A The Forest egy teljesen nyílt világú program, melyben bedobnak minket egy egyszerre csodálatosan szép és rémisztő erdő közepére egyetlen céllal, hogy éljünk túl. A játékban lényegében nem lesz sztori (a szó szoros értelmében), a furcsa mutánsokon (ők riogatnak minket) kívül pedig NPC karakterek sem szerepelnek a The Forest-ben. Ez a játék az érzékeinkre hat és az ösztöneinket hívja elő, nem az elménket és szellemünket tárja fel filozófiai tartalmával vagy az aprólékosan felépített világával.
Ugyancsak nem találunk majd fantasztikus fegyvereket és eszközöket, ha akarunk valamit, akkor boldogulnunk kell azzal, amit a természet ad. Ahogy azt már korábbi hírünkben is megírtuk, készíthetünk kezdetleges eszközöket és fegyvereket nappal, hogy aztán éjszaka túléljük a mutánsok támadását. Hogy mit és hogyan tesztünk, rajtunk múlik.
"Az elmúlt 5-6 évben a játékok nem csináltak mást, csak frusztráltak azzal, hogy folyton a számba rágták, hogy mit csináljak" - nyilatkozta a kreatív főnök, Ben Falcone az Eurogamernek. "Szinte már olyanok tőle a játékok, mint egy munka. A naplónkban ott egy küldetéslista, melynek pontjait teljesítenünk kell, miközben folyamatosan zargatnak minket különböző NPC karakterek. Olyan világot akartunk teremteni, amibe a játékost bedobva, ő eldöntheti, mit akar csinálni. Valahogy úgy, mint a Minecraft-ban, aminek a szórakoztatóértékét az adja, hogy eldöntheted, mihez kezdesz. Ezt akartuk elkapni, csak egy realisztikus kinézetű világban."
A játék gyakorlatilag annyira nyílt, hogy a fejlesztő Endnight nem volt hajlandó elárulni, hogy végül is akkor mi is a végső cél. Létezik végződés, de nekünk kell kitalálni azt is, hogy egyáltalán hogyan kezdjünk bele a keresésébe. A vicces az, hogy igazából nem is az a fókusz, hogy elérjük a végét. Inkább az a lényeg, hogy meddig vagyunk képesek túlélni egy elképesztően kíméletlen környezetben.
"Szerintem sokan nem fognak eljutni a végkifejletig, vagy egyáltalán nem is jönnek rá, hogy van olyan."
Lesznek természetesen nehezen elérhető helyek a játékban, amiket ha sikerül megközelíteni, az már önmagában jutalom tud lenni. Akik minden mögött keresik az értelmet és kutatnák a hely szellemét, azok sem maradnak azért hoppon, kisilabizálhatják a sziget történetét bizonyos nyomokból. Ebben a játékban a környezet mesél. Kitalálhatjuk azt is, honnan jöhettek a mutánsok és kik is ők valójában...
Ezek a lények nem gonoszak, egyszerűen csak éhesek. Törődnek a sajátjaikkal, ha megölitek az egyiküket, talán a barátai majd a nyomotokba erednek bosszúvággyal átitatottan. Az elején azt mondtam, hogy nincsenek a játékban filozófiai kérdések. Nos, ezt meg lehet cáfolni. Felmerül ugyanis a kérdés, hogy Mi mint főszereplők hogyan jelenünk meg a sziget lakóinak szemében. Egy idegen vagyunk, aki megtámadta az erdejüket, öli a szeretteiket és kivágja a fáikat. Ők is csak túl szeretnének élni az erdőben. Ezért van komoly érzelmi vetülete, ha megöljük az egyiküket. Mert ők nem gonoszak, még akkor sem, ha történetesen éppen meg szeretnének enni titeket.
A The Forest valamikor idén, talán pár hónap múlva lép majd béta fázisba. Készülget egy random generált mód is, melyben a játék bizonyos részei véletlenszerűen lennének legenerálva, de ez a rész még jelenleg nagyon bogaras, így végül nem is biztos, hogy beleteszik a végleges játékba. A multiplayer ötletével egyelőre csak játszadoznak a fejlesztők, kísérletezgettek kooperatív móddal is, de a fókusz abszolút mértékben az egyjátékos tartalmon van.