Superstars V8 Racing - Majd szét vet az erő

Nyolc henger, majd szét vet az erő, mellettem az álom gyönyörű nő. Esztelen e rohanás, hajrá, megtörhet a varázs, de mindez oly csodás, előkelő!

Superstars V8 Racing - Majd szét vet az erő

I. oldal

Nincs könnyű dolga annak a fejlesztőnek, aki túraautó versenyből kíván játékot készíteni. A WTCC és a DTM foglalt, a többi verseny pedig csak a rendező országok számára igazán érdekes. De az SBK-09: Superbike World Championship személyében már bizonyított Black Bean Games-t ez nem tántorította el, két kerékről négyre váltva elhozta számunkra az olasz Superstars Championship kupát feldolgozó Superstars V8 Racinget. A kérdés már csak az, hogy sikerült-e egy olyan igazán jó játékot alkotniuk, mely nem csak a falról lepattanós árkád cuccok kedvelőinek, de a szimulátor rajongóknak is bejön, avagy mennek a süllyesztőbe? Hamarosan kiderül!

A Superstars áprilistól decemberig tartó kupasorozata hat olasz, egy portugál és egy dél-afrikai helyszínen teszi próbára a versenyzőit, akik olyan nagy csapatok autóinak pattanhatnak a volánjai mögé, mint BMW, Mercedes, Audi, Chevrolet, Jaguar, Cadillac, vagy Crysler. A bajnokság filozófiája szerint az indulóknak minimális anyagi ráfordítással kell megteremteniük a versenyzés maximális hangulatát, a 3 és 7000 ccm közötti, V8-as motorral felszerelt, négyajtós autókon csak a biztonság jegyében lehet változásokat végrehajtani, illetve a kiegyensúlyozottság miatt mindenkinek ugyanazt a gumi, fék és szélterelő szettet kell használnia. Izgalmasan hangzik, lássuk hát mindez hogy néz ki a képernyőkön.

A június 26-án PC-re, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra is megjelent Superstars V8 Racing játékban átélhetjük a kupasorozat minden mozzanatát, az autó bütykölésétől kezdve a szabadedzéseken és az időmérőkön át egészen a versenyekig, hogy aztán megszerezve az állomások serlegeit, végül bajnokká avassanak minket.

II. oldal

Egyjátékos módban öt lehetőség tárul elénk. A quick race-t választva szabad, kötöttségek nélküli versenyzésbe kezdhetünk, bármelyik helyszínen, az általunk választott autóval, a nekünk megfelelő beállítások mellett. A training a pálya begyakorlására szolgál, itt javíthatunk saját időnkön, és megtanulhatjuk a kanyarokat, míg a race weekendben egy teljes versenyhétvégén vehetünk részt. A championship maga a kupasorozat, a superstars licences pedig különböző mini játékokkal vár minket, melyben hol apróbb feladatokat kapunk, hol pedig egy előre megrendezett versenyhelyzetben kell helyt állnunk.

Ez utóbbi countdown módját választva egyedül vagyunk a pályán, és egy stopper folyamatosan visszaszámlál, nekünk pedig úgy kell teljesítenünk a különböző részeket, hogy időben beérjünk a célba. A special trials apró, például előzős feladatokat rejt, a duels az egy az egy elleni összecsapások helyszíne, a race scenarios pedig speciális helyzetekben próbál ki minket. Ilyen mondjuk, mikor a verseny vége előtti három körben teljesen elkoptak már az autónk gumijai, de nekünk fel kell kerülnünk a dobogóra. Izgalmas és kreatív mindegyik, aki megunta a monoton körözgetést, az bátran vesse bele magát a kihívásokba!

Érdemes szót ejteni a beállításokról is. Az options menüben válthatunk az árkád vagy szimuláció játékstílusok között, ki-be kapcsolgatva a TCS-t, a blokkolásgátlót és a menetstabilizátort, valamint a realism alatt megadhatjuk még, hogy legyen-e a gumikopás, sérülés és büntetés. Sajnos ezek nem sokat változtatnak a játékélményen, az apró bütyköléseket kedvelők azonban verseny előtt teljesen testre szabhatják az autójukat. Itt lehet pepecselni a felfüggesztéssel, a váltóval, a fékekkel, a gumival, állíthatóak a szélterelők, illetve finomítható a motor működése is, különböző előre megadott presetek segítségével.

III. oldal

Mintha egy SimBin játék részleteit írnám le, azonban ezen a ponton véget is ér a dicshimnusz, a Superstars V8 Racing azonnal megbukik, amint elindítanánk az első versenyt. Először is, a fejlesztőknek nem sikerült megszerezniük minden licencet a játékhoz, így az autó választásnál néhányat lapozva rögtön bele is futunk pár fantázianevet viselő négykerekűbe. A listában van új M3-as BMW, régi és még régebbi M5, illetve 550 modell, továbbá Audi RS5 és Jaguar S-TypeR, viszont a Chevrolet, a Crysler, a Cadillac és a Mercedes nem adta a nevét játékhoz, így ők olyan nickeken szerepelnek csak, mint Barricade, Scorpio, vagy Mustard. Mondanom se kell, hogy mekkora égés ez, vagy a kiadónak nem volt elég pénze megvenni a neveket, vagy pedig a cégeknek nem tetszett a játék, de a csalódás mindenképpen hatalmas!

A grafika nagyon gyenge, a megjelenés előtti kozmetikázott képlopatok csúnyán átvertek mindenkit. Az összkép talán elmegy, de sehol nem látni egy éles vonalat, a textúrák mattak, a világítás se megfelelő, még az égbolt is egy pár kilobájtos, szétnyújtott fényképből áll. A pálya teljesen élettelen, a box utcában egy teremtett lélek sincs, a mozdulatlan közönség egyetlen kartonlapból áll, talán egyedül csak a GRID-re hajazó barnás fényeffektet sikerült visszaadniuk a fejlesztőknek az életben, minden más Photoshop hazugság volt. Hasonlóan amatőr a hangzás, nem vettek hozzá egyetlen normális zenét sem, a menüben gyenge géptechno szól, verseny alatt pedig csak a motor zúgását és a váltó hangos kattanásait lehet hallani.

A szimuláció egyenesen nevetséges, hiába a sok beállítás, minden rásegítés kikapcsolásával is csak azt érjük el, hogy teli gázzal kanyarodva kifaroljon az autó. Nincs tehetetlenségi erő, ha fordulunk, akkor elég csak levenni a kezünket (a lábunkat) a gázról, és a kanyar után máris újra égethetjük a benzint, teli gázzal és satufékkel gyerekjáték az első helyezés megszerzése. Az árkád stílus miatt ráadásul nem lehet játszani a fizikával sem, nem csúsztathatjuk meg az autót a rázóköveken, nem dobhatjuk ki a farát a kanyarokban, egyszóval odaveszett minden, ami egy kis szórakozást nyújthatna az állandó körözgetések alatt.

IV. oldal

Többjátékos módban lehet kicsit hülyéskedni a barátokkal, ami már csak azért is felüdülés, mert a mesterséges intelligencia szintén csapnivalóra sikeredett. Az AI nem is vesz rólunk tudomást, úgy csinál folyamatosan, mintha nem is létezne más saját magán kívül a pályán. Egy előre megírt sínen közlekedik, mindig a legideálisabb ívet futja, kanyar előtti fékezésnél beleszáll az autónkba, kilök a sóderágyba, ha pedig a célegyenesben próbáljuk magunk mögött tartani, akkor pedig lazán nekünk jön, és keresztbe állít az utolsó métereken.

Mindezek tekintetében sajnos azt kell, hogy mondjam, nem lett jó játék a Superstars V8 Racing. El lehet venni vele egy pár napig, de ha végigvittük a bajnokságot, és ne adj' Isten még a mini feladatokat is megcsináltuk, akkor már tényleg nincs miért tovább bámulnunk a képernyőt. Nagyon gyenge lett a játék, aki színvonalas árkád versenyt akar, az szerezze be a GRID-et, aki pedig szimulátorra vágyik, az vegye meg a Race 07-et, vagy a Race Pro-t, esetleg szedje le az ingyenes Volvo: The Game-et, és megtudja, mi is az, amiért a SimBint ennyire dicséri mindenki!

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward