Amikor 2018-ban megjelent a mára már mindenki által ismert, rendkívül ügyes kis közösségi játék, az Among Us, még nem sokan ismerték. Akkor is sikeresnek volt mondható, azonban tavaly nyáron (vélhetően a járvány miatti bezárkózás okán is) hirtelen felrobbant az ismertsége, amikor néhány népszerű Twitch-streamer elkezdett vele foglalkozni. Ezt követően celebektől kezdve a politikusokon át tízmilliók kezdtek foglalkozni a játékkal, a kis háromfős fejlesztőcsapat pedig ott állt letolt gatyával.
"Amikor virálisan terjedni kezdett az Among Us, akkor egyértelművé vált, hogy mostantól ez lesz az életem. Hatalmas nyomás volt rajtunk, hogy mindent a lehető leghamarabb csináljunk meg, például három hónapunk volt arra, hogy Xboxra és PlayStationre is elhozzuk a játékot. Nagyon szerették volna a platformgazdák, annyira, hogy ez a folyamat máskor fél- vagy akár egy évet is igénybe szokott venni" - mondta Amy Liu, a grafikus.
Hozzátette, mindez különösen nehéz volt a járvány miatt, hiszen egyébként is minimálisra csökkent a közösségi életük, de a játék miatt ez teljesen meg is szűnt. Ő például az ünnepeket kénytelen volt egyedül tölteni, még a családját sem tudta meglátogatni.
"Akkora figyelem összpontosult ránk, hogy bármilyen apróságért rengeteg kritikát kaptunk. Egyszer megváltoztattuk a betűtípust a játékban, mert meg kellett változtatnunk, és az emberek rögtön követelték vissza a régit" - mondja Marcus Bromander, a csapat másik művésze, aki azért hozzáteszi, hogy az Among Us miatt egy csapásra valóra vált minden álma, és a pénz mindenképpen segített abban, hogy az élete más területein csökkenjen a stressz.
Habár a fejlesztők rengeteg negatív kritikát kaptak, mégis igyekeztek rendszeresen végigmenni a visszajelzéseken, hogy ezek alapján tudják fejleszteni a játékot: "Ezek a negatív kommentek elkezdtek nagyon megérinteni, és rátelepedni az egyébként is meglévő hatalmas stresszre, így egy ponton már azt mondtam, hogy nem akarok többé ezen a játékon dolgozni, végeztem".
A programozó Forest Willard szerint az volt a fő a probléma a játékosok hozzáállásával, hogy az Among Us egyszerű grafikája megtévesztette őket, és azt hitték, hogy ennek okán bármilyen újdonságot, tartalmat nagyon gyorsan bele tudnak tenni a játékba. Azonban ez közel sem ilyen egyszerű, ezért a fejlesztők arra is gondoltak, hogy inkább belevágnak az Among Us 2 elkészítésébe, mert az első rész felépítése miatt nehézkes volt a frissítés. Bármibe belenyúltak, az több másik dolgot rontott el.
"Egyszerre próbáltuk utolérni magunkat és újdonságokat vinni a játékba, miközben több százmillió ember nyomását éreztük a vállunkon, akik nem értik meg, hogy ezek a dolgok hónapokat vesznek igénybe. Szerintük a szerver problémáit már holnapra meg kéne oldanunk, új tartalmakat pedig rögtön jövő hétre kéne szállítanunk. Nekik könnyűnek tűnik, de akkora nyomás, hogy az elviselhetetlen" - mondta Willard.
Azóta ez a fajta stressz már részben elmúlt. Az Among Us persze továbbra is népszerű, de már nem az a fajta extrém szenzáció, ami tavaly volt, így a készítők sem érzik már azt, hogy fenn kell tartaniuk ezt az őrületet. Elmondásuk szerint továbbra is szeretnének újdonságokkal előállni, de már nem kell annyira rohanniuk. Bromander szerint nem fognak mindent kipréselni a játékból, hanem addig foglalkoznak vele, amíg ténylegesen vannak új ötleteik, ha pedig már nincsenek, akkor nem fogják erőltetni.