Shop menü

SZEMÉLYES RÁDIÓT INDÍT A YOUTUBE MUSIC

Folyamatosan frissülő, végtelenül sok dalt felsorakoztató lejátszási listát kapnak a felhasználók, amit még meg is lehet osztani.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Személyes rádiót indít a YouTube Music

A YouTube csapata hosszú ideje dolgozik azon, hogy a Music szolgáltatást vonzóbbá tegye a felhasználók szemében, de elég nehezen tud növekedést elérni. Általában egyszerűen elindítja a felhasználó a dalokat a YouTube-on, és kész. Most a cég a Music keretében elindít egy új „rádió” szolgáltatást, amivel azokat érné el, akik minden nap órákon át hallgatják a kedvenceiket.

Általában a Spotifyt tekintjük a zenestreaming piac elsőszámú versenyzőjének, de valójában a legtöbb ember a YouTube-on hallgat zenét globálisan. Ennek ellenére hiába van külön YouTube Music, ami erre a célra még jobb lenne, nem tudja az embereket hatékonyan elérni és behálózni a vállalat. De azért folyamatosan fejlesztenek, igyekeznek az emberek kedvében járni, és azt remélik, hogy ezáltal azért mégis csak egyre több embert tudnak majd elérni. Most egy „személyes rádió” funkció jelent meg a YouTube Music keretében.

A különböző streaming szolgáltatások többféle formában is próbálkoztak már „rádió” funkciók biztosításával, és a YouTube Music új személyes rádiója több szempontból is érdekes lett. Egy olyan lejátszási listáról beszélhetünk, amit a YouTube rendszere a zenehallgatási előzmények alapján állít össze, és nem 30, 50 vagy 100 dal kerül rá, hanem végtelen. Ahogy görgeti a hallgató, úgy generálódik folyamatosan.

Galéria megnyitása

Azzal, hogy igazából bármeddig lehet tekerni a listát, így folyamatosan lehet új dalokat és megszokott kedvenceket találni a felhozatalban, biztosított a változatosság. De ez még nem minden. A személyes rádió ugyanis naponta lecserélődik teljes egészében. Ha valaki talál egy olyan zenét, ami nagyon megtetszik neki, akkor érdemes lesz rögtön elmenteni egy tetszőleges lejátszási listába, mert másnap már valószínűleg nem lesz rajta a lejátszási listán. Persze arról nincs szó, hogy sosem fognak ismétlődni a dalok, de kisebb lesz ennek az esélye.

Noha személyes rádióról van szó, mégis meg lehet ezt osztani másokkal. Minden rádió egyedi hivatkozással elérhető, így a barátok egymás között át tudják ezt küldeni, vagy akár a nagy nyilvánosság elé is tárható egy egyéni rádióállomás. Így akár ismert emberek, influenszerek is megoszthatják a követőikkel a saját ízlésükhöz generált „rádióadót”. Azt viszont ezen a ponton ki kell emelni, hogy a listákra a személyeknek nincs közvetlen ráhatása, ezeket gép generálja, így nem lehet azt kijelenteni, hogy az adott dalokat az illető biztosan kedveli.

Galéria megnyitása

Azt is tudni kell, hogy ez a személyes rádió alapból privátra van állítva, mint ahogy egyéb csatornainformációk, statisztikák is. A csatorna beállításokban lehet azt beállítani, hogy publikusan elérhető legyen. A listák mindig a felhasználó nevét viselik, például a Google vezér listája „Sundar Pichai rádiója” néven futna.

A személyes rádiókkal a YouTube a közösségi oldalát is tudja egy kicsit erősíteni. Az emberek szeretnek olyan dalokat hallgatni, amikről tudják, hogy a barátaik, ismerőseik is azokat fogyasztják. Ez is egy kapocs lehet például egy barátságban. A Spoitfy ebből a szempontból már jóval a YouTube Music előtt jár, ott már akár arra is van lehetősége a felhasználóknak, hogy közös barát mixeket hozzanak létre. Erre a rendszer magától olyan zenéket szed össze, amiket mindkét fél kedvel.

A YouTube Music előfizetőknél folyamatosan válik elérhetővé a személyes rádió a saját csatornán.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére