Shop menü

SYSTEM LAG FUNKCIÓVAL BŐVÜLT AZ AMD ADRENALIN DRIVER

Az újítással megnézhető, hogyan alakul a rendszer késleltetése, már ami a képkocka generálásától a képkocka renderelésének végéig tart. Ebben az értékben az olyan technológiák késleltetései, mint az Enhanced Sync, nem szerepelnek.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
System Lag funkcióval bővült az AMD Adrenalin driver

Az AMD piciel több, mint egy hete adott ki egy bemutató státuszú Adrenalin drivert (23.30.01.02), amelynek legfontosabb újításairól korábbi hírünkben már beszámoltunk. Azóta kiderült, hogy a driver egy rejtett extrát is tartalmaz, amelyről nem tett említést a dokumentáció, ez pedig nem más, mint a System Lag funkció. Ez egy késleltetés-érték, ami azt mutatja meg, mennyi idő telik el aközött, hogy a játék egy képkockát generál, majd azt a GPU lerendereli. A System Lag funkció az Anti Lag+ szolgáltatáshoz kapcsolódik, ami jelenleg csak és kizárólag a Radeon RX 7000-es sorozatot erősítő, RDNA 3 architektúrát használó videokártyákkal működik. Ez azt jelenti, hogy Radeon RX 7900 XTX, Radeon RX 7900 XT, Radeon RX 7800 XT, Radeon RX 7700 XT, vagy Radeon RX 7600-as modellre van szükség a technológia aktiválásához.

A System Lag funkciót az Adrenalin OSD-be integrálták, így folyamatosan nyomon követhetjük, hogy alakul az említett késleltetési érték az Anti Lag+ támogatással rendelkező játékok alatt. Ezzel az adattal ellenőrizhetjük, optimálisak-e a játék beállításai, illetve optimális-e a késleltetés értéke. A beállítások változtatásával hatással lehetünk erre az értékre, például az ablakos mód és a vertikális szinkron bekapcsolása extra rendszerkésleltetést okozhat, ami gamer szemmel nézve természetesen nem egy ideális állapot.

Anti-Lag+ támogatással ellátott játékok:

  • Apex Legends
  • Overwatch 2
  • Dying Light 2
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Rise of the Tomb Raider
  • Resident Evil 4
  • Ghostwire: Tokyo
  • Fortnite
  • Last of Us: Part 1
  • Star Wars Jedi: Survivor
  • Resident Evil 3
  • Borderlands 3

Az érték figyelemmel kísérésével azt is gyorsan észre lehet venni, hogy az AMD Anti-Lag vagy Anti-Lag+ funkció engedélyezve van-e, ezek ugyanis segítenek a késleltetés csökkentésében. Az újítás persze nem veszi át a Frame Gen Lag monitor helyét. A játékosoknak ezekkel a szolgáltatásokkal lehetőségük nyílik arra, hogy ellenőrizzék a teljes rendszerkésleltetést, illetve azt is, hogy mekkora késleltetésnövekedést okoz például az FSR Frame Generation szolgáltatás. Az értékben nem szerepel a kijelző késleltetése, valamint az olyan technológiák okozta késleltetés-növekedés mértéke sem, mint amilyen például az Enhanced Sync.

Az újításról beszámoló CapFrameX szerint az AMD System Lag funkciója nagyon hasonlóan működhet, mint az Nvidia saját késleltetésmérője, ami a GeForce Experience OSD része. Egy teszt alkalmával, amelyben az Anti-Lag+ támogatással ellátott Star Wars: Jedi Survivor futását vizsgálták, az derült ki, hogy az AMD és az Nvidia megoldásai azonos késleltetési adatokat produkáltak, vagyis a mérési módszerek nagyon hasonlóak lehetnek.

Az AMD System Lag funkciót egyelőre csak a legfrissebb bemutató driverrel lehet használni, de csak azok alatt a játékok alatt, amelyek rendelkeznek Anti Lag+ funkcióval. További követelmény a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártya megléte is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére