Shop menü

TESLÁKAT GYÁRTANA A FOXCONN

Újabb érdekes információkat tudtunk meg arról, hogy mire készül a villanyautók piacán a világ legnagyobb bérgyártója.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Teslákat gyártana a Foxconn

A Tesla a kezdetek óta magának készíti az autókat, és soha nem merült még az fel, hogy ez ne így maradna. Sőt mi több, igazából a vállalat a kezdetek óta azon dolgozik, hogy a gyártástechnológia területén alkosson újat. A Foxconn viszont úgy gondolja, hogy akár még ezen a téren is változást érhet el a tervei megvalósulásával.

Már képes arra a Tesla, hogy minden autógyártónál kevesebb komponensből építse fel a járműveket. Jelenleg a Model Y a legmodernebb gyártástechnológia szempontjából, és már dolgozik a cég egy olyan autón, ami olcsóbb lehet a Model 3-nál. A bevételt itt az emészti fel, hogy irdatlan pénzeket költ el az előállítás folyamatos innovációjára, a kapacitás növelésére, és arra, hogy a meglévő sorokat modernizálja. A Foxconn pedig éppen az ilyen költségektől kímélné meg a cégeket, így adott esetben akár a Teslát is.

Az utóbbi időben a Foxconn elkezdett elektromos járműveket fejleszteni, tervezni, és nemcsak személyautókat, hanem például buszt is alkotott. A cég nemrégiben mutatta be legújabb „termékeket”, a Model B-t és a Model V-t, a Model B esetében pedig már arra ment rá, hogy minél alacsonyabb költségekkel tudjon gazdaságosan gyártani. Éppen arra fókuszált tehát, mint amire a Tesla is – amellett, hogy kamiont, pick-upot, robotot és még ki tudja, mit fejleszt.

Galéria megnyitása

„Remélem, hogy egy napon Teslákat gyárthatunk majd a Tesla számára” – mondta Young-way. Azt is hozzátette, hogy bár most úgy tűnhet, hogy a Foxconn saját autókat dobhat piacra, ugyanis szép lassan minden megvan ehhez, de valójában nem akarja a saját márkáját felfuttatni. Erről a szakember a Financial Times számára nyilatkozott, és ezzel okozott is némi meglepetést. A jelek szerint a vállalat nem azért dolgozott ki saját platformot, hogy globálisan villanyautók forgalmazásába kezdjen, hanem másoknak segítene ebben.

A világ legnagyobb járműipari bérgyártója szeretne lenni a Foxconn.

A vállalat vezetője a HHTD22 technológiai rendezvényen kiemelte, hogy az okostelefonok és a személyi számítógépek piacán példátlan piaci részesedéssel rendelkezik a gyártás szempontjából. Saját becsléseik szerint a kereskedelmi forgalomba kerülő mobilok 40-45 százaléka készül a Foxconn valamelyik gyárában világszerte. A járműiparban pedig ugyanezt akarják elérni, más márkáknak készítenének a saját igényeiknek megfelelő, de a Foxconn platformjára épülő autókat (de akár referencia dizájnok felhasználását is lehetővé teszik).

Galéria megnyitása

2025-ra a Foxconn 5 százalékos piaci részesedést akar szerezni a gyártásba kerülő elektromos autók frontján, ami nem egy túlzottan nagy cél, de indulásnak elegendő. Abszolút távlati terveket dédelget a közlekedési ágazatot illetően, és úgy tűnik, hogy tisztában van azzal, hogy ezen a fronton nem pörög annyira az újítások bevezetése, mint mondjuk a mobiloknál.

Azt is elmondta Liu Young-way, hogy egy tajvani márka lesz az első partnerük, aki úgy döntött, hogy többnyire a meglévő alapanyagból dolgozna. A Yulon Motor nevű cég jövőre kezdi értékesíteni a Foxconn által tervezett és gyártott Model C-t, és Luxgen N7 néven kerül majd ez a négykerekű a szalonokba. Ez egy ötüléses városi terepjáró, ami egy töltéssel képes megtenni akár 700 kilométeres távot is, bár azt nem tudjuk, hogy ezt milyen módon mérték fel.

Galéria megnyitása

A Foxconn bízik abban, hogy az eddigi modell működni fog az autók méretében is. A partnerek örömmel fognak szerződni a céggel, és képesek lesznek jelentősen csökkenteni a költségeiket azzal, hogy a fejlesztési kiadások egy jelentős részét magukra vállalják. Ennek köszönhetően az elektromos átállás olcsóbban, gyorsabban oldható meg, a Foxconn pedig hosszú távon a bérgyártással már szép bevételt fog tudni termelni.

Galéria megnyitása

Azt is megtudhattuk, hogy a Foxconn már több céggel is egyeztet, és van ezek között például amerikai is, a Lordstown Motors. A Lordstown képbe kerülése pedig azért nagyon érdekes, mert a vállalatnak van egy autóösszeszerelő üzeme az Egyesült Államokban, Ohioban. És itt, ennek a bővítésével építheti fel a Foxconn az amerikai gyárát. Ez pedig azért fontos, mert az utóbbi időben az USA-ban olyan új szabályozásokat fogadtak el, melyek nagyon hátrányos helyzetbe taszítják a nem helyben gyártott autókat. Például nem lehet a helyi EV kedvezményeket igénybe venni olyan négykerekűre, ami importtal érkezik az USA-ba.

Galéria megnyitása

Ebből is azt lehet érzékelni, hogy a Foxconn elképesztően ambiciózus, és rendkívül előrelátó. A járműipari előmenetelével akár olyan folyamatokat indíthat el, melyekkel ténylegesen érezhető hatást gyakorolhat az egész ágazatra, ami most egyébként is masszív átalakulásban van. Itt is leginkább az lehet a kérdéses, hogy győzni fogja-e nyersanyaggal és kapacitással, ha ténylegesen megindulna a szekere.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére