A Geoff Keighley által készített, Half-Life: Alyx - Final Hours című interaktív dokumentum felfedett néhány érdekességet a Valve-val és a Half-Life-fal kapcsolatban, köztük olyan dolgokat is megerősítve, amiket eddig csak gyaníthattunk. Ezek alapján úgy tűnik, hogy a Valve több olyan projekten is dolgozott a Half-Life kapcsán, melyekből végül nem lett semmi.
A legfontosabb, hogy 2013 és 2014 között néhány hónapig a Valve tényleg gőzerővel elkezdett dolgozni egy teljes értékű Half-Life 3-on. Az volt az eredeti ötletük, hogy a kézzel szerkesztett pályákat procedurális generálással egészítették volna ki, ami így jobb újrajátszhatósághoz vezetett volna. Végül azonban a Source 2 motor nem készült el időre, így inkább felfüggesztették a projektet.
Ezek mellett több VR-os Half-Life is készült, majd halt el fejlesztés közben. Ezek közül az egyik a Shooter munkacímen készült, és egy egyszerűbb VR-os lövölde lett volna a Half-Life 2 grafikai elemeivel, és a The Lab részének szánták. Egy másik a Borealis néven készült, ezt a Half-Life-sorozat veterán írója, Marc Laidlaw jegyezte, és több olyan történelmi elem is felbukkant volna benne, amit eredetileg a Half-Life 2: Episode 3-hoz szántak.
A Valve sokáig foglalkozott a Left 4 Dead 3-mal is, amit át szerettek volna tenni egy nyitott világba. A helyszínt Marokkó inspirálta, és a hatalmas területeken egyszerre akár több száz zombival is lehetett volna harcolni.
De dolgozott a Valve egy szerepjátékon is, ami egyszerűen csak RPG munkanéven készült, és a Dark Souls, az Elder Scrolls valamint a Monster Hunter voltak az ihletforrások hozzá. Készült ARTI munkacímen egy kisebb voxelgrafikás játék is, amiben börtönökből kellett volna megszökni, és később megpróbálták elkészíteni VR-ra, de aztán inkább a Half-Life: Alyxra kezdett koncentrálni a csapat.
Végül aztán ott van a Vader, ami egy hardver lett volna, egészen konkrétan a Valve első VR-os felszerelésének a kódnevét takarja ez. Itt a vállalat célja az volt, hogy megnézzék a virtuális valóság határait, és hogy mit lehet kihozni a technológiából, így a mérnökök szabad kezet kaptak. Ennek megfelelően nem is lett volna olcsó a termék: ha gyártani akarták volna, körülbelül 5000 dollárért kellett volna eladni, így érthető, hogy inkább letettek róla.
Lesz még VR-nélküli Half-Life?
Szintén a Keighley által készített anyagból derül ki, hogy a Valve munkatársai azért még nem tettek le egy hagyományos Half-Life-ról sem:
"Egymás között a csapat jelentős része abban reménykedik, hogy a következő nagy dobásuk egy teljes értékű Half-Life lesz, nélkülözve a virtuális valóságot, és ami minden hagyományos platformon elérhető."
Egyelőre még bizonytalanság uralkodik ezzel kapcsolatban, mert a Valve még mindig hezitál a nagyszabású AAA-kategóriás játékokkal kapcsolatban. Phil Co, az Alyx egyik dizájnere azonban azt mondta, hogy annyi törölt projekt és szenvedés után most már nem félnek a Half-Life-tól, az Alyx ugyanis nagyon sikeres.
"A Half-Life: Alyxtól tovább lépni egy új, még nagyobb dolog felé elég érdekesen hangzik" - tette hozzá Tejeev Kohli, aki egyben dizájner és programozó is volt a projekten.