Szeptember 25-én érkezik az Aion

E hét hétfőn zárult le az Aion: Tower of Eternity című nagy várakozásnak örvendő NCsoft MMO utolsó bétatesztje. A játék aranylemezre került, Amerikában szeptember 22-én, míg itt Európában szeptember 25-én indul hódító útjára a nyugati ízléshez igazított keleti fantasy RPG.

Szeptember 25-én érkezik az Aion

E hét hétfőn zárult le az Aion: Tower of Eternity című nagy várakozásnak örvendő NCsoft MMO utolsó bétatesztje. A játék aranylemezre került, Amerikában szeptember 22-én, míg itt Európában szeptember 25-én indul hódító útjára a nyugati ízléshez igazított keleti fantasy RPG.

Nekünk is volt alkalmunk újra belekóstolni a Daevák életébe a legutóbbi Aion cikkünk óta, ezért teszünk is néhány kiegészítést ezen hír keretein belül. Az első teszt alkalmával egy 17-es Elyos Sorceret neveltünk, az utóbbi néhány hétvégén viszont kalandjainkat Atreia sötét oldalán folytattuk. Egészen lvl26-ig húztunk egy Asmodian Rangert, amivel már körülnézhettünk az Abyssban is. Adtunk még egy esélyt a Craft rendszernek is, hosszú órákat töltöttünk egy kis asztalka mellett Pandemoniumban.

Az utolsó két bétatesztre már megérkeztek az NPC-k szinkronjai, illetve a mi kis pártfogoltunk is megtalálta a hangját ("Your target cannot be found" yee!). A hangok többnyire passzoltak a karakterekhez, a shugoké sajnos túlságosan is, a teszt vége felé már könnyekkel a szemünkben kattintottunk a 'Trade Brokerre' és a bankosra. A nyekergésük bármilyen "cuki" is volt első pár alkalommal, később az őrületbe kergetett minket. =) Fontos megjegyezni, hogy nincs teljes szinkron, a küldetések szövegét csak olvasással tehetjük magunkévá (az átvezetők alatt természetesen már van beszéd).

A Ranger (íjász) kasztról annyit tudunk mondani, hogy körülbelül lv19-től szerettük. Remek szóló karakter lett, kiválóan lehet vele kite-olni. A fejlődése viszont nem volt éppen egyenletes, míg a sorcereben végig éreztük a potenciált, az íjászunkat eleinte elég gyengének találtuk. Továbbá alacsony szinteken nagy büntetés volt neki az akkori pénzmennyiségéhez mért költsége. Neki ugyanis szüksége volt több ezer nyílvesszőre és a csapdákhoz szükséges bogyókra. Az előbbi nem skálázódik, egyetlen fajta nyílvessző van, amit egy 26-os íjász aprópénzből vesz, ám egy 10-es az utolsó tartalékaiból, ha első karakterről van szó.

A Craft még mindig nem lopta be igazán magát a szívünkbe, rengeteg idő kellett a fejlesztéséhez. Ezúttal a Handicrafting szakmát próbálgattuk, amellyel készítettünk íjakat, botokat (staff) és ékszereket. Azokat a zöld tárgyakat, amiket nem használtunk, igen jó pénzért tudtuk eladni AH-ban, viszont ha az asztalka mellett töltött idő helyett simán csak öltük volna a mobokat, jobban jöttünk volna ki, hisz azokból is esnek néha figyelemre méltó lootok, amiket körülbelül ugyanannyiért tudunk eladni. A kritikus siker esélyét egész elfogadhatónak találtuk, bár nagy bánatunkra a 25-ös íjunk elkészítésénél nem kedvezett nekünk a szerencse. 4 próbára való fát (kivágtuk a sherwoodi erdőt) és egyéb alapanyagot gyűjtöttünk össze, de egyszer sem sikerült sajnos a crit. Az alchemy szakmát viszont igen hasznosnak találtuk, nem volt gondunk élet és repülési időt hosszabbító löttyökkel, az már biztos. A főzőcskéért már kevésbé lelkesedtünk, nem éreztük túl erősnek a buffokat amiket az ételek adnak (azért nem voltak túl rosszak sem, nagy pozitívum a változatosságuk, aki hosszú távra tervez a játékban, biztosan hasznát veszi majd).

A szóló játékról még annyit mondanánk el, hogy sajnos ez alkalommal többször is belefutottunk olyanba, hogy lenyúlták a prédánkat. Az Aionban az dönti el, hogy kié lesz egy mob, hogy ki sebzi bele a legtöbbet, nem az, hogy ki üti meg elsőként. Ennek szerintünk több hátránya van mint előnye, a tapasztalt MMO játékosok bizonyára ismerik ezeket. A csapatos küldetéseket kissé unalmasnak találtuk, az elit mobok csak nagyon sok életerővel voltak megáldva, különösebb megerőltetést nem kívántak meg tőlünk, csak kellett gyógyító és tank. Hiányoltuk az instance-okat és a komolyabb pve kihívásokat. A pvp küldetésekből nem volt hiány, viszont nagyon körülményesnek találtuk az Asmodaeből Elyseába való átjutást (és fordítva). Az egyik oldalról a másikra időnként felbukkanó úgynevezett rifteken keresztül vezetett az út. Ezek véletlenszerűen tűntek fel, egy térképen több lehetséges pont is volt, ahol megjelenhettek. A kapuk két órán át, vagy addig vannak nyitva, amíg megfelelő mennyiségű játékos keresztül nem megy rajtuk. A játék közli ha megnyílik egy kapu, de azt nem, hogy pontosan hol. Ennél fogva a rift vadászat egy körülményes és időigényes feladat volt. Értelme igazán csak úgy van, ha egy guild összefog és együtt várják és keresik az átjárókat.

Az Abyssba való átmenetelt egy hosszabb küldetéssorozat előzi meg, ami felkészíteni hivatott a játékosokat annak elsőre elég összetettnek tűnő rendszerére. Kvíz feladványoktól kezdve mindenfélével próbálkoztak, de ne ijedjünk meg, Vágó Pista bácsi nem tilt ki minket akkor sem, ha rosszul válaszolunk egy-egy kérdésre. Az átjutást követően tovább folytatódott a felkészítő, körülbelül egy regényre elegendő olvasnivalót tolnak rögtön az arcunkba, szerencsére számos átvezető bejátszással fűszerezve. Az elvégzett küldetések bekerülnek a naplónkba, a tanításokat így bármikor visszaolvashatjuk, ha elfelejtettük volna hogy kell elfoglalni egy 'fortress'-t vagy megszerezni egy artifact-ot. Az Abyssban van jó néhány pve misszió is, ám itt még inkább tartanunk kell az ellenséges frakció játékosaitól. (Igaz, pár "otthoni" térképen is volt idő, mikor lehetetlen volt küldetéseket csinálni a riften keresztüláramló ellenséges csapatoktól, de ez minden PVP-s játéknál így van)

Mindent összevetve az Aion még egy csiszolatlan gyémánt, az RPG oldala nem a legerősebb, viszont aki szereti az open world pvp-t, annak nem kérdés, hogy az egyik legjobb választás a jelenlegi MMO felhozatalból, kíváncsian várjuk a fejlődését.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward