The Crew: Wild Run - Flúgos futam

A legfontosabb pontokon javult a The Crew tavalyhoz képest, így már ajánlható, de továbbra sem kiemelkedő játék.

The Crew: Wild Run - Flúgos futam

I. oldal

Amikor tavaly ősszel megjelent a The Crew, finoman szólva sem kedveltem. Meggyőző volt ugyan a hatalmas, jól kidolgozott világ (ebben a Ubisoft mindig is remekelt), de pozitívumokat tulajdonképpen a játék semelyik másik részéről nem tudtam írni. Borzalmas, lagos irányítással, rossz fizikai modellel, rengeteg hibával, és MMO létére alig-alig működő netkóddal érkezett. Ennek tetejében még ronda is volt, és a kezelőfelület is rettenetesen festett. Az összes többi Ubisoft-játékhoz hasonlóan ikonokat kellett vadászni a térképen, és rádiótornyokhoz elmenni. Sajnos az online közössége sem jött úgy össze, ahogy azt a fejlesztők remélték, de még tudnám folytatni a sort...

Mindez különösen annak fényében volt fájdalmas és egyértelmű, hogy nem sokkal korábban megjelent a Forza Horizon 2, ami gyakorlatilag azonnal a valaha megjelent legjobb nyitott világú autós játékká vált. Az számomra egyértelmű, hogy hatalmas potenciál rejlik egy olyan jellegű játékban, mint a The Crew, a Ubisoft Ivory Tower pedig nem ma kezdte a játékfejlesztést, csak korábban éppen úgy hívták őket, hogy Eden Games, és a Test Drive Unlimiteddel próbáltak meg már annak idején is valami hasonlót megvalósítani. Felmerül tehát a kérdés: mi a helyzet most, egy évvel később? Megjelent az első nagy kiegészítő, a Wild Run, de vajon tudott-e eleget javítani az Ivory Tower ahhoz, hogy most megérje beruházni a játékba? Ebben a cikkben erre keressük a választ!

Szerencsére rögtön kezdhetem azzal, hogy igen, az Ivory Tower sokat tudott javítani a játékon. Ugyan valószínűleg nem az én kritikámat olvasták el tavaly, és nem ez késztette őket gondolkodásra, de számos olyan dologra elkészítették a gyógyírt, amit akkor a The Crew legnagyobb betegségeinek tartottam. Az első ilyen a grafika, a játék ugyanis kapott egy alaposabb ráncfelvarrást: új shaderek kerültek be, javult a bevilágítás minősége, a motion blur és a depth of field, és most már az időjárás is tud változni, az eső pedig szépen csillogó tócsákat hagy maga után az aszfalton. Egyértelműen jobb most ránézni a The Crew-ra, mint tavaly, és ugyan ezzel továbbra sem vált belőle egy szépség, cserébe mindezt egy frissítés keretein belül mindenki ingyenesen megkapta, nem kell hozzá megvenni a kiegészítőt.

A játék másik legnagyobb betegsége az autók rossz fizikai modellje és az ebből következő furcsa irányítás volt. Az Ivory Tower ennek megoldása érdekében számos alrendszert kicserélt az engine-ben, így mind a járgányok fizikáján, mind pedig ettől függetlenül az irányításon is javított. Mondhatnám, hogy a kettőnek együtt hatalmas volt a hatása, és a The Crew egyszerre csak egy árkád játékálommá vált, de ez sajnos nem igaz. A javulás egyértelműen tetten érhető, egészen jól el lehet szórakozni végre a vezetéssel, ami egy autós játékban nem hátrány, de úgy érzem, hogy itt valami olyan fundamentális dolog rossz, amit a készítők nem igazán fognak tudni megjavítani. Akárhogy is, legalább nem idegesített fel a teszt során, amit a tavalyi verzióról nem lehetett elmondani. Ráadásul ezt is mindenki megkapja az ingyenes frissítéssel, ehhez sem kell a kiegészítő. Már két (nagyjából) piros pontot beírhatunk a Ubisoftnak!

II. oldal

Szóval, van egy játékunk, ami azért hunyorítva már legalább úgy néz ki, mintha next-gen konzolokra készült volna. És van egy játékunk, amit többé-kevésbé úgy lehet irányítani, ahogy azt egy árkád autós címtől remélnénk. Így talán még nagyobb élmény bejárni a hatalmas térképet, ami továbbra is rendelkezésünkre bocsátja az egész Egyesült Államokat, és amin legalább egy órán át tart végigautózni keresztben. Ha belegondolunk, hogy mekkora játszóteret kapunk, az újításokkal együtt már nagyon kőszívűnek kell lenni ahhoz, hogy ne értékeljük az Ivory Tower munkáját - mert bizony méretei ellenére egy nagyon jól kidolgozott terep ez, mindenféle látványossággal, ügyes megoldással, élvezetesen beautózható utakkal.

Akkor tehát most jöhet a következő kérdés: mit adott ehhez hozzá a Wild Run kiegészítő? Az egyik legfontosabb újdonság, hogy megjelent három új extra kategória az autókhoz. Ezek a monster truck, a dragster és a drift - viszonylag mindegyik magától értetődő. A monster truckok esetében egy külön kis előre felépített játszóteret kapunk, ahol mindenféle félcsövekkel, ugratókkal, hullámvasutakkal döntögethetjük meg a pontrekordokat. Nagyon látványos, ahogy ezek a hatalmas járművek (autónak azért nem nevezném őket) megcsinálják a különböző trükköket, és persze még látványosabb, ha egyszerre többen is vagyunk a pályán, és alkalomadtán egymásnak ütközünk.

A dragsterek esetében gyorsulási versenyekről, illetve azokra kiképzett autókról beszélhetünk. Ezek bőven megfutják a 400km/h feletti teljesítményt, így leginkább olyan helyszíneken vannak otthon, mint a boneville-i sóstó síksága, ami a gyorsulási versenyeket kedvelők körében egyfajta szentélyként funkcionál a valóságban. Akadnak olyan pályák is, ahol nem csak egy egyenesben gyorsulhatunk, hanem befigyelnek enyhe kanyarok is, de itt valahogy nem érződik olyan jónak az egész móka. Játékmechanizmusok szempontjából ugyanis hasonló dologról beszélünk, mint a Need for Speed Underground esetében, apró módosításokkal. Először is, a rajt előtt fel kell melegítenünk a gumikat, amit úgy tudunk megtenni, hogy a kijelzett csík zöld szakaszában engedjük el a gázt.

Ha ez jól sikerült, akkor a következő lépés, hogy rajtnál jól időzítünk a gázadással, onnantól pedig már csak a felváltásokra kell figyelnünk. Tulajdonképpen az egész olyan, mint egy QTE-játék, ahol a megfelelő időben kell a megfelelő gombot megnyomnunk. Meg kell hagyni, az első pár alkalom rendkívül szórakoztató, de mivel mindig ugyanazt kell csinálnunk, viszonylag hamar kifullad ez az egész. Érdekességnek, és esetenkénti felüdülésnek viszont jó, végső soron pedig az volt a kiegészítő célja, hogy egy kicsit színesítse a játékmenetet.

III. oldal

A probléma már csak az, hogy az újdonságok nem integrálódnak szorosan az alap játékmenetbe. Sem a monster truckokat, sem pedig a drift vagy drag autókat nem érdemes közúton használni, holott a világban való autózás a játék legjobb része. Így mindegyik megmarad mellékes szórakozásnak, amivel egyébként nincs is komolyabb baj. Talán éppen ezért a legjobb adalék a motorbiciklik megjelenése, amik tényleges alternatívát nyújtanak az autók mellett. Meglepő módon az irányításuk egészen jó, gyorsak, fürgék és manőverezhetők, és számos versenyben jobban tudnak teljesíteni, mint a négykerekűek - míg másokban rosszabbak. De ami a legfontosabb, hogy a közúton is jól megállják a helyüket, így ténylegesen jó kiegészítői a The Crew világának, ráadásul mindegyik alap módosítás elérhető rájuk.

Ezen kívül még két dolgot érdemes kiemelni a kiegészítővel kapcsolatban, és ebből számomra az első és legfontosabb, hogy megváltozott az endgame jutalmazás rendszere. Ez eleve egy furcsa dolog volt az alap The Crew-ban, ugyanis autós játék létére nem a konkurensek által bejáratott fejlődési rendszert használta, hanem (tulajdonképpen műfajának megfelelően) sokkal MMO-sabb volt. Ez viszont sajnos azt jelentette, hogy szinte teljesen rá voltunk utalva a random lootokra az egyes versenyek végén, ami pedig rögtön azt eredményezte, hogy grindolnunk kellett. Most az Ivory Tower ezt szerencsére megváltoztatta: ha a legmagasabb szinten vagyunk, és teljesítjük a platinum érmét, akkor mindenképpen olyan tuning holmit kapunk, amit tudunk használni, vagy kiváló kozmetikai cuccokkal leszünk gazdagabbak.

A másik fontos adalék a The Summit, ami tulajdonképpen olyan, mint a Forza Horizon központi eseménye: egy fesztiválszerű dolog, ami rendszeresen megjelenik a pálya bizonyos pontján. Úgy gondolom, ezzel a készítők célja az volt, hogy összehozzák a játékosbázist, és kicsit motiválják őket a versenyre, mert ezen a téren sajnos a The Crew sosem felelt meg igazán annak, amit ígért - hiába volt MMO, pont az MMO-rész volt teljesen elhanyagolva benne. A The Summit alatt különböző kihívásokra nevezhetünk be, és egy közös leaderboardon tartják számon az eredményeinket, ha pedig jól teljesíthetünk, akkor meghívást kaphatunk egy havonta megrendezendő nagyobb eseményre. Ez nem is hangzana rosszul, csak az a baj, hogy előjön a szokásos Ubisoft-féle megvalósítás: végső soron nem a nyitott világban autózva találjuk meg a kihívást, hanem egy központi képernyőn, ami szomorú, és igazából egy lusta dolog a fejlesztők részéről.

Ráadásul sajnálatos módon a matchmaking sem lett sokkal jobb az alapjáték óta. A korábbi gyors kooperatív lehetőségét leváltotta egy másik rendszer, amit most Looking for Crew-ként jelez a játék, de nem sokszor sikerül neki összeraknia egy rendes csapatot, és érzésem szerint ez azért lehet, mert valójában elég kevesen játszanak a játékkal. Éppen ezért végső értékelésként azt mondom, hogy ha korábban nem volt szerencséd a Crew-hoz, akkor most a Wild Run kiegészítővel együtt megvehető csomagot tudom ajánlani kipróbálásra, de leginkább akkor, ha barátokkal együtt tudjátok tolni. Ha az utóbbi egy évben aktív játékos voltál, akkor nem kérdés, hogy a kiegészítő megvétele kötelező jellegű, de igazából továbbra sem egy kiemelkedő anyag, így legszívesebben mindenkinek azt tanácsolnám, hogy várjatok meg egy olyan leárazást, amikor olcsóbban meg lehet venni a kiegészítővel egybecsomagolt játékot.

Galéria megnyitása grid_on

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward