TES - Online részletek

A Game Informer magazin világelső TESO bemutatója kútba esett, ugyanis minden kiszivárgott a netre, amit eddig tudni lehet az új MMO-ról. Minden szubjektív, de a mi véleményünk szerint kaptunk jó pár rossz hírt és néhány jót.

TES - Online részletek

A Game Informer magazin világelső TESO bemutatója kútba esett, ugyanis minden kiszivárgott a netre, amit eddig tudni lehet az új MMO-ról. Minden szubjektív, de a mi véleményünk szerint kaptunk jó pár rossz hírt és néhány jót.

 

A grafika stilizált lesz, egy kis képregényes beütéssel, mint a Kingdoms of Amalur: Reckoningban. A gameplay is teljesen más lesz, hogy ne okozzon gondot a lag és jó legyen a kiegyensúlyozás. Ez annyit tesz, hogy a valósidejű csihi-puhinak annyi. Lesznek természetesen kasztok, szintek, action-bar-ok és third person nézetben tudunk majd kalandozni.

Nem lehetünk vérfarkasok vagy vámpírok és nem tanulhatjuk meg az összes képességet, hogy aztán Istent játsszunk. Egyelőre még házunk sem lehet.

 

A játékot egy teljesen másik fejlesztőcsapat csinálja, mint a single TES-eket. A TESO-ért a 250 fős Zenimax Online felel, de a Bethesda Game Studios is besegít majd, bár főleg a sztori, a háttér és a térképek megrajzolásában vesznek részt, a high-level dizájnba nem üthetik bele az orrukat. A csapat egyik kulcsembere Matt Firor, aki a Dark Age of Camelot nagyszabású 'Realm vs. Realm' csatáiért felelt. Ez nem véletlen, ugyanis a TES-ben is ilyesmiket terveznek.

 

Mint tudjátok 3 frakció lesz, mindegyik 3 választható fajjal:

- Ebonheart Pack (észak-keleti szövetség): nord, sötét tünde, aragóniai;

- Aldmeri Dominion (déli szövetség): nemes tünde, erdő tünde, khajiit;

- Daggerfall Covenant (észak-nyugatiak): breton, redguard, ork.

 

Tamriel középső provinciája, Cyrodiil a PVP térkép lesz, tele várakkal, erődítményekkel, bányákkal és farmokkal, melyek fölött harcolhatunk. 100 vs. 100-as csatákról csicseregnek a madarak és várostromokról. A végső cél, hogy megszerezzétek az irányítást a provincia fölött a frakciótoknak és trónra emeljétek a saját császárotokat. Ez pedig jóval többet fog jelenteni mint egy cím, sok előnye lesz a frakciónak.

 

Ezen a térképen kívül lesznek instance-olt PVP arénák is.

 

Tamriel világának nagy része bejárható lesz, Skyrim, Morrowind, Summerset Isle és Elsewyr mind ott lesznek, de nem teljes valójukban. Skyrim sem lesz akkora, mint a nemrég megjelent single-player játékban, így lesz bőven hely a kiegészítőknek.

Kazamatákból lesznek nyitottak és instance-oltak, így felfedezhetünk majd vállvetve idegen csapatokkal is.

 

A csatának a stamina fogja az alapját adni. Ebből tudtok majd blokkolni, sprintelni, megszakítani és kiszabadulni csapdákból, stun effektekből, stb. Minden kaszt és fegyvertípus befolyásolja majd a blokkolás sikerének esélyét. A taktika kulcseleme lesz, hogy hogyan osztjátok majd be a staminátokat.

A játék félretolja a klasszikus gyógyító/tank/dps MMO triumvirátust, de a kasztok megmaradnak. Egyáltalán nem lesz aggro, így ugyanannyi eséllyel támad a szörny majd egy harcost, aki épp az arcberendezését próbálja megváltoztatni a buzogányával, mint egy mágust, aki meg az orrát túrja a sarokban (mi másra is jók, nyavalyás puhányok :) ).

 

5 fős csapatok lesznek, az egyes kasztok pedig kombinálhatják képességeiket. Egy tolvaj például olajat önthet a földre, amit aztán a mágus felgyújthat. A mágus idézhet tűzvihart, amiben ha a harcos elkezd pörögni, ciklont csinálhat.

 

Az akció sávok (hot bars) rövidek lesznek. Mindenki kap két alapvető fegyverképességet, a maradék helyekre pedig cserélhető kaszt-képességek jönnek. Kivéve az utolsó slotot, ami egy ultimate skillt rejt majd, melynek használatához ki kell tölteni egy "finesse" csíkot. Ezzel majd ügyesen kell taktikázni.

 

A PVP nagyon fontos része lesz az end-game-nek, de lesznek több csapatos raid-ek és megemelt nehézségű (heroic) kazamaták is.

 

A játékban ott lesznek a megszokott guildek is, így a Fighters, Mages, Thives guild és persze a Dark Brotherhood. Velük gyűjthetitek majd a reputációt, egyre jobb jutalmakért cserébe.

 

A kalandozás sem lesz teljesen hagyományos, lesz egy fő sztori vonal, azon túl viszont fázisos berendezkedéssel kell számolnunk (feltehetően hasonló módon, mint a GW2-ben), de találkozhattok majd a megszokott ölj meg 5 ilyet, hozz vissza 10 olyat küldikkel is.

 

Amiről egyelőre nincs információ:

- szakmákról, csak azt tudjuk, hogy lesznek;

- hátasok;

- loot rendszer;

- lopakodás működése.

 

Tudjuk viszont, hogy:

- nem lesznek sárkányok;

- gyors utazás a wayshrine-okról lesz csak lehetséges;

- nem lesznek petek;

- nem lesz házasság vagy romantika AI karakterekkel;

- teljes szinkront kap a játék.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward