Szinte teljesen megegyezik a szerencsejátékkal a loot box

Az Egyesült Királyság hamarosan szigoríthat a vonatkozó törvényeken.

Szinte teljesen megegyezik a szerencsejátékkal a loot box

A GambleAware nevű jótékonysági szervezet egyik küldetése, hogy megakadályozza a szerencsejátékból fakadó különböző lelki és anyagi károkat. Most két új kutatás alapján  minden korábbinál meggyőzőbb bizonyítékra jutottak azzal kapcsolatban, hogy a loot boxok működése strukturálisan és pszichikailag is nagyon hasonlít a szerencsejátékra.

A kutatást a University of Wolverhampton és a University of Plymouth egyetemek végezték. Felmérésükbe mintegy 7771 olyan felhasználót vontak be, aki rendszeresen vásárol loot boxokat. Több érdekes megállapításra jutottak: a loot boxok által generált bevétel felét pusztán a játékosok 5%-a teszi ki, az igazi bálnák tehát nagyon sokat költenek. A kutatás szerint a vizsgált költekezők legalább harmada mutatott hasonló tüneteket, mint ami a szerencsejáték függőség esetében is megfigyelhető.

További 14 ezer játékos megfigyelésével arra jutottak, hogy a fiatal férfiak valamint az alacsonyabb iskolázottságúak nagyobb eséllyel vásárolnak loot boxokat.

A GambleAware rámutat arra, hogy a loot boxokban található digitális holmiknak gyakran van valós pénzben mérhető vagy pszichológiai értékük, ami alapján egyértelművé válik, hogy a loot boxokat a jelenleg érvényben lévő szerencsejáték-törvények alapján is lehetne szabályozni. Ehhez azonban a szervezet szerint fontos lenne néhány változtatás, például annak az egyértelmű meghatározása, hogy pontosan mi minősül loot boxnak.

Úgy vélik, minden esetben meg kellene jeleníteni a játékon belül a valós pénzen mért árat (nem csak az in-game valutát), közölni kellene a loot boxok kibontása után várható esélyeket és beállíthatónak kellene lennie egy költekezési limitnek.

Ezen kívül a GambleAware szerint nagyon fontos lenne a megfelelő korhatárok szerinti korlátozások bevezetése is.

Dr. James Close, a University of Plymouth kutatója szerint egyértelmű, hogy a játékosok loot boxokkal való kapcsolata olyan, mint a valóságban a szerencsejáték-függők viselkedése. A fejlesztők pedig különböző pszichológiai technikákat is bevetnek a vásárlás ösztönzése érdekében, mint például a "fear of missing out", vagyis az attól való félelem, hogy valamiből kimaradunk / valamiről lemaradunk. Ezen kívül az is egyértelmű, hogy aki egyébként hajlamos a szerencsejáték-függőségre, vagy fiatalabb, az aránytalanul sokkal többet költ loot boxokra, mint a többiek. Ez egyértelműen olyan sérülékenységek kihasználását jelenti, amit szabályozni kell a kutató szerint.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap