Shop menü

THE RANGERS IN THE SOUTH – EGYSZEMÉLYES HADSEREG

Retro akció-kaland, ahol hatalmas változatosság vár!
Villányi Gergő
Villányi Gergő
The Rangers in the South – Egyszemélyes hadsereg

Szerzői értékelés

Olvasói értékelés

Viszonylag kevesek ismernék fel miről beszélünk, ha képpontot emlegetve kezdenénk fejtegetésbe, de ha a pixel szót is megemlítjük, a többség máris képbe kerül. A digitális képalkotás és feldolgozás szerint egy pixel(raszter)grafikuskép egy pontjáról beszélünk, ami négyzetlapként is megjelenhet és egy kétdimenziós négyzetrácsban helyezkednek el. A szó az angol picture element rövidített változata, mert a kép rövidítését (pix) toldották meg és vonták össze, majd ez a rövidítés lett az, ami világszerte jövevényszóként is elterjedt. A már emlegetett rasztergrafika pedig úgy kapcsolódik mindehhez, hogy: „ez egy olyan digitális kép, ábra, melyen minden egyes képpontot (pixelt) önállóan definiálunk”.

Galéria megnyitása

A digitális művészetek közé sorolt pixel art érdekes módon szoros kapcsolatot ápol a mozaikok és a horgolás logikájával és – valamilyen szinten – a technikáival is. A játéktermi videojátékok (arcade games) aranykorának nevezett, főként a 80-as éveket magában foglaló korszaka adta meg azt az alapot, amiből sok mai pixel/retro játék is merít. A Space Invaders, a Pac-Man és a NES első Mario játéka jó példa arra, hogy minden pixelnek a helyén kellett lennie és lényegi tartalmat kellett adjon az egészhez is. Nem csak a felhasznált színek száma és a helyezkedés volt fontos, de a technológia korlátai miatt a pixelek mennyisége sem volt mindegy. A leggyakoribb pixel art stílusok a retro, izeometrikus, anime, alacsony/nagy felbontású és nem véletlenül esett ennyi szó róla, mivel a The Rangers in the South is ide tartozik.

Galéria megnyitása

Az egy emberes fejlesztőgárda bevallottan a SNES (Super Nintendo Entertainment System) 2.5D világát vette alapul ahhoz, hogy egy roguelike akció RPG-t készítsen, ahol a felfedezés és az újrajátszhatóság áll a középpontban. Mindezt olyan „kézműves” környezetben, ahol minden növény, tárgy, szörny és háttér pixelenként lett összerakva, lenyűgöző részletességgel és változatossággal.

Galéria megnyitása

Már a karakter készítésnél a klasszikus irányból indulunk, a fegyverünk megválasztásával, de minden egyes szintlépés további döntések felé sodor minket. Passzív és aktív képességeket kaphatunk és szintén mi határozzuk meg, hogy a felajánlott lehetőségek közül (sebzés, sebesség, tűzgyorsaság, védelem, HP stb.) mit tartunk hatékonynak. Ez egyfelől persze ad a játéknak egy véletlenszerűséget, de kísérletezésre is hív. Gyorsan visszatöltődő támadások vagy lassabb AoE robbanások illenek hozzánk? Tűzgyorsaság, vagy átüthetetlen védelem? Sebesség és „hátra íjazás” vagy pajzs és páncél?

Galéria megnyitása

Bizonyos dolgokat a játék nem bonyolít túl. A gyógyitalok és a vásárlás/eladás például ilyen, de sok a procedurálisan generált tartalom is. A loot a Diablo első részére hajaz, a karakterlap elég egyszerű és viszonylag hamar ráérzünk arra, hogy nem próbálhatunk ki mindet egyszerre, ugyanis jó, ha a felszerelésünk és a szintlépéskor kapott bónuszok egy irányba tartanak. Manapont helyett cooldown van a skilleken/varázslatokon, ami további taktikai lehetőséget ad ahelyett, hogy vödör számra nyakalná hősünk az italokat, mint az emlegetett példaképnél.

Galéria megnyitása

5 féle biomot látogathatunk meg, a békésebbnek számító füves mezőktől a sűrű sötét erdőn, a sivatagon és sok más vidéken át, miközben változatos lények, minibossok és procedurálisan generált dungeonok várják, hogy felfedezzük és legyőzzük őket. Mivel roguelike, a halált azért komolyan veszi a játék, de a készítő szerint ez is része a kísérletezgetésnek. A kezdő biom nagyon békés ahhoz képest, ami ránk vár és a fórumon többen is javasolták, hogy töltsünk egy kis plusz időt az első részen, mert utána sokkal komolyabb hordákra és rohamokra kell számítanunk.

Galéria megnyitása

Aki szereti a pixel artot és a retro hangulatot, az emlegetett régi klasszikusokat és szeret belemerülni abba, hogy minél jobb stratégiák és minél erősebb karaktert „gyúrjon” ki, annak elég sok órát fog adni a Rangers, de már azért is érdemes ránézni, hogy elámulhassunk azon, hogy egy ember is képes komplex, szerethető és vizuálisan is értékelhető játékot összehozni – vajon milyen játékokat kapnánk, ha nagy stúdiók is hasonlóképp néznének a videojátékokra?

Összefoglalás

Szerzői értékelés

Retro-pixel apróság, ami a komplexitásával és a kinézetével is hódíthat.
Kinézet és szellemiség tekintetében nagyon jó, a változatosság pedig kezdetben erősségként jelenik meg…
…viszont ugyanez utóbbi kiszámíthatatlansággá és monoton ismétlődéssé is válhat.

Az értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére