Shop menü

TEMPEST RISING – A FEJLESZTŐK IS EGY C&C JÁTÉKRA VÁGYTAK, ÍGY HÁT KÉSZÍTETTEK MAGUKNAK EGYET

A kiadók szerint kockázatos RTS játékot készíteni, holott a játékmenet a mai napig is jól működik.
Török Roland
Török Roland
Tempest Rising – A fejlesztők is egy C&C játékra vágytak, így hát készítettek maguknak egyet

A Tempest Rising sokak számára az egyik leginkább várt klasszikus RTS játék, hiszen a Slipgate Ironworks és a 3D Realms játéka a Command & Conquer játékok stílusát hozza majd vissza. 

Az információk csak lassan szivárognak, ám Brandon Casteel, a Gamemag.ru oldalnak adott egy interjút, amiben hosszasan beszél az RTS játékok állapotáról és a Tempest Risingról is. Mi a Steamen is fellelhető angol nyelvű átiratból fogunk szemlézni

Az első alapfelvetés az, hogy 2006 óta az RTS piac sajnos nincs a helyzet magaslatán, szinte haldoklik. Brandon szerint viszont ezt nem lehet így kijelenteni, mert például a Company of Heroes, Iron Harvest, Spell Force, Dune: Spice Wars és több más cím megtalálta a saját közösségét. Az viszont igaz, hogy egy RTS játék mögött nincs akkora költségvetés, mint mondjuk amit egy FPS, MMO vagy más AAA cím megkap. 

Az, hogy az RTS műfaj miért nem olyan népszerű, mint régen, már egy másik, nehezebb kérdés. Szerinte emiatt nem fektetnek be a kiadók az RTS játékokba, mert nagyobb a bukás esélye, mint egy FPS játéknál. Greg Black-et idézve egy C&C Generals folytatás több, mint 50 millió dollárba kerülne.  

Galéria megnyitása

Brandon úgy látja, hogy ez viszont csak az ipar szűklátókörűsége, hiszen az FPS, MMO és MOBA játékok között is sok a hatalmas bukás. Egy ilyen funkciógazdag stílusban, ahol gondolni kell a pályaszerkesztőre, a megfigyelő módra, a visszajátszásra, a javításokra, egyensúlyváltozásokra, új frakciókra stb. bizony sok pénz elmehet a fejlesztés után is, ráadásul nagy szerencse is szükséges ahhoz, hogy jól fogyjon a játék. Ezt tovább nehezíti azt, hogy az RTS játékosok nem vevők az újdonságokra, a mobilokra és konzolokra nehezen átültethető a stílus, új emberek meg nehezen ugranak bele. 

Brandon szerint a remastered címeket a nosztalgia adja el, de ha ezen túl vannak a vásárlók, akkor kellemes emlékekkel, de a legtöbben továbbállnak. Szerinte az EA és a Microsoft jól kezelte a remaster kérdést, ám láthatunk rossz példákat is, mint amilyen a WarCraft 3 Reforged lett a Blizzardtól.  

Kitértek arra a kérdésre is, miért lesz a Tempest Rising egy C&C játék szellemi örököse. Brandon megemlítette a játék rendezőjét, Fred Schreibertet, akinek élete vágya volt, hogy egy C&C stílusú játékot készíthessen, lehetőleg a Tiberian Sun stílusában. 

A saját méréseik alapján pedig a C&C játékok játékmenete mind a mai napig megállja a helyét. Bár a régebbi irányítás és felhasználói felületek nem minden esetben jók, alapvető élményként ezek a játékok ugyanolyan szórakoztatóak, mint régen. Amire viszont kifejezetten figyelnek, az a korai és a végjáték egyensúlya. Nem akarják, hogy a korai játék túl büntető legyen, de azt sem, hogy túl nagy eséllyel összeomoljon a játékosok gazdasága a végjátékban. A Tempest növekedésének ütemén ezért sokat dolgoztak. 

A klasszikus élményt nyújtó multiplayerre tehát nagy hangsúlyt fektetnek, lehetőség lesz majd egyedül vagy csapatok ellen harcolni is.  

Megjelenési dátum a játékkal kapcsolatban viszont továbbra sincs.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére