Shop menü

SZEMKÖVETÉSSEL EGYÜTT INTEGRÁLTAK AUTÓ VEZÉRLÉSI LEHETŐSÉGET OKOSTELEFONBA

Elég a Honor Magic6 Pro képernyőjére pillantani, és az Alfa Romeo motorja máris felbőg, és lehet indulni.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Szemkövetéssel együtt integráltak autó vezérlési lehetőséget okostelefonba

Napjainkban az okostelefonok és a személyautók közötti kapcsolat egyre szorosabb. Már nemcsak nyitni vagy zárni lehet az autókat a mobilról, hanem a beállítások egy része is kezelhető lehet a képernyőn keresztül. Most pedig egy olyan projektről számolhatunk be, amiben még az autó vezérlését is meg lehet oldani mobilról, ráadásul egyetlen érintés nélkül.

Az elmúlt években fejlesztőknek azt is sikerült megoldania, hogy az okostelefonról lehessen irányítani egy modern személygépjárművet. Azonban most ennél is messzebbre mentek, ugyanis a szemkövető funkciót munkára fogva oldották meg azt lelkes mérnökök, hogy elég legyen csak ránézni a képen arra, amit szeretne az ember, és máris megtörténik a dolog. Egyelőre csak egy kísérleti projektről van szó, amit egy angol mérnök, James Brighton hozott össze néhány társával.

Brighton fogott egy Honor Magic6 Pro okostelefont és egy alaposan elmaszkolt – de ettől függetlenül azért elég könnyen felismerhető – Alfa Romeo Giuliát, majd egy speciális szoftveres hátteret bevetve ezeket összehangolta. Az igazi csavar pedig még ezt követően jött a képbe, mikor a Magic6 Pro okostelefonba épített 3D ToF szenzort és az előlapi kamerát némi mesterséges intelligenciával is megspékelve a szemkövetésre hangolta.

A GazeSense által fejlesztett szoftverrel lett megoldva a lehető legpontosabb szemkövetés, így a mobiltelefon minden helyzetben pontosan tudja, hogy a felhasználó mire szegezi a tekinteté éppen. A problémák elkerülése érdekében egy kicsit várni kel minden funkciónál, ebből tudja a kezdeti szoftver, hogy az ember egészen biztosan azt a funkciót figyeli, amit éppen szeretne elérni. A bemutatóban így elindították és leállították az autót, valamint rávették tolatásra és előre gördülésre is.

Ennek köszönhetően a jármű tulajdonosa kényelmesebben tud a parkolóhelyekről kiállni, ha mindkét oldalon közel parkoltak más autóval. Illetve amikor nincsen hely, akkor dönthet úgy a felhasználó, hogy beteszi egy nagyon szűk résbe a járművet, ahova normál esetben már nem tudna beparkolni, mert később képtelen lenne kiszállni. Az autó távolról beindítása is hasznos lehet, ha például siet az ember, akkor így kicsi tudja járatni a motort, valamint ezáltal már egy fűtött autóba lehet behuppanni például egy hideg téli napon.

A szemkövetéses autóvezérlési lehetőség esetén az MI egyébként úgy került a képbe, hogy gépi tanulási algoritmus fogja menet közben az érzékelés pontosságát javítani. Szóval leginkább csak arra szolgál, hogy az egész még hangzatosabb legyen. De a fejlesztőket aligha lehet ezért hibáztatni, igazából most minden fronton ez megy, nem még a mobiltechnológiák körében.

Az a fejlesztés a jövőben megjelenhet majd végleges termékekben is, és akár az akadálymentesítési technológiák sorát is gyarapíthatja. Szerencsére a mobilokban évről évre több olyan fejlesztés jelenik meg, ami a hátrányoshelyzetűek eszközhasználatát segíti elő. A Honor a kísérletben gyűjtött tapasztalatokról az MWC 2024 keretében is beszélni fog más újítások és érdekességek mellett.

Egyébként a Magic6 Pro modell szemkövető technológiája egyelőre csak Kínában használható, de remélhetőleg ez a jövőben változni fog. Több esetben is hasznos lehet ez a fejlesztés, ha elvonatkoztatunk az autók vezérlésének szélsőséges példájától.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére