A Studio Wildcard új, nyílt világú FPS játékának első előzetese több mint meggyőző! Dinólovaglás és vadászat, felfedezés, fantasztikus grafika... mi kellhet még? Hmm.. mondjuk mit szólnátok egy kis VR támogatáshoz?
A PS4 és az Xbox One remekbe szabott játékgépek, amik elérhető áron jöttek, rengeteg közösségi funkciót integráltak beléjük és mindkettőhöz adott a lehetőség egy kis mozgásérzékelős mókához is, ami még az előző generáció végén vált divattá, de sajnos nagyrészt megmaradt a party játékoknak (pedig volt benne potenciál többre is, de az alacsony penetráció miatt nem bontakozott ki a dolog).
A VR lesz a következő nagy durranás, amire már rengeteg apró demó érkezett, sőt, megjelent játékokat is felturbóztak már vele, de mivel még nagyon gyerekcipőben jár a technológia (végleges eszköze még senkinek sincs), ezért általában csak nem hivatalos úton van támogatva például az Oculus Rift.
A Studio Wildcard erre most olyan AAA kategóriás címmel rukkolt elő, ami a next-gen határait látszik döngetni fantasztikus vizuális megjelenésével és koncepciójával. Íme, az ARK: Survival Evolved (www.playark.com):
Az ambiciózus fejlesztőcsapat egy olyan állandó világot akar létrehozni, melyben több tízezer AI által irányított lény lesz, teljesen elpusztítható környezet és nagyszabású multiplayer. Na meg persze dinók, méghozzá meglovagolható dinók! Egyelőre 60 különböző fajt akarnak betenni a játékba, melyek szabadon mászkálnak a világban. A tervek szerint működő ökoszisztémát fognak kialakítani ragadozó hierarchiával, amely működik a játékos beavatkozásától függetlenül is. Az állatok egymás közötti interakciói fontos részét adják majd az élménynek, különösen amikor épp az egyik dinón lovagolunk, merthogy szinte mindegyiket befoghatjuk és betaníthatjuk harcolni az oldalunkon.
A srácok már 3 éve foglalkoznak fejre szerelhető kijelzőkkel, az élmény pedig, amit tető alá akarnak hozni, leírhatatlan. Én már csak ha belegondolok, hogy a virtuális valóságban egy pterodactylus hátán repülök egy dinókkal teli őspark fölött, már borsózni kezd a hátam. Kipróbáltam az Oculust, aminél egy kezdetleges grafikás horror játéktól is eldobtam az agyam. A fenti videó elképesztően ígéretes, én összeszorított fogakkal várom a megjelenést és imádkozom, hogy ne szúrják el.
Júniusban már el is indul a korai hozzáféréses változat Steamen, az Xbox One-os és PS4-es verziók megjelenési időpontját pedig később jelentik be (ott az Early Access hiánya miatt egyből a végleges kóddal rendelkező játék jelenik majd meg). A Steames oldalról kiderül, hogy ki lesz gyúrva VR-ra is a játék, a PS Blogon pedig megírták a fejlesztők, hogy szorosan együttműködnek a Sonyval, így a Project Morpheus támogatás is biztosított.