Shop menü

SZÖRNYŰ ÁLLAPOTBAN RAJTOLT A PC-S THE CALLISTO PROTOCOL, DE MÁR ITT AZ ELSŐ JAVÍTÁS

A folyamatos és elviselhetetlen akadozást mérsékli a patch.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Szörnyű állapotban rajtolt a PC-s The Callisto Protocol, de már itt az első javítás

Az egykori Dead Space készítői által alapított új stúdió, a Striking Distance első játéka a The Callisto Protocol. Ugyan az első értékelések alapján nem feltétlenül lesz akkora klasszikus, mint a Dead Space, de kétségtelenül egy jó kis alkotással van dolgunk, ami technikailag is kiemelkedő. Legalábbis akkor, ha konzolokon játszik vele az ember, mert a PC-s verzió még a legbikább gépeken is irritálóan akadozik.

A játék az Unreal Engine 4 legutolsó verziójára épít, és a motor kapcsán korábban is felmerültek problémák PC-n. Arról van szó, hogy a motor valós időben fordítja a shadereket, ami folyamatos akadozást okoz. Nyilván léteznek erre megoldások, hiszen nem minden Unreal Engine 4-et használó játék esetében merül fel a probléma, de a Striking Distance valamiért mégis így adta ki a játékot.

Akárhogy is, a felháborodást követően a fejlesztők azt ígérték, hogy gyorsan jelentkeznek majd egy javítással, ami most meg is érkezett, és elméletben enyhít a problémákon. A Striking Distance közölte, hogy ez most egy gyors ragtapasz, de további javításokon és módosításokon dolgoznak. Mivel a konzolokon természetesen eleve bináris formában szállítják a játékokat, ott nem merül fel akadozás a shaderek fordításával kapcsolatban. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a konzolokon ne lenne probléma.

A játék PS5-ön és Xbox Series X-en is két módot kínál: a Quality módban 30fps-t céloz a játék, sugárkövetéses tükröződésekkel és árnyékokkal, tovább néhány extra grafikai elemmel a Performance módhoz képest, ami viszont nem használ sugárkövetést, cserébe 60fps-sel fut.

A Digital Foundry elemzése szerint a legjobban a PS5 teljesít, míg az Xbox Series X-en gyakrabban esik le a framerate, ráadásul a sugárkövetéses türköződések is hiányoznak a Quality módban (ezt elvileg a fejlesztők szintén egy frissítéssel fogják megjavítani). A felbontás mindkét konzolon dinamikusan skálázódik 1440p és 1728p között, amiből az Unreal Engine 4 beépített TAA-felskálázásával készül 4K-s kép, meglehetősen jó végeredménnyel.

Az Xbox Series S-en egyetlen mód érhető el, ahol a konzol 1080p-s felbontást céloz meg, 30fps-sel fut, nincsenek sugárkövetéses effektusok és a textúrák minősége is alacsonyabb, mint a két erősebb konzolon.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére