Japán és Tajvan már rendelkezik fejlett technológiai háttérrel, azonban más ázsiai népek, például Vietnám is egyre jobban szeretne csatlakozni a globális technológiai piachoz.
Nyolc évvel ezelőtt Vietnámban 500 000 internetfelhasználó volt, azonban 2008-ra ez a szám 20 millióra nőtt. Az IDG Ventures szerint 2010-re 36 millió vezetékes hozzáférésű felhasználó lesz az országban, amit a falvak internetbekötésével érhet el a kormány.
"Egy kisebb Szilícium-völgyet szeretnénk létrehozni itt." - közölte Don Phan, aki otthagyta a kaliforniai Szilícium-völgyet, hogy létrehozza saját technológiai vállalatát Vietnámban. Olyan vállalatok, mint a Yelp, Craiglist, Facebook és LinkedIn már Vietnámban is működnek, valamint egyre több vállalat szeretne nyitni irodákat az országban.
Jelenleg a Yahoo a legnépszerűbb oldal az országban. Amerikai, japán és tajvani vállalatok is szeretnének egyre több pénzt befektetni a növekvő vietnámi iparba. A Canon, Sanyo, Sony, Fujitsu, Toshiba, Matsushita és egyéb japán vállalatok dollármilliárdokat fektetnek új kutatási és fejlesztési, valamint gyártó létesítményekbe Vietnámban.
Azonban kételyre ad okot az online hirdetési piac az országban, gyakorlatilag azért mert ilyen még nem igazán létezik. A másik gond pedig a kormányzati befolyás az iparra, ami a külföldi vállalatok, például az Intel belépését segíti, azonban a hazai vállalatok elindulását szinte ellehetetleníti a végeláthatatlan bürokráciai gépezet segítségével.
A kormány nyitott ajtót biztosít a külföldi vállalatoknak, sokszor még különböző kedvezményekkel bátorítja a megjelenésüket az országban. Az olcsó munkaerő és a késztermékek alacsony ára az igazi ok a vállalatok betelepülésére, nem pedig az egyelőre még kifejletlen csúcstechnológia.