Shop menü

SZOMORÚ MÓDSZERREL PRÓBÁL EGYENESBE JÖNNI AZ LG MOBILE

A vállalat folyamatosan szervezi kifelé az okostelefonok gyártását ODM partnerekhez, hogy csökkentse a veszteségét.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szomorú módszerrel próbál egyenesbe jönni az LG Mobile

Az előző negyedéves pénzügyi jelentés kapcsán már lehetett néhány információmorzsát hallani arról, hogy a vállalat egy új ODM-stratégiával próbálkozik. Ennek eredményeként a cég talán képes lesz újra profitot elérni, de nem biztos, hogy a mobilok minősége nem fog tovább csökkenni.

Az nem új információ, hogy az LG negyedévről negyedévre folyamatosan kénytelen veszteséget elkönyvelni a mobilos üzletág esetében. Legutóbb 124,9 millió dolláros mínuszról számolhatott be a vállalat, miután 1,28 milliárd dolláros bruttó bevételt kalapozott össze. Kiemelendő, hogy a cég képes volt javítani, mivel a mostani vesztessége 22%-kal kevesebb lett, mint az egy évvel korábbi. És ezt már részben azzal érte el, hogy a saját mobiljait nem magának készítette.

Galéria megnyitása

Eredetileg az LG minden okostelefont házon belül gyártott, aminek semmilyen akadálya nem volt, miután a tudás és az eszköz is a birtokában volt. Az utóbbi időben viszont a vállalat stratégiát váltott. Immáron eléggé jelentős azoknak az eszközöknek az aránya a palettán, amik ODM partnertől származnak, és nem a vállalat szakemberei tervezők, gyártották őket.

Egyelőre az olcsóbb mobiloknak az esetében áll át az LG az ODM (Original Design Manufacture) készülékeknek a terjesztésére. Az olyan különlegességek, mint az LG Velvet vagy az LG Wing, még a dél-koreai szakemberek keze nyomán született meg, és ezeknek a termékvonalaknak a gondozása szerencsére fel sem merül az ODM-stratégia esetében. Az olyan „kevésbé releváns” termékeknél lehet ezzel számolni, mint az LG K széria vagy Q széria különböző tagjai.

Az LG Mobile esetébe a legfontosabb cél most az, hogy végre kirántsa a cég vezetése a folyamatos vesztességből a részleget. Nem kevesebb mint 22 hónapon keresztül folyamatosan negatív mérleget produkált a mobilos divízió, így érthető, hogy ezt az LG a legkevésbé sem nézte jó szemmel, így drasztikus lépésre volt szükség. Egykor az LG Mobile még a legnagyobb cégekkel volt versenyben, ma pedig már egyre közelebb van a top 10-es lista alsó pereméhez.

Galéria megnyitása

A kiszervezéssel persze nehéz lesz a cégnek növelnie a népszerűségét, de amennyiben a stabil pénzügyi helyzetet meg tudná teremteni a vállalat, újra többet tudna küldeni például kutatásra és fejlesztésre. A Sony is hasonló tervekre törekedik, de a japánoknak eszük ágában nincs ODM-hez fordulni, és ennek eredményeként annyira szűk lett a kínálatuk, hogy lassan már keresve sem lehet a boltokban Xperiákat találni.

Az ODM-stratégia egyébként nem feltétlenül vezet a minőség csökkenéséhez, szóval azért van némi esély arra, hogy az LG képes lesz majd úgy változtatni a termékkínálatán, hogy abból az egyszerű felhasználók semmilyen negatívumot nem tapasztalnak. Vannak a piacon olyan sikeres márkák, amik ODM-re támaszkodva menetelnek előre, sőt mi több, már a Samsung kínálatában is több ilyen modell található.

Viszont ettől függetlenül az mindenképpen elkeserítő, hogy így biztosan egyre kevesebb lesz majd az egyedi fejlesztés a piacon, és tovább szaporodnak az egy kaptafára szabott mobilok. Napjainkban az ODM-ek által előállított okostelefonok – a különböző márkajelzések alatt – brutális mennyiségben fogynak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére