A OnePlus és az Oppo közeledése 2019-ben erősödött fel, legalábbis akkor kezdte a két fél kommunikálni ezt, jövőre pedig már az Oppo almárkájaként hivatkozhatunk a OnePlusra. Hogy ennek milyen hosszútávú következményei lesznek, azt most még nem lehet tudni, de a cég természetesen igyekszik pozitívan a jövőbe tekinteni.
Január elsejétől a OnePlus szolgáltatások, így a OnePlus közösségi szekciója és a márka offline értékesítési szolgáltatása is bekerül az Oppo égisze alá. A teljes vállalati migráció eredményeként az Oppo értékesítési pontokhoz is fordulhatnak majd a OnePlus felhasználók a gondjaikkal, bajaikkal. Kínában ez egy óriási dolog, ugyanis közel 1000 üzlete van országszerte az Oppónak.
Ebből a szempontból tehát mindenképpen nyernek a dologgal a felhasználók, viszont a dolgozók szempontjából már nem ennyire jó a kilátás. Állítólag nagyjából 20 százalékos leépítésre kerül majd sor azt követően, hogy a OnePlus teljesen beolvad az Oppo alá. Bizonyos területeken felesleges munkaerő keletkezhet azáltal, hogy nem kell a cégnek az önálló működéssel foglalkoznia.
Ez az üzleti összeolvadás a legtöbb vélekedés szerint elsősorban arról szól, hogy a BBK Electronics rendezze a sorait. Kevesebb lesz a kínálatban az egymásnak konkurenciát jelentő termék, jobb lesz a globális termékkínálat, ezáltal a profit maximalizálásra kerül. A továbbiakban az Oppo és a OnePlus az Ouga Group alatt működik majd, és ezek mellett ott lesz még az ernyő alatt a Realme is. Ennek eredményeként az Oppo Mall üzletek Kínában Ouga Mall néven fognak tovább működni.
Az Oppo, a Realme és a OnePlus trió teljesen összecsiszolva egy elképesztően sokszínű, széles igényt kiszolgáló, de egymással különösebb átfedésbe nem kerülő termékkínálatot hozhat létre a jövőben. A „fúzióból” eredően a OnePlus és az Oppo grafikus felületei is összeolvadnak lényegében, de arról még nincs szó, hogy a Realme esetében mi lesz ezen a téren. A Realme az elmúlt két évben azon volt, hogy egyedi felületet alkosson, azonban az anyacég törekvéseivel ez éppen szembemegy.
A OnePlus az elmúlt évek során nagyon szép fejlesztői munkát végzett, sok jó technológiai megoldást alkalmazott, jellemzően a szoftveres oldalon, nem véletlenül kedvelték nagyon sokan az OxygenOS-t, de videostreaming technológiában, képalkotásban, 4G/5G hálózati kapcsolat optimalizálásban egyaránt jól szerepeltek a cégek. Kínában és Indiában is volt jelentős K+F központja a OnePlusnak, ami mostanra már az Oppo alá tartozik, ilyen szinten ugyanis már idén megtörtént a márkák összeolvadása.
A teljes egyesülés híre mellett még egy apró érdekesség, hogy az Oppo és a Vivo - a BBK Electronics két nagy márkája - levédette a kék gyártó és a zöld gyártó neveket. Ezek felénk nem annyira ismert megnevezései a cégeknek, de Kínában, ahol ez a kettő cég áll a piac első két helyén, a vásárlók sokszor hivatkoznak rájuk a logójukban domináló színek szerint. A BBK pedig úgy gondolta, hogy akkor innentől ezt hivatalosan tényleg az Oppo és a Vivo nevéhez köti. Itthon jellemzően a mobilszolgáltatóknál van hasonló, szín alapú megkülönböztetés a köznyelvben.
Globálisan egyelőre az Oppo a sikeresebb, Kínában viszont a Vivo szerepel jobban, és az idei évben kezdett úgy tűnni, hogy igazából a BBK Electronics nem is feltétlenül szeretné versenyeztetni ezeket a márkákat. A Huawei visszaszorulásakor a Vivo is erősebb globális terjeszkedésbe kezdett, de ez a lendület mostanra alábbhagyott.