Amikor az Electronic Arts első Star Wars Battlefrontja megjelent, nagyon sok játékos akadt ki teljesen azon, hogy a birodalmi rohamosztagosok a sisakjukat le tudták venni, ezért a fejlesztők kénytelenek voltak ezt a funkciót egy későbbi javítással semmissé tenni és csak a lázadóknak adni személyre szabhatóságot.
A most bejelentett Star Wars Squadrons viszont azért, hogy a játékosoknak egyedi élményt tudjon nyújtani, úgy lett kitalálva, hogy a hajó tulajdonságain kívül még a külső váz is változtathatóvá válik különböző festéseken keresztül.
Az EA Motive nem szeretné, ha valakit zavarnának a színes és változatos TIE fighterek és X-Wingek, ezért egyszerűen a játékosoknak lehetősége lesz arra, hogy minden szerintük „nem odaillő” dolgot egyszerűen kikapcsoljanak és így csak az alap skinek látszódjanak számára. Ez a funkció a személyre szabható belső terekre is kiterjed, így aki a filmekhez kíván hű maradni, továbbra is élvezheti a címet.
Ezen kívül a játékmenetet befolyásoló tényezők is állíthatóvá válnak, például a HUD kikapcsolásával. Ennek hála nem fog a képernyő széleinél világítani semmilyen adat, csupán a pilótafülkében megtalálható eszközök segítségével képesek leszünk navigálni és látni a gép visszajelzéseit.
Az energia, pajzs és fegyverszint kijelzése pedig hasonlítani fog ilyen módon a régi X-Wing TIE Fighter játékokéra.
A játék október 2-án érkezik PC, Xbox One, PS4, PSVR és PCVR platformokra, teljes HOTAS támogatással.