Érdekes fordulatot vett a Dead or Alive Xtreme 3 körüli történet. A játék két verzióban is megjelenik keleten, az egyik a PS4-re készülő Dead or Alive Xtreme 3: Fortune, a másik pedig a PS Vitára szánt Dead or Alive Xtreme 3: Venus. Korábban ugyan a Koei Tecmo még azt nyilatkozta, hogy előbb-utóbb eljut majd a játék nyugatra, pár héttel ezelőtt már arról kezdtek beszélni, hogy ez financiálisan nem érné meg.
Most azonban a kiadó közösségi menedzsere már arról beszélt, hogy nem a várható eladások miatt nem jelentetik meg Európában és Amerikában a játékot, hanem attól való félelmükben, hogy nyugaton szexistának tartanák. "Tudjátok, mennyi probléma merült fel az utóbbi időben azzal kapcsolatban, hogy miként kell reprezentálni a nőket a videojátékokban? A helyzet az, hogy mi nem szeretnénk belemenni ilyen témákba. Az utóbbi egy-két évben sokat gondolkoztunk ezen, de végül meghoztuk a döntést" - szól a kiadó álláspontja.
Mindez azonban nagyon furcsán hangzik. Az idén megjelent Dead or Alive 5: Last Round ugyanis hasonlóan ábrázolja a női karaktereket, és elérhető a Private Paradise mód is, ahol a hölgyeket általunk választott ruhákban tekinthetjük meg - ez pedig már elég közel van ahhoz, ami tulajdonképpen a Dead or Alive Xtreme 3 lényege. A Dead or Alive 5 pedig nem kapott különösebben komolyabb kritikákat amiatt, hogy szexista lenne, a legtöbben pontosan tudják, hogy erre számíthatnak a sorozattól, és annak mellékágaitól.
Ráadásul, ha megnézzük, hogy eddig milyen játékokat jelentett meg nyugaton a Koei Tecmo idén, akkor olyan címeket fedezhetünk fel, mint az Ar NoSurge Plus, a Deception IV, de hamarosan érkezik a Japánban már elérhető Yoru no Nai Kuni. Vélhetően meglepő lenne, ha ezek bármelyike nagyobb anyagi sikert érne el a nyugati piacon, mint a Dead or Alive Xtreme 3, ami legalább a Dead or Alive közönségének egy részére biztosan pályázhat. Mellesleg a Dead or Alive Xtreme 3 ázsiai verziója alapból rendelkezik angol felirattal, a PS4 pedig régiómentesen tudja lejátszani a játékokat, így igazából a bolti megjelenésnek sem lenne akadálya, de a digitális értékesítés egyenesen adja magát.
Szóval, mi lehet a Koei Tecmo célja? Lehet, hogy ez csak valamiféle jól átgondolt marketingfogás? Vajon csak kicsit meg akarják szondáztatni a közönséget? Szüksége van a nyugatnak egy ilyen játékra?