgős és nem utolsó sorban látványos lesz a játékban, nagy pirospont érte a fejlesztőknek. A demó másik részében a beszélgetéseken volt a hangsúly, kiemelve, hogy minden küldetés szinkront kapott. A külföldi kollégák megemlítették, hogy a Bioware The Old Republic című Star Wars MMO-jában is van hangalámondás a küldetések során, viszont a The Secret Worldben szerintük egy fokkal emberibbnek, természetesebbnek tűnnek a karakterek.

Maradjunk még egy kicsit a küldetéseknél, és beszéljünk arról az egyszerű, de hasznosnak tűnő rendszerről, amit a Funcom alkalmazni fog a játékban. Mint megtudtuk, a TSW-ben lesznek nagyon hosszú, több szakaszból álló missziók is, melyeket viszont nem lesz muszáj egy ültő helyünkben végigtolni. Ugyanis ha befejeztünk egy részt (vagy ahogy a fejlesztők mondják, tier-t), akkor a játék azon a ponton elmenti az állást, így később innen tudjuk folytatni a küldetést, ha valamiért elsőre nem tudnánk befejezni az egészet. Végül ejtsünk pár szót a nyomozásról is, mely Ragnar Tornquist szerint nagyon fontos szerepet fog betölteni a játékban (érződik azért a kalandjátékos múlt). Arról van szó, hogy lesznek olyan küldetések, amikben nem a harc lesz a lényeg, hanem valamilyen feladványt kell megoldanunk, vagy nyomoznunk kell valami után. Hogy ez miként fog működni, azt talán egy valódi példán keresztül a legegyszerűbb bemutatni. A demóban szereplő egyik küldetésben a játékos az Illuminaty által használt jelekre bukkant egy lefolyócsőben, melyek jelentését megfejtve két nevet kapott megoldásként. Ezeket a Google-be beírva egy olyan nyomot talált, ami egy órához vezetett, ami aztán egy bibliai idézet felé irányította a játékost, ami egy titkos kódhoz kapcsolódott, mely végül elvezette a hőst egy helyre, ahol sok-sok lootot találhatott. Nem igazán találkozik az ember ilyen feladatokkal MMO-kban (más játékban sem), mi már most odáig vagyunk érte.

3. oldal

PVE, PVP, PVC

Mint a legtöbb MMO-ban, a The Secret Worldben is az NPC-k által adott küldetések megoldása fogja kitenni a játékidő legnagyobb részét (PVE), mely során a játékosok akár egyedül, akár társakkal karöltve bejárhatják a világot. A három frakció tagjai ilyenkor nyugodtan szövetkezhetnek egymással, nem úgy, mint a PVP során, ami természetesen nem hiányozhat ebből az MMO-ból sem. Egyelőre három területet mutattak be a fejlesztők, ahol lehet PVP-zni. Az egyik a Stonehenge, ahol egy king of the hill játékmód keretein belül harcolhatunk, emellett ellátogathatunk Eldorádóba, itt a capture the flag (azaz capture the skull) a „sláger”, míg a Himalájában fekvő Shambalában sima deathmatch folyik. Sajnos egyelőre ennyit tudni csak a játékos-játékos elleni harcról, reméljük hamarosan több információ is napvilágot lát róla.

A játék tehát gőzerővel készül, és az eddig látottak alapján egy újszerű, izgalmas programnak ígérkezik, reméljük sikerül neki felkavarni az MMO-k állóvizét. Zárásként tekintsétek meg a fejlesztők hangulatos bemutató videóját és az Everything is true trailert. Akinek pedig sikerült felkeltenünk az érdeklődését és kíváncsi a régebben kiderült dolgokra, az nézzen rá előző cikkünkre a témában és látogasson el a hivatalos honlapra, érdemes

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward