Habár viszonylag sokáig tartott, de a Blizzard végül előállt a World of Warcraft Classic kiadásával, ami úgy látszik akkora siker lett, hogy a várakozásoknak megfelelően érkezik az első eredeti kiegészítő, a Burning Crusade Classic is. A megjelenésre még idén lehet számítani, így tehát ismét átkelhetünk a Dark Portalon, és nekivághatunk Outland változatos vidékeinek.
Meg persze jönnek a repülő mountok, a Blood Elf és Draenei faj, és persze innentől kezdve a sámánok és a paladinok is elérhetőek mindkét oldal számára. Fontos azonban, hogy dönthetünk majd, hogy szeretnénk-e továbblépni a kiegészítőre a szerverünkkel együtt, és amennyiben nem, úgy átkerülünk egy másik szerverre, ami örökre megmarad majd a World of Warcraft Classic szintjén.
De ezzel még nem értek véget a lehetőségek. A Blizzard megerősítette, hogy egyszerre két helyen is lehet ugyanaz a karakterünk, egészen pontosan lehetőség lesz klónozni, így az egyiket meghagyhatjuk örökre maximális 60-as szinten az alapjátékban, míg a másokkal adott esetben tovább mehetünk a Burning Crusade-re. Ráadásul az sincs elveszve, aki az alapjáték Classic változatát kihagyta, ugyanis egy alkalommal lehetőség lesz felboostolni a karakterünket 58-as szintre, így már el is indulhatunk Outlanden.
A Blizzard szerint azért egyszeri lehetőségről van szó, mert nem akarják kisebbíteni azok érdemeit, akik az alap Classicban felfejlődtek és felkészítették a karakterüket a kiegészítőre.
Patrick Dawson a World of Warcraft produkciós vezetője elmondta, hogy nem egyszerű három párhuzamos változatot fenntartani az MMO-ból (Classic, Burning Crusade és a rendes játék), de alaposan felkészítették erre a csapatot, és már van tapasztalatuk, hiszen a Classic esetében már egyszer meglépték azt a lépcsőt, hogy egy játék fenntartásáról kettőre álltak át, onnantól pedig a harmadik már kevesebb problémát jelent, a folyamatok ugyanis készen állnak.
Az alap Classic kiadáshoz hasonlóan a Burning Crusade Classic esetében sem kapunk meg minden tartalmat egyszerre, hanem (ahogy annak idején), bizonyos szünetek lesznek, a Black Temple, Zul'Aman és a Sunwell valamikor később várható. Viszont az egyéb mechanizmusok, képességek és statok tekintetében az eredeti Burning Crusade utolsó verziója a mérvadó, a Classic kiegészítő tehát innen fog indulni, és bizonyos dolgok függvényében ezen változtat néhány dolgot a Blizzard.
Mert bizony a World of Warcraft Classic kapcsán azt tapasztalták, hogy egyes változtatásokra szükség van, a játékosoknak nem jó, ha teljes mértékben az eredeti puritán formájában kapják vissza a klasszikust. Kicsit olyan ez, mintha nem az eredeti verziót hoznák vissza, hanem inkább azt, ahogy az "él a játékosok emlékezetében".
Olyan dolgokra kell számítani, mint hogy a játék mögött meghúzódó szerveres architektúrát átalakítják a modern igényeknek megfelelően (így a játék reakcióképesebb lesz), illetve említette a Blizzard azt is, hogy a mindkét oldal paladinjai megkapják az eredetileg csak a Hordának elérhető Seal of Blood képességet, ami sokak szerint erősebb volt a Szövetséges paladinok számára elérhető verziónál.
Másfajta változtatást alkalmaznak viszont a raidek esetében. Míg a WoW Classicnál későbbi, bizonyos pontokon már nerfelés utáni raideket kaptunk (erre Dawson szerint szükség volt, hiszen például C'Thun eredeti verzióját matematikailag szinte lehetetlen volt legyőzni), addig a Burning Crusade Classic esetében a nerfelés előtti bossok érkeznek. Ez valószínűleg nem jelenti azt, hogy eredeti bugokat is benne hagyják, amiből a kiegészítő eredeti megjelenésekor volt bőven. Egy-két változás azért lesz, például M'uru esetében butaságnak találták a spell pushbacket, így ezt például kiveszik, de a sebzés és életerő tekintetében a boss eredeti verzióját kapjuk.
A közösségi vonalon is számíthatunk változtatásokra, de itt egyelőre nagyon pontos részletek még nem ismertek: "Amikor a Burning Crusade megjelent még a YouTube-korszak elején jártunk, nagyon más volt a világ, nem volt annyi community oldal sem, a guildekben sem akadt annyi lehetőség. Persze a játék így is rendben lenne még mai szemmel is, azonban ma már bizonyos területeken mások az alapvető elvárások, így ehhez igyekszünk alkalmazkodni" - mondta Dawson.
De a Blizzard szerint a Classic verziók esetében mindig is egy furcsa kettősség áll fenn azzal kapcsolatban, hogy milyen volt a játék, és hogy mit is akarnak a játékosok. A fejlesztőknek persze ott van referenciának az eredeti verzió, és folyamatosan tesztelik, hogy egy-egy dolog pontosan úgy működjön, mint régen, azonban a játékosok többsége erre azt mondja, hogy "oké, hogy így működött, de én nem így emlékszem rá".
"A Burning Crusade esetében már nem azt tekintettük alapnak, hogy minden pontosan olyan legyen, mint régen, hanem hogy milyennek kellene lennie. És ezzel kapcsolatban állandóan hallgatunk a felhasználók visszajelzéseire. Végső soron az a lényeg, hogy megtartsuk a nosztalgiát és az eredeti játékok szellemét, de jobbá, kényelmesebbé tegyük az egészet" - foglalták össze a készítők.