TESO: Szabad kalandozás

...bármely fajjal végigmehetünk a teljes tartalmon!

TESO: Szabad kalandozás

Múlt héten a Zenimax Online Studios tartott egy sajtóeseményt, ahova számos nagyobb külföldi újság képviselőjét meghívták egy hosszas prezentációra, majd pedig egy rövid próbajátékra. A tesztelőktől kapott a játék hideget, meleget is, lássuk mit is szűrtek le nagy vonalakban. Kezdjünk a tényekkel.

Jó hír, hogy a játék legfrissebb próbaváltozatába már implementálták az Elder Scrolls széria megszokott első személyes nézetét, ami az eddigi verziókból hiányzott. Az UI egy MMO játékhoz képest elképesztően minimalista, mindössze a célkereszt, a minimap és a küldetés-követő ami fix a képernyőn. Az életerő/kitartás/magicka csíkok csak harc közben bukkannak fel, vagy ha megsérültök valami egyéb okból kifolyólag. Máskülönben a fókusz a világon van. Nem lesznek felbukkanó számok a sebzések és gyógyítások magnitúdóját jelölve, de buff és debuff ikonokra se számítsatok. Azt kell figyelni, ami láthatóan történik körülöttetek. Nem rossz dolog, hogy visszafogják az MMO játékok szokásos effekt fesztiválját, ám hosszú távon ez lehet kevés visszacsatolás lesz majd.

A dialógusoknál a Skyrimhez hasonlóan ráközelítenek majd az NPC-kre és olyasmi beszélgető menüt kaptok majd, mint a Morrowindben volt. A játék teljes szinkront kapott, de az animációk még elég baltával faragottak.

Ami a harcot illeti, a TESO-ban elfelejthetitek a megszokott MMO képesség rotációkat. Az egér balgomjával suhintjátok meg a fegyvereteket, vagy lőttök íjjal/varázsbottal, míg a jobb gombbal blokkoltok. Ha blokkolás közben nyomtok egy támadást, akkor varázslatmegszakító pajzsos támadást kaptok eredményül. A balgomb hosszan nyomva tartása, majd elengedése az erős ütés. Ez ismerősen hangozhat bármely TES játékosnak. A gyorsmenü, mert azért olyan is lesz, 6 képességnek ad helyt, plusz egy ultimate skillnek. Ezt a 6 képességet tetszés szerint használhatjátok, nem kötnek lecsengési idők, csak a rendelkezésre álló magicka/kitartás mennyiségetek. A blokkolás, sprintelés és kitérés mind meríti a kitartásotokat, így nem árt meggondolni, hogy mennyit áldoztok védekezésre, és mennyit használtok támadásra.

A varázslatokat most nem kell előre hozzárendelni a kezetekhez, mielőtt ellőhetnétek őket, ami így jelentősen felgyorsítja a harcot, de a rendszer még így is közelebb áll egy single player játékhoz, mint egy MMO-hoz.

A lopakodás mindenki számára nyitott opció, de nem annyira kifinomult, mint a Skyrimben volt. Addig rendben, hogy a szokásos módon CTRL lenyomásra stealth módba kerültök (az ikon is ugyanaz), viszont a rendszer kizárólag látómezőre alapoz, nem számítanak a dinamikus fények. Lehetséges viszont álruhákat szerezni ellenséges táborokból, amik segítségével mászkálhattok ellenfelekkel megpakolt területeken is, ám ha túl közel merészkedtek, kiszúrnak.

Szintlépésnél választhattok, hogy növelitek az életerő/kitartás/magicka hármasának egyikét és kaptok egy elkölthető képességpontot. Az aktív képességek használat során fejlődnek, 5 szintenként pedig költhettek rájuk egy pontot, hogy módosítsátok ezeket a varázslatokat vagy képességeteket egy adott irányba, két lehetséges közül. Példának okán a Daedra idézésnél választhattok robbanó scamp vagy böszme clannfear között fejlesztésnél.

A játék elején választhattok fajt, kasztot és felszerelést, utóbbi tekintetében 6 lehetsége opció áll előttetek:

* Kétkezes

* Egykezes + Pajzs

* Két egykezes

* Íj

* Pusztító pálca

* Gyógyító pálca

Bár a rendelkezésre álló skill pontok mennyisége korlátozott egy karakternél, tanulhattok néhány extra képességet is. A Harcosok/Mágusok céhe például kinyit néhány ilyen lehetőséget. Vannak speciális PVP képességek is, valamint különleges státuszok, mint a vámpírlét. A rendszer nagyon kifinomult, mert anélkül lehet kiterjeszteni, hogy kiegyensúlyozatlanná válna.

Ha már szóba jöttek a céhek, indításnál a fent említett kettő lesz csak benne a játékban, a Sötét Testvériség és a Tolvajok céhe kicsit várat majd magára. Mindkét szervezetnek lesz egy speciális célja, a harcosoknak Molag Bal daedráit kell eltakarítani Tamriel színéről, míg a mágusoknak a nekromanciával gyűlik majd meg a bajuk.

Ami a városokat illeti, nem meglepő módon nem találkozhattok majd olyan szintű szabadsággal, mint egy single-player TES-ben, nem forgathatjátok fel a fél várost és nem is kalandozhattok kedvetekre ahol akartok. Az egész élmény sokkal struktúráltabb lesz. Az NPC karakterek előre determinált módon viselkednek, amit enyhén módosítanak a tetteitek.

A harc viszont egész jól sikerült. Egy egyedül lévő ellenfelet gond nélkül összecsukhattok, ám ha többen is vannak, nagyon izgalmassá válik a dolog, mert összedolgoznak. A humanoidok nem csak hogy gyógyítják egymást, de egy harcos például olajt locsolhat alátok (ha meg nem akadályozzátok), amit aztán egy mágus felgyújthat. A Sprigganok ahelyett, hogy nektek mennének, erdei lényeket bujtanak fel ellenetek. A pókok hullákat zabálnak, ami után jelentős erőnövekedést kapnak.

A küldetések instance-oltak, így nem megy ritkaságszámba, hogy egy NPC mellettetek galoppozik majd, vagy hogy az, akitől kaptátok a küldit, a végén majd elétek rohan és a kezetekbe nyomja a jutalmat. A többi játékos társai nálatok névtelen zsoldosokként jelennek meg, így nem lesz olyan klónhadsereg társakból, mint az SWTOR-ban.

Galéria megnyitása grid_on

Most pedig jöjjön, amit a főcímben sugalltunk. Az Elder Scrolls Online-ban, frakciótól függetlenül végigmehettek majd az összes játékban lévő küldetésen. Ezt úgy oldották meg, hogy miután befejeztétek a sajátotokhoz tartozó küldetést, amolyan NEW GAME+ stílusban kiválaszthatjátok a maradék kettő egyikét, ami ezúttal fel lesz skálázva maximális szintre nehézségben és jutalmakban is. Ha ezt is végigjátszottátok, akkor az utolsó küldetéssor még egy szinttel emeli a nehézséget. Magyarán szólva egy bretonnal is küldizhettek majd Skyrim területén.

A TESO-ban 5 szakma lesz: Fegyver- és páncélkovácsolás, elbájolás, alkímia és szakácskodás. Mind az ötöt művelhetitek, de csak egyetlen egyet vihettek mester szintre. A tárgyak szétbontásával ismerhetitek ki rejtett tulajdonságaikat, illetve tanulhatjátok meg a rajtuk lévő mágiát felrakni más tárgyakra.

Amint említettük, a tesztelők véleménye meglehetősen vegyes volt a játék kapcsán, a negatív kritikával illetők azt hozták fel, hogy egy nagyon lineáris single-player játékot prezentáltak a fejlesztők, melyben az elmélyülést akadályozza, amikor ugyanolyan ruhában látjátok a többi játékost ugyanarra a ládára utazni. Egyesek szerint a játék még ki sem jött, de már "old-schoolnak" hat és nem hordoz olyan szintű újdonságot és frissességet, amire egy Elder Scrolls MMO játékban potencia lenne.

Mindezt persze 3-4 óra játék után vonták le, szóval érdemes lesz még várni a végső ítélettel.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward